This Mortal Coil - It'll End in Tears (1984)

Label: 4AD

1. Kangaroo (3:30)

met Gordon Sharp

2. Song to the Siren (3:29)

met Elizabeth Fraser

3. Holocaust (3:38)

met Howard Devoto

4. Fyt (4:23)
  5. Fond Affections (3:49)

6. The Last Ray (4:09)
  7. Another Day (2:54)

met Elizabeth Fraser

8. Waves Become Wings (4:26)

met Lisa Gerrard

9. Barramundi (3:55)
  10. Dreams Made Flesh (3:48)

met Lisa Gerrard

11. Not Me (3:44)

met Robbie Grey

12. A Single Wish (2:27)

met Gordon Sharp

Muziek voor in de nacht.
Voor degene die het daglicht niet kunnen verdragen omdat de te felle zonnestralen hun onbewust doen glimlachen.
Voor degene die als de duisternis is toe getreden pas hun ware aard durven te onthullen in hun spiegelbeeld.
Voor degene die zich schaamt voor zijn uiterlijk, en elk contact vermijd.
Voor degene die dan het bos in trekt om heerlijk van de rust te genieten; badend in een plaatselijk meertje.
Voor degene die de drang heeft om in de nacht te gaan werken, genietend van de lichtgevende wijzers van de plaatselijke kerktoren.
Om twaalf uur denkend aan het meisje, welke haar glazen muiltje verliest op de terugweg naar huis.
Durf te dromen.
Durf jezelf te zijn.
Durf de strijd met de eenzaamheid aan te gaan.
Durf jezelf te verliezen.
Geloof in sprookjes.
Als de realiteit te hard is.

Doe mij maar waves becomes wings.... waanzinnig...

avatar van 4addcd
Gisteren ook genoten van de UHDCD versie. Allereerst was de verpakking een genot. Dit juweel verdient een chique omhulsel en die is nu top. Ik moet het origineel en de opgepoetste versie nog echt gaan vergelijken, maar mij viel meteen al op dat alles veel transparanter klinkt met meer oog voor detail. Daarbij is, en dat is wel eens anders, de originele mix helemaal in zijn waarde gelaten; niet meer bas toegevoegd, teksten nog steeds moeilijk verstaanbaar af en toe en de sound van de vocalen nog steeds een beetje ‘lijzig’. Alles nog steeds zoals het bedoeld is, maar dan een stuk mooier. Nóg mooier! Heb je het origineel nog niet? Shame on you......snel deze versie scoren!