Jawat! - Ut Zwarte Aap (2005)

Label: Top Notch

met Sticks

16. Paraat (3:40)
  17. Muziek (8:32)
  18. Niet Bewust
vette cover! muziek is minder helaas...

FightForMore
Alweer een Nederlandse rapper die zich bij m'n top10 beste Nederlandse rappers mag voegen, elke track heeft een apart gevoel en kan echt naar deze man blijven luisteren.

ja deze nederlandse rapper mag zich ook wel bij mijn top 10 beste nederlandse rappers voegen

avatar van miintzish?
Die beat van Moeilijk... oeioei wat is Delic toch een held. Deze CD vandaag maar nog eens in mn speler gepropt, blijft een zeer sterke CD. Ik begrijp alleen nog steeds niet wat iedereen nou aan Batterij vind...

avatar van MAS
MAS
Sticks en Jawat is een gewedige combinatie en het nummer is zeer geschikt voor live shows.

Inderdaad, live is dit echt mijn favoriete act. Al meerdere malen gezein en nog nooit meegemaakt dat het publiek niet helemaal los ging. Deze man krijgt iedereen mee.

Van een 3.5 toch een 4.0 gemaakt. Jawat! is erg goed, hard en rauw. De beats zijn lekker hard en er doen goede rappers mee (bijv. Sticks en Duvel). Niet alle nummers zijn geweldig maar er zitten er een paar mij die het flink compenseren. Het is echt een must-have voor de nederhopliefhebber.

FightForMore
'Zo Alleen' staat hier al de hele tijd op de repeat.

avatar van jordkaka
'Je kijkt als een gangster maar een gangster kijkt niet als jij'
Wat een energieke rapper is dit toch, geweldig, jammer dat hij zo weinig heeft uitgebracht. Heel vet album vind ik dit.

Dit is echt heel dik.
Jammer dat ie niet meer zoveel van zich laat horen.

FightForMore schreef:
'Zo Alleen' staat hier al de hele tijd op de repeat.

Die vind ik ook echt focking vet!

Dit is trouwens na Eigen Wereld van Opgezwolle mn favo nederhop plaat!

avatar van Nr.4
In m'n herinnering was dit album een stuk toffer dan ik nu vind als ik 'm zo terug luister. Beperkte rapper met z'n ratelflow, die echt harde beats nodig heeft om een boeiende track af te leveren zoals Zwarte Koffie, Batterij en De Waarheid. Live wel vaak los gegaan in de periode rondom deze release trouwens.

avatar van Shelter
beperkte rapper??? ik vind hem nu juist een van de betere flows van Nederland hebben, tekstueel ook vet... ik kijk uit naar een tweede album...hoop dat die nog komt.

Shelter schreef:

Zou er een 2e album komen? ik dacht dat hij al gestopt was.

baronpils
welke beats zijn nou geproduceerd door Delic, Dion en Duvel?

baronpils schreef:

Zou er een 2e album komen? ik dacht dat hij al gestopt was.

ow ja ik heb het nieuws neit echt gevolgd... maar goed U-niq is ook al 2x gestopt en toch een nieuw album

avatar van Nr.4
Shelter schreef:

ja, dat kan. Ik vind het qua flow heel vermoeiend om naar te luisteren, het knalt maar door. Tekstueel is het wel ok. Tweede album hoeft van mij zeker niet, al zal ik het zeker checken als het ooit uitkomt.

avatar van Apieknar
Vond deze plaat nou niet echt heel veel voorstellen. Eigenlijk alleen "Duidelijk" springt er echt uit naar mijn mening. Geen slecht album, maar matig.

GCITY050
De waarheid is misschien wel de beste track gemaakt, door de jaren heen uit het hele zwolle-kamp.

avatar van party
Nooit gedacht dat ik deze cd tof zou vinden maar ik vind hem echt tof. Beste nummer is Batterij.

avatar van Demon.
Is deze halve klassieker nog ergens verkrijgbaar en hoe zit het met de prij$ ?

FightForMore schreef:

Alwéér een Nederlandse rapper die zich bij je top 10 beste Nederlandse rappers mag voegen?

Edit: Zie nu dat ik een erg oud bericht quote.

avatar van Shelter
@Joerii, ik snap je comment niet...hij is toch een Nederlandse rapper....?

GCITY050
Hij probeert volgens mij te insinueren dat we in Nederland geen goede rappers hebben, ieder geval niet genoeg om een top 10 mee te vullen.

ah apart

avatar van Demon.
Jawat is misschien niet een van de beste maar dankzij dit album is het toch een beetje een levende legende in de nederhopscene wat mij betreft. Hij heeft 1 album afgeleverd. Ontzettend vette cover ook.

avatar van Demon.
Zwarte Koffie en Moeilijk zijn mijn favorieten trouwens. De opener is ook sterk.

avatar van Boermetkiespijn
Deze heb ik in de 'Jawat-tijd' vaak geluisterd. Was misschien zelfs wel een beetje fan. Nu ik hem terug luister na een aantal jaren valt hij wat tegen, maar ik hoor wel wat ik er zo gaaf aan vond!
Harde beats, absurditeit, teksten waar over nagedacht is. Soms wat kinderachtig gerijmd, maar dat maakt het juist weer grappig om naar te luisteren. "Tisnietwatjeziet, Piet - 't gaat om de monnie, Sjonnie".
Jawat wist trouwens live ook goed een feestje te bouwen. Het was dan geen rappen meer maar schreeuwen, maar ach. Toch leuk...

Favorieten zijn "Zwarte Koffie", "Moeilijk", "Batterij", "Nou En", "Duidelijk", "De Waarheid" en "Niet Bewust"...

avatar van Shelter
Was er een "Jawat tijd"? heb ik die gemist lol
Tisnietwatjeziet Piet etc komt uit Duvels mond en Duvel kennende heeft hij dat deel geschreven, is eigenlijk niet een heel veelzeggende rapper maar dope op zijn manier
Jawat live is inderdaad bleren in de mic, na 1x gezien te hebben vond ik het wel genoeg.
Op album vind ik hem wel echt nog vet klinken, simpele woorden maar wel teksten met een bedoeling/emotie