Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)

Canada
Label: Kranky

1. The Dead Flag Blues (16:27)
  2. East Hastings (17:58)
  3. Providence (29:02)
avatar van BlueVelvet
Nooit over nagedacht. Nu dan: dark en dead liggen niet zo ver uit elkaar.

avatar van Holden
Jord schreef:
Hoe zit dat nou eigenlijk met

A dark wind blows...

en een paar regels verder:

And the flags are all dead at the top of their poles...

Gaat dat samen?
Ik hoop dat iemand de vraag gauw kan beantwoorden, want het houdt me uit de slaap.
En excuses als dit punt al eerder besproken is.

Ik hoop dat je nachtrust inmiddels weer is teruggekeerd, maar the flags are all dead at the top of their poles gaat waarschijnlijk over het naderende einde van natie-staten (gesymboliseerd door een vlag). Maar da's mijn interpretatie.

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Trollbericht + hierop volgende discussie uit 2015 verwijderd.

avatar van Spoelworm
Van de week de originele 1997 druk (nope,niet de re-issue) van deze vinyl gescoord voor ..2 tientjes! Kijk, das nog eens mazzel Niet te geloven dat die gewoon in de bak bij de Platekompaniet lag! Zeker een kelder opruiming.
In ieder geval, ben benieuwd want de vinyl versie schijnt nogal te wijken van de cd versie.

avatar van CWTAB
Ja Spoelworm raar dat de vinyl versie zo anders is:

1: een pak korter is (geen dubbel vinyl)
2: nummers door elkaar plakt
3: sad maffiosi is hier instrumentaal, terwijl op cd rond 8.30 gezongen wordt

Dus feitelijk moet je de cd versie aanschaffen voor het full album, wel leuk dat bij vinyl dat centje zit die door de trein platgereden is