Dennis Wilson - Pacific Ocean Blue (1977)

Label: Caribou

1. River Song (3:47)
  2. What's Wrong (2:25)
  3. Moonshine (2:31)
  4. Friday Night (3:12)
  5. Dreamer (4:24)
  6. Thoughts of You (3:05)
  7. Time (3:34)
  8. You and I (3:28)
  9. Pacific Ocean Blues (2:40)
  10. Farewell My Friend (2:27)
  11. Rainbows (2:56)
  12. End of the Show (2:56)
  13. Tug of Love * (3:44)
  14. Only with You * (3:57)
  15. Holy Man [Instrumental] * (4:24)
  16. Mexico * (5:13)
  17. Under the Moonlight * (3:55)
  18. It's Not Too Late * (4:32)
  19. School Girl * (2:31)
  20. Love Remember Me * (4:04)
  21. Love Surrounds Me * (3:40)
  22. Wild Situation * (2:41)
  23. Common * (3:34)
  24. Are You Real * (3:38)
  25. He's a Bum * (2:50)
  26. Cocktails * (3:00)
  27. I Love You * (2:02)
  28. Constant Companion * (3:22)
  29. Time for Bed * (3:07)
  30. Album Tag Song * (3:45)
  31. All Alone * (3:44)
  32. Piano Variations on Thoughts of You * (3:03)
  33. Holy Man [Taylor Hawkins Version] * (4:25)

met Taylor Hawkins

LocoHermano
Geen idee of de mensen hiero al op de hoogte zijn van deze documentaire, maar bij deze:

Dennis Wilson; The Real Beach Boy

YouTube - Dennis Wilson: The Real Beach Boy Part 1 (2008)

avatar van BenZet
Erg goed album. Ik vind het geen meesterwerk oid. Maar gewoon een goed album

avatar van Ernie Ball
Ik heb deze CD een tijdje geleden blind bij de bibliotheek gehaald. Zo van... hij was een Beach Boy, dus er zal vast iets goeds op een van de twee schijfjes staan.
Dat was duidelijk een misinschatting. Van voor naar achter.... prachtig! Schitterende doorleefde stem. Mooie nummers. Warme arrangementen.

Met name het instrumentale Mexico is briljant. Dit is een van die zeldzame platen die me iedere keer weer kan ontroeren.

Deze man had het verdiend een wereldster te worden.

avatar van Lost
Heb steeds de neiging Pink Floyd te spotten in de meer rockende songs... Voor de rest een toffe autoplaat...

avatar van Madjack71
Bij deze plaat terecht gekomen via een andere Wilson nl. Jonathan. Er zijn wel een paar herkenbare elementen, zoals de sfeer van weleer uit de jaren zeventig en de opbouw in sommige nummers. Daarentegen zijn de nummers veelal van korte duur, waardoor ik er nooit helemaal in kom te zitten. Op de e.o.a. manier lenen ze zich daar niet echt voor en lijkt het bijkans onaf, ruwe schetsen van wat zou kunnen zijn. Maar goed dat is in vergelijking met Gentle Spirit van Jonathan Wilson waar elk nummer bijna boven de 5 minuten uitkomt. Los ervan is dit een heel degelijk album, maar ik ervaar niet de euforie die anderen hier hebben.

avatar van Ducoz
Ik moet hier echt eens voor gaan zitten, ontroerend mooi.
Ik heb nog niet genoeg gehoord van de plaat om er een echt oordeel over te veilen.
Toen ik het voor het eerst aan zette klonk het raar in de oren, zeker na net de foto's te hebben bekeken die in de klaphoes staan(ik heb de 2 CD versie). Ik dacht toch aan iets met een akoestische gitaar of een ukelele, en dat klonk dus wat onwennig.

Ik beluisterde net 'Only With You' en 'Holy Man', waarvan het jammer is dat op laatst genoemde geen vocalen te horen zijn... bij 'Only With You' kreeg ik bijna tranen in mijn ogen, zo breekbaar en mooi. Pure schoonheid.

Dat maakt mij hongerig naar de rest van dit album(en Bambu) en zal ik morgen het diepe water van de blauwe Pacific induiken.... ik kan haast niet wachten.

Deranged
Album opent bijzonder overtuigend met River Song. Heb deze toen de 2 cd versie uitkwam puur op gevoel gekocht en nooit spijt van gehad.

Toendertijd zelfs behoorlijk onder de indruk. Achteraf was vijf sterren misschien wel net iets te enthousiast maar ik laat ze toch maar lekker staan.

Deze dagen luister ik nog erg graag met enige regelmaat naar You and I. Heerlijk sfeervol nummertje.

Deranged
Rainbows.

Ook erg mooi.

Aparte stijl en instrumentatie heerst ook over het geheel. Een die hier en daar bijna primitief aandoet maar op die manier wel bijzonder goed werkt.

Steve McQueen
Gekocht na het zien van 'The Real Beach Boy' docu (De 2cd versie met Bambu). Nog steeds een hoop te ontdekken op het gebied van muziek blijkt. Wat een geweldig album dit zeg. Wat een hoop verschillende stijlen ook op dit album. Van Pink Floyd (intro van Friday Night tot Steely Dan (Dreamer). Ook Beatles en natuurlijk de Beach Boys.
En het prachtige Holy Man wat hij maar niet kon afmaken. Nu met andere meesterlijke drummer Taylor Hawkins die het prachtig in heeft gezongen.
Deze blijf ik de rest van de zomer draaien. En langer...

De volle mep *****