Bon Jovi - Keep the Faith (1992)

Label: Mercury

1. I Believe (5:50)
  2. Keep the Faith (5:45)
  3. I'll Sleep When I'm Dead (4:44)
  4. In These Arms (5:19)
  5. Bed of Roses (6:34)
  6. If I Was Your Mother (4:26)
  7. Dry County (9:53)
  8. Woman in Love (3:48)
  9. Fear (3:05)
  10. I Want You (5:36)
  11. Blame It on the Love of Rock & Roll (4:23)
  12. Little Bit of Soul (5:47)
  13. Save a Prayer * (5:57)
  14. Keep the Faith [Live] * (6:38)
  15. In These Arms [Live] * (5:58)
  16. Blaze of Glory [Live] * (5:50)
  17. I'll Be There for You [Live] * (6:30)
  18. Lay Your Hands on Me [Live] * (5:30)
  19. Bad Medicine [Live] * (8:26)
  20. Bed of Roses [Acoustic Live] * (4:20)
  21. Never Say Goodbye [Acoustic Live] * (5:30)
totale tijdsduur: 1:05:10 (1:59:49)
avatar van Zachary Glass
Ik weet niet het of de bedoeling is - maar iedere keer ik Bon Jovi iets hoor zingen, schiet ik een lach. Da's niet cynisch bedoeld, maar het is gewoon zo

Eigenlijk hoort Bon Jovi een rolletje te krijgen in Jiskefet - de ongelooflijk sérieux waarmee hij zijn nummers ten berde brengt is prachtig

Neem zo'n nummer hier als Bed of Roses , alles klopt eraan - de zang is degelijk voor de bakker, de instrumentatie is perfect. En toch - wanneer ik het hoor tovert het een lach op m'n gezicht. Het komt zo verdorie knullig over ... ik geloof 'em gewoon niet.

Hij probeert de sterren aan te raken, maar krijst eigenlijk maar wat naar het voetpad.

En het hoesje hier - ook grappig. "Eendracht maakt macht" - of zoiets.

Ik heb 'em destijds van m'n tante cadeau gekregen, onder het mom van: "de meneer van de platenwinkel zei dat die keicoole (het woord alleen al ) hardrock was voor hippe vogels".

Mijn tante is best O.K. ... 3*

avatar van T.O.
Zachary Glass schreef:

Ontslag moest ie krijgen!

Goed album, vooral 'I'll Sleep When I'm Dead' dead is geweldig.

Een van mijn eerste cd's, jaren terug. En ik was er o zo trots op! Draai de cd nóóit meer, en denk dat ik dat ook nog maar vrij weinig tot nooit meer zal doen. Een nummer is best aardig om te horen, kan er mee door zal ik zeggen. Maar zoals eerder gezegd werd, het is ongeloofwaardig, ik krijg een 'nep' gevoel als ik de hele cd luister. Daarom een 2, ik vind het album onvoldoende, maar de nummers apart kunnen er op zich wel mee door. Ik zal ze niet vrijwillig opzetten, maar op de radio bijv. is het best aardig een keer zo'n nummer voorbij te horen gaan.

DonDijk
Ja..het overdreven macho-zingen van Jon Bon Jovi, de overkwijlende solo's van Sambora..bij sommige nummers is het té.
maar er staan toch een paar redelijke nummers op waardoor ik dit album geen onvoldoende kan geven.
een drietje?

avatar van Tekh
dry county vind ik een waanzinnig nummer voor de rest ook een erg goeie cd hoor

nicolas
ja dry county is echt extreem!

idd dry country extreem goed nr, dit is dan ook, naar mijn idee, de beste plaat van bon jovi... veel goede nrs als dry country, i believe, keep the faith en if i was youre mother

Een hele sterke comeback cd van Bon Jovi .
Het is wat volwassener als bijv.'' Slipperly when wet''(die trouwens ook heel goed was hoor).
Dry county is waanzinnig! Maar ook ''Keep te faith '' is echt stoer met die bassintro !
De cd''s die hierna kwamen vond ik allemaal een beetje van hetzelfde.
Nu weten we het wel .

avatar van frankvankesteren
Kan ik me goed in vinden... wat hierna kwam was inderdaad niet heel bijzonder meer ( al vond ik Bounce nog wel redelijke nummers hebben)

Dry County is inderdaad echt een klassieker, mocht ik ooit nog naar een concert van hen gaan (en niet een waar ze een kut-album als Have A Nice Day gaan promoten) dan is dat een must om te spelen vind ik

Keep the Faith zelf is ook heel mooi, aan het eind van de CD wordt het wel een beetje van hetzelfde,( met Fear als positieve uitzondering) over all is het echt één van mijn favoriete albums, omdat ik hem zo weg luister. Staat voor mij namelijk geen slecht nummer op.

een 5* en plek 4 in mijn top-10

voor mij toch ook hun beste album, omdat het allemaal net iets volwassener klinkt, iets minder afgelikt!
er staan pareltjes op, zoals I believe, keep the faith, in these arms, save a prayer (nummer 13 die hier blijkbar niet vermeld staat!?)
maar voor mij absoluut bste nummer... dry county!
wat een geweldig nummer!!

Ik vind dit 1 van de beste albums van bonjovi! volwassen en leuk!

dry county is zooooo goed nummer:)

frankvankesteren schreef:

een 5* en plek 4 in mijn top-10

ik heb hem nu toch flink omlaag gegooid, ik vind het iets minder een album geworden, en ik ken zeker beteren... maakt niet dat Bon Jovi slecht is, alleen je moet toch op een bepaalde manier beter albums toch beter kunnen beoordelen

avatar van Bert Wasbeer
3*, 2 voor de kwaliteit en 1 for old times sake. Ik denk dat zo ongeveer iedereen van eind jaren '70 wel eens Bon Jovi heeft nagedaan bij de playbackshow op school

avatar van Saldek
Mijns inziens bewezen de Joviheren met 'New Jersey' in staat te zijn goede -straight to the point-rock 'n' roll te kunnen maken. Het is en blijft voor mij hun beste, en wat voor een beste! Na een drietal jaar kwamen ze met deze op de proppen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook een heerlijk album vind. Verassend is uiteraard het nimmer van Bon Jovi te verwachten 'Dry County'. Machtig gewoon. Verder krijg ik van die zomerse tintelingen met 'In these arms'. 'I believe' ook erg mooi, zelfde voor 'Bed of roses'. Spijtig dat 'ie toen helemaal uitgekauwd werd op de radio, echt een waste. Ach, een lekker album en voor mij hield het na deze op. Voor mij is en blijft 'New Jersey' mijn Bon Jovi-album die ik (vooral 's zomers) altijd weer uit de kast haal. Ben in periode New Jersey overigens een twee maal naar hun concert geweest, beide in Ahoy. En ik verbaasde mij bizar om het feit dat het werkelijk echte muzikanten zijn. En Jon Bon Jovi wist echt bizar luid uit te halen! Ik herinner me nog altijd de magistrale uitvoering van 'Blood on blood, krachtig mooi en powerfulle uitvoering waarbij zelfs nu ik dit schrijf bij de gedachte weer kippevel krijg. Ik vond Bon Jovi beslist goed maar hun optredens toen voldeed boven alle verwachtingen........oh ja, deze (had eigenlijk een tweede bericht op 'New Jersey' moeten zetten), voor deze kan ik wel een 3,5 kwijt............

avatar van Rinus
Beresterk en volwassen album van Jon en de zijnen. Ze doen gewoon de dingen waar ze goed in zijn, op een excellente manier. En dat levert door de bank goede albums op Maar ja, ik heb een zwak voor deze band. "Keep the faith", met dat heerlijke basloopje, en het epische "Dry country" zijn hier de prijsnummers.

avatar van FunkStar
Op Slippery When Wet na, het beste album van Bon Jovi met de megahits Bed Of Roses, In These Arms, Dry Country, I'll Sleep When I'm Dead en natuurlijk het swingende titelnummer, Keep The Fath!!

rodneyVL
Goede cd hoor. Dat overdrevene vind ik typisch bon-jovisch. Maar wel een heerlijke cd. Hoogtepunt; het wel vaker genoemde "Dry County". Echt een epos.

avatar van rudiger

meestal Slappe Hap , en weinig Overeind staande songs .

Ik had het met geen mogelijkheid beter onder woorden kunnen brengen.
Helemaal mee eens overigens.

EVANSHEWSON
rudiger schreef:

meestal Slappe Hap , en weinig Overeind staande songs .

Kijk, Rudiger, wijze woorden van jou, potdorie nog aan toe zeg!

Bon Jovi is ongelooflijk te mijden muzak.

Maar de tienertjes die daar naar luisteren zullen automatisch dit bandje ontgroeien als hun blikveld wat groter wordt, gelukkig maar.

EVANSHEWSON schreef:

Dat klopt als een bus.. toch luister ik deze CD nog regelmatig, en ik vergeet toch niet wat voor goede herinneringen ik er bij heb. Deze CD is niet minder geworden, er is alleen zoveel beters bij gekomen

avatar van Lamontagne
rudiger schreef:

meestal Slappe Hap , en weinig Overeind staande songs .

Toch is Dry County een nummer met een prachtige opbouw en een heerlijke solo aan het eind.

Heb dit veel gedraaid maar heb hem nu verkocht omdat hij niet meer boeide het enige wat ik nog van deze mannen heb is These days wat mijn inziens echt een goed album is.
Blaze of glory van Jon Bon Jovi is wat filmisch maar fantastisch net zoals de solo albums van Richie Sambora wat het overige niveau van Bon Jovi kleineert

EVANSHEWSON
Toen ik deejay was en veel trouwfeesten mocht draaien, ben ik noodzakelijkerwijze wel MOETEN geconfronteerd worden met deze totaal onbeluisterbare band.
Omdat er toch af en toe iemand kwam verzoeknummers vragen van deze Bon Jovi, godbetert het.
Ik had één verzamelaar, die zelfs mijn huis niet binnenkwam, die bleef bij de discobar liggen. Uit protest tegen zoveel slechte smaak, echt.
Kijk, het is gewoon mijn mening - for what it's worth, niet meer of minder dan Uw mening, mevrouw, mijnheer - maar ik vind de muziek van deze jongens zo verschrikkelijk KUT, màn, màn, màn, erger kan haast niet.

Het is maar één mening dus, en U hoeft er uiteraard niet akkoord mee te gaan. Maar ik heb liever een mening dan geen mening at all.

Ik ben wel zo fair van hier geen stem op uit te brengen, trouwens nul behoort niet tot de mogelijkheden, dan zou ik toch nog een halfje moeten geven, pffft, denk er niet aan.

Mààr hey, wie ervan geniet, die geniet ervan.

Er zijn zelfs mensen die witloof lusten, en dat begrijp ik ook niet (ik wurg op die smaak), maar smaken verschillen nu gelukkig eenmaal.
Anders werd iedereen verliefd op dezelfde persoon, stel je voor...
En reden we misschien allemaal met die onnozele terreinwagens rond...

Dit is de allerlaatste keer dat ik zowiezo iets post op de naam van deze band. Ik laat de fans maar beter met rust verder.
Je kunt je energie tenslotte beter in positieve dingen steken; muziek bespreken die je wèl leuk vindt, bijvoorbeeld.

fastpulseboy
ah neeh, best leuk om hier af en toe je gal over te spuwen! Ik vind het de meest geoorloofde band om lekker denigrerend over te doen. Maar kom op........Dj op trouwfeesten??? dan lok je het gewoon uit, dan vind je het stiekem wel leuk. Ik kan me niets anders voorstellen dan dat je op trouwerijen 90% klote muziek moet draaien....

avatar van Reijersen
Aardige plaat, staan een paar aardige nummers op, maar ook niet meer dan dat. Bon Jovi luister ik alleen nog maar via 'Crossroads'. Dat is wel genoeg.

Dim
De eerste helft is goed, met als hoogtepunt Dry County, daarna wordt het een stuk minder, alleen bij I Want You veer je nog even op, maar de drie laatste tracks lijken niet voor veel meer dan vulling door te gaan.

avatar van Snakeskin
ik vind de manier hoe Bon Jovi hier wordt afgezeken niet passen bij de lange lijst van goede liedjes die hij heeft afgeleverd. Weliswaar zit er niets vernieuwend tussen en is de benadering na ruim twee decennia drastisch gewijzigt, toen de voornaamste doelgroep bestond uit bakvissen. Het eerste deel van jaren negentig vind ik zijn muziek prima te verteren, het is, zoals gesteld nergens vernieuwend of grensverleggend, het is allemaal binnen de kaders, en daarbinnen worden leuke resultaten afgeleverd. Het is een band die zich niet opdringt wanneer je geweldig uit je dak wilt gaan want dan zijn er heel veel betere bands. Het is een band die zich opdringt wanneer je het in je collectie tegenkomt, constateert dat je er jaren niet naar geluisterd hebt en die er bij een luisterbeurt best mee door kan. Niet meer, niet minder.

avatar van CTK
CTK