CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)

Label: L.A. Underground

1. Where Will You Be? (1:02)
  2. Since When (4:02)

met Anetra en SunnyStylez

3. Nothing to Give (3:30)
  4. Caved In (3:17)

met Cee-Lo Green

5. Hourglass (3:21)
  6. Beautiful Girl (3:24)
  7. Inhale [Interlude] (2:02)
  8. Brain Cell (4:23)

met Anetra

9. America Loves Gangsters (4:28)

met Tim Means en Tifstar

10. Never Know Why (3:51)

met Immortal Technique

11. The Gates (4:05)

met Tonedeff

12. Damnation [Interlude] (1:38)
  13. Hellfire (2:29)
  14. Remember Me (Abstract / Reality) (4:26)
  15. What'll You Do? (2:43)
  16. The Light (5:28)

met Anetra, Ladonna Young en Club Dub

17. Since When [Instrumental] * (2:49)
  18. Nothing to Give [Instrumental] * (3:30)
  19. Caved In [Instrumental] * (3:19)
  20. Hourglass [Instrumental] * (3:17)
  21. Beautiful Girl [Instrumental] * (3:28)
  22. Brain Cell [Instrumental] * (4:00)
  23. America Loves Gangsters [Instrumental] * (4:22)
  24. Never Know Why [Instrumental] * (3:36)
  25. The Gates [Instrumental] * (4:05)
  26. Hellfire [Instrumental] * (2:29)
  27. What'll You Do? [Instrumental] * (2:45)
  28. The Light [Instrumental] * (4:53)
  29. Brain Cell [Notion Remix] * (3:47)

met Anetra

30. America Loves Gangsters [SlopFunkDust Remix] * (4:35)

met Tim Means en Tifstar

31. The Gates [Blue Remix] * (3:32)

met Tonedeff

32. Hellfire [Joey Beats Remix] * (2:29)
  33. The Light [Amplifya Remix] * (3:57)
avatar van Dudeness
Met grote dank aan Kendrick L. om me het 'rijke rijk der hiphop' te hebben binnengeloodst, want wat een pak fenomenale platen heeft dit -voor mij tot kort onbekend- genre de laatste decennia wel niet voortgebracht. En laat er vooral geen twijfel over bestaan: A Piece of Strange hoort daar bij! Wauw!

Op A Piece of Strange wordt een erg mooie: soms donkere, soms meer relaxte sfeer neergezet. Uiteindelijk pakt het 'verkeerd' uit en gaan we de donkerte in richting Hell Fire. Een sterke productie, prima beats en MC's en een flink aantal (erg) goede songs zorgen voor veel kwaliteit.

Ik las ook over de jungle die door zou klinken, maar volgens mij heeft deze dame toch echt de verboden appel in de hand. Aan de achterzijde zie je door de appel heen de ogen, neus en mond van een skelet. Dus vergis je niet in de soms geboden 'zoetigheid', het leidt tot the Gates & Damnation. Dat hele slotstuk vanaf het uitstekende the Gates tot the Light is ook erg sterk, met Remember Me als ander hoogtepunt. Nog even drie uitschieters: Nothing to Give, Caved In & het geweldige Beautiful Girl. Dit A Piece of Strange is alles bij elkaar een pracht van een hip hop plaat!

René. schreef:
Ik heb deze cd geprobeerd te bestellen op internet, wens me geluk.

Ik heb 'm als pindakaas recent binnen gehaald, en wel als deluxe edition. Dan krijg je er 7 fraaie instrumentals bij en staat 1 cd bomvol.

avatar van René.
Ik wacht rustig tot hij bezorgd wordt, ik heb er alle vertrouwen in dat dat binnenkort gaat gebeuren..

Oeps: jouw bestelling is wel even geleden geloof ik.....

avatar van leatherhead123
De raps en vooral de stemmen van de rappers vind ik vrij matig om eerlijk te zijn en eigenlijk kan alleen Tonedeff op The Gates me echt overtuigen. De productie is echter top op veel nummers. The Gates en Brain Cell (zo weinig genoemd? ) zijn wat mij betreft de hoogtepunten.

avatar van niels94
Ook niet die van Deacon? Mooi diepe en charismatische stem heeft hij juist, wat mij betreft. Rapt erg overtuigend.

avatar van leatherhead123
Mwah, niet echt helaas. Ik geloof heus wel dat hij overtuigend rapt, maar er is gewoon iets in z'n articulatie wat me niet aanstaat ofzo. Beetje lastig uit te leggen .

De CD is momenteel voor 12,95 te krijgen bij hhv.de

west schreef:

De CD is momenteel voor 12,95 te krijgen bij hhv.de
22,90, incl. verzendkosten.

Zo graag hoef ik hem nou ook weer niet.

Bedankt voor de waarschuwing though.

22,90, incl. verzendkosten.

Als je 'm via Discogs.com besteld bij hhv dan kan je vragen om economy post: 4,99 verzending...

west schreef:

Ik dank u zeer.

avatar van Silky & Smooth
Kno op zijn hoogtepunt. De sfeer die hij en de andere CL-leden hier neerzetten is ongekend. Zelden heb ik gezien waarbij het gevoel zo compleet is. De cover, de titel, de beats, de raps, alles past binnen de mysterieuze, melancholische sfeer die het trio neerzet. De huilerige, gepitchte producties van Kno passen perfect bij de lome, maar interessante raps van Deacon en Natti.

avatar van principal2000
De laatste tijd ben ik redelijk verslaafd aan dit album. Toch "nieuwere" hip-hop met hoge kwaliteit.
Tips die deze richting in gaan, zijn altijd welkom. Ook Will Rap For Food vind ik een goed album. Hun andere albums hebben me (nog niet) echt kunnen overtuigen.

avatar van zaaf
ik puzzel op de releasedatum. sommige websites geven 2005 (november) sommige (ook qn5.com) geven januari 2006.
ik kom dus wel info tegen mbt release in 2005 maar geen 'hard' bewijsmateriaal in de zin van info op CD of vinyl.
heeft iemand een officieel exemplaar uit 2005?

avatar van Silky & Smooth
Volgens Discogs zijn er in 2005 twee promo's van APoS gereleased. Het officiële album begin 2006 en de LP (in een zeer beperkte oplage) pas in 2014.

avatar van alexander-r
Word gerereleased op vinyl als ik het goed heb. Over twee weken ofzo. Interessant om in de gaten te houden voor de liefhebbers

avatar van Rene1979
Nu te verkrijgen op vinyl maar wees snel die zijn zo weg...

Heb 'em al besteld!

avatar van Razoreater
Thanks voor de tip! Ook besteld.

avatar van Oepsje
Me 2!

avatar van alexander-r
Heb 'm gemist met mijn domme hoofd. Natuurlijk nergens meer voor een vriendenprijsje te vangen. Verkopen ze ze eigenlijk nog tijdens/na optredens? Heb namelijk weinig zin om 200-300 euro hier voor te lappen.

avatar van Rene1979
1000 stuks.. 500 eerder al tijdens tours verkocht. De laatste 500 online afgelopen maandag..
Ik vermoed dat ze echt op zijn.

avatar van Môrthul
Scheiss uitverkocht... Kwam er weer veel te laat achter

avatar van P.O.W.
Ze hebben iniedergeval de rechten weer terug, dus er zal vast nog wel eens een re-release komen als er genoeg vraag naar is.

Heb zelf die Deluxe Bundle besteld, aan 1 stuk zitten F5'en en zodra ie online stond binnen een halve minuut m'n order geplaatst. Nog steeds order #211, zegt wel genoeg.

avatar van thgryda
Na tien jaar is deze plaat nog helemaal niets van zijn genialiteit verloren, topper!

avatar van Silky & Smooth
Was dit trouwens wel een nieuwe pressing? Volgens mij worden ze op Discogs nu te koop aangeboden onder de 2014 reïssue. En ik lees af en toe dat men ze nog wel kan kopen bij recente CL-shows.

avatar van patenpac
Iemand een idee of deze nog ergens te verkrijgen is als CD? $220 is wat veel via Amazon