Low - I Could Live in Hope (1994)

Label: Vernon Yard

9. Drag (5:11)
  10. Rope (6:11)
  11. Sunshine (2:59)
beaster1256
een groeier van jewelste , help ik begin verslaafd te worden aan deze machtige plaat !!!!!

avatar van Rhythm & Poetry
Gave plaat! Inderdaad, heerlijk om bij weg te dromen maar toch stiekem elke noot in je opnemen. Rustgevende instrumentaties, die op een heerlijke manier soepel voortvloeien. Daarbij komt ook de zang, die perfect opgaat in de instrumentaties zonder weg te vallen. Het past allemaal precies, de combinaties die gemaakt worden zijn voortreffelijk.

Minpunt is Sunshine, geen leuke cover (?) (ik vond het al een verschrikkelijk nummer).

avatar van Lukas
Geen dank

avatar van Rhythm & Poetry
Je zou mijn credits pas krijgen in het volgende bericht.

avatar van Omsk
Tijd voor een heruitgave, met als (omgekeerde) bonus: verwijdering van de laatste track.

avatar van Raconteur
Lullaby is in ieder geval een pareltje zal ergens in de loop van volgende week mijn stem uitbrengen.

avatar van chevy93
Mooie plaat. "Heerlijke" sfeer en prachtige muziek.

avatar van niethie
Iemand enig idee hoe ik hier in godsnaam nog aankom? OOP of zoek ik verkeerd?

Gallow
Hij is inderdaad wat moeilijk verkrijgbaar, in ieder geval OOP maar soms staat er 1 op dicogs voor 20-30 euro.

Nog een weekje en dan is deze plaat voor het eerst leverbaar op vinyl, dan zou je hem zonder moeite dus moeten kunnen vinden!

avatar van itchy
Op het reissuelabel Plain Records, berucht om haar kwalitatief lage persingen... de reacties hier spreken boekdelen. Ik ben er zelf ook een keer in getrapt. Als je een keer zou willen horen hoe het klinkt als je naald aan vervanging toe is, koop dan een plaat van dit label.

Hmm, niet echt positief inderdaad. Ik ben benieuwd. Hij is al besteld, en ligt op me te wachten (met enorme vertraging....) in de platenzaak.

avatar van Booyo
beaster1256 schreef:

Een groeier van jewelste, indeed. Het is even inkomen, maar wat een heerlijk lome rock is dit. De afwisseling van zanger en zangeres werkt uitstekend. Met name aan te raden om met kop telefoon te luisteren, en er op die manier helemaal ' in te kruipen' . Persoonlijk vind ik ook Sunshine een uiterst geslaagde cover. Absolute top cd.

avatar van nikon42
Alleen voor ¨lullaby¨ eigenlijk al 5 sterren plus !

Ik weet niet zeker of het al gepost is, maar voor de geinteresseerde hier een portret van low. Het gaat niet erg diep op iets in, maar is toch best vermakelijk:

Het Uur van de Wolf - Low - You may need a murderer - 28-3-2008 - TVblik

Overigens leuk het stuk waarin Alan zegt bang te zijn dat hij de antichrist is, helaas wordt hier ook niet dieper op ingegaan.

TJN
Wil iemand vertellen hoe de uitgave is op vinyl van het Plain Records Label?

Nihilisme
Weergaloos album. Na Words kun je me al opvegen, zelden een album zo sterk horen openen als hier. Lullaby vind ik ook fantastisch, met die lange gitaaroutro, maar het hoogtepunt is toch wel Cut. Zo naar, zo mooi.

avatar van Eveningguard
Opeens staat hier dat Bol dit album op cd heeft. Lijkt me een typische fout van de site. Dit album is toch nooit op cd uitgekomen.

Aquila
Eveningguard schreef:

Jawel hoor, staat bij mij de kast. Ook van Vernon Yard Recordings (YARD CD6). Is wel OOP.
Lijkt me inderdaad wel sterk dat Bol 'm dan zou hebben (ik zie trouwens de mededeling 'niet leverbaar' staan).

avatar van The Scientist
Ik heb hem ook gewoon op cd inderdaad... jaar of 3 terug gekocht, nieuw.. dus ik weet niet hoe dat precies zit, kan zo hier niet het label nakijken.

avatar van Paalhaas
Inderdaad gewoon op CD uitgekomen (Vernon Yard voor US, Quigley voor UK, klik). Ik vraag me dan toch af hoe je tot dit soort aannames komt, Eveningguard.

Overigens hier gewoon nog voor een zeer schappelijke prijs te verkrijgen (prijzen zijn incl. verzending).

avatar van Eveningguard
Ik kwam aan die aanname omdat Discogs enkel exemplaren op lp verhandelde. Maar als ie ook op cd is staat ie alvast op de wishlist.

avatar van Paalhaas
Niet bepaald een waterdicht criterium. Bovendien onjuist.

avatar van Eveningguard
Dan zal het wel een momentsopnamen zijn geweest. Dit soort dingen heb ik wel vaker, net zoals ik dacht dat de albums van The God Machine nergens meer te krijgen waren. Waar het door komt? Geen idee.

avatar van itchy
Die waren ook heel lang niet meer verkrijgbaar, en zijn recent opnieuw uitgebracht.

TJN
Eh..wat jammer dat er niemand zegt hoe de plaat van Plain records op vinyl klinkt.. toch maar besteld.. was duur.. 28,50.. wat brakke rollende stenen platen er voor ingeleverd.. effe wachten want mot van ver komen.. ervaar ik het binnenkort zelf.

TJN schreef:

Beter lezen de volgende keer. Enkele berichten voordat je het de eerste keer vroeg, werd dit opgeschreven:

itchy schreef:

Sterkte met je dure aankoop.

TJN
Dank je voor je botte reactie, ik had het gelezen (had je ook even kunnen vragen) en heb de site bezocht, echter, wanneer enkele ontevreden mensen iets zeggen over andere producten van het label wil dat voor mij nog niet zeggen dat het geldt voor alles wat zij uitbrengen. Vind het te kort door de bocht. Prijzig is het inderdaad maar als de kwaliteit goed is vind ik het voor een geweldige plaat als deze waard. Zal dan verslag uitbrengen.

avatar van dix
dix
Dus je informeerde naar iets wat je al gelezen had? Curieus.

Overigens denk ik dat je erg tevreden zult zijn met je aankoop. Instinct, zeg maar .

TJN
Vreemd he, dix.. dat klopt als je niet kunt lezen, maar, het is fijn dix, dat je dat denkt, dank je voor je support.