Godspeed You! Black Emperor - F♯A♯∞ (1997)

Canada
Label: Kranky

1. The Dead Flag Blues (16:27)
  2. East Hastings (17:58)
  3. Providence (29:02)
avatar van BlueVelvet
Nooit over nagedacht. Nu dan: dark en dead liggen niet zo ver uit elkaar.

avatar van Holden
Jord schreef:
Hoe zit dat nou eigenlijk met

A dark wind blows...

en een paar regels verder:

And the flags are all dead at the top of their poles...

Gaat dat samen?
Ik hoop dat iemand de vraag gauw kan beantwoorden, want het houdt me uit de slaap.
En excuses als dit punt al eerder besproken is.

Ik hoop dat je nachtrust inmiddels weer is teruggekeerd, maar the flags are all dead at the top of their poles gaat waarschijnlijk over het naderende einde van natie-staten (gesymboliseerd door een vlag). Maar da's mijn interpretatie.

avatar van ArthurDZ
Trollbericht + hierop volgende discussie uit 2015 verwijderd.

avatar van Spoelworm
Van de week de originele 1997 druk (nope,niet de re-issue) van deze vinyl gescoord voor ..2 tientjes! Kijk, das nog eens mazzel Niet te geloven dat die gewoon in de bak bij de Platekompaniet lag! Zeker een kelder opruiming.
In ieder geval, ben benieuwd want de vinyl versie schijnt nogal te wijken van de cd versie.

avatar van CWTAB
Ja Spoelworm raar dat de vinyl versie zo anders is:

1: een pak korter is (geen dubbel vinyl)
2: nummers door elkaar plakt
3: sad maffiosi is hier instrumentaal, terwijl op cd rond 8.30 gezongen wordt

Dus feitelijk moet je de cd versie aanschaffen voor het full album, wel leuk dat bij vinyl dat centje zit die door de trein platgereden is

avatar van aminam19
Ik vraag me af of nick cave en warren ellis door dit album geinspireerd waren, bij het maken van de soundtrack voor de assassination of jesse james. Bijvoorbeeld het begin van dead flag blues, het spokenword waar dan subtiel de viool en de gitaren bij komen, had zo op dat album gekund. En zo zijn er nog wel wat meer momenten

avatar van Spoelworm
CWTAB schreef:
Ja Spoelworm raar dat de vinyl versie zo anders is:

1: een pak korter is (geen dubbel vinyl)
2: nummers door elkaar plakt
3: sad maffiosi is hier instrumentaal, terwijl op cd rond 8.30 gezongen wordt

Plus originele foto's. Grappig, maar, laat bericht van mijn kant, de cd versie is (inderdaad) beter. Vooral het slotstuk komt op de cd beter tot recht dan op de lp versie,waar dit stuk korter en er tussen zit.

Thekillers87327
Not my cup of tea. Just taste.
Niet slecht, het moet gewoon je ding zijn.

avatar van dumb_helicopter
Hier had ik meer van verwacht. Ik kon mij herinneren dat ik vroeger zeer enthousiast was over de stukken post-rock die deze band wist te creëren. Alleen deed het me nu bitter weinig. Ik geraakte allesbehalve in de trip die ze wilden opzetten. Ik miste bij momenten wat samenhang, terwijl nu de stiltes en tussenstukjes me net uit mijn concentratie haalden. Spijtig.

avatar van Lau1986
Dit klinkt eigenlijk best prima. Ik wist niet zo goed wat ik bij Godspeed moest verwachten, maar het is heerlijk, dromerig en misschien ook wel ontroerend. Erg mooi album.

avatar van Reijersen
Dit album beluisterde ik naar aanleiding van dit topic

Als ik alleen af was gegaan op de artiestennaam dan kreeg ik het vermoeden dat het en album vol met ronkende gitaren zou worden. En die zijn er ook wel (vooral in nummer 3), maar het is meer dan dat. Het zijn maar 3 songs, maar wel drie heel lange songs die in karakter verhalend en zelfs wat dromerige aanvoelen. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat het goed uitgedacht is, maar aan de andere kant luistert het net als een (ellen)lange jamsessie. Het duurt mij dan vaak ook iets te lang allemaal om er mijn aandacht bij te blijven houden.