Robbie Williams - Intensive Care (2005)

Label: Chrysalis

1. Ghosts (3:42)
  2. Tripping (4:36)
  3. Make Me Pure (4:33)
  4. Spread Your Wings (3:50)
  5. Advertising Space (4:37)
  6. Please Don't Die (4:47)
  7. Your Gay Friend (3:21)
  8. Sin Sin Sin (4:09)
  9. Random Acts of Kindness (4:15)
  10. The Trouble with Me (4:20)
  11. A Place to Crash (4:34)
  12. King of Bloke and Bird (6:13)
avatar van Darkzone
rkdev schreef:
Ik vind dit album toch wel ondergewaardeerd hoor. Robbie klinkt volwassener dan ooit, de teksten zijn persoonlijker en nummers zoals The Trouble With Me en Advertising Space zijn openhartig en raken me daardoor. Ook muzikaal steekt het beter in elkaar vind ik. Al met al dus wat minder 'fun' en meer diepgang. Maar dat is niet wat zijn publiek wil denk ik. Tripping vind ik overigens (naast de eerder genoemde 2) een van zijn beste songs.

Dit album is niet alleen ondergewaardeerd, maar werd ook veel te vroeg opgevolgd door Rudebox.
Er staan zoveel goede nummers op deze cd, die ook best als single uitgebracht hadden mogen worden. Please Don't Lie, The Trouble With Me, A Place To Crash...

Ik vraag mij af wat iemand als Lennon nou zo saai vind aan dit album en ook zijn vorige cd Escapology. Wat vind hij dat goede zangers cq albums.

avatar van lennon
Darkzone schreef:

Ik zal het proberen uit te leggen: Zijn 1e 2 albums waren gewoon erg verassend, zeker nadat ie uit zo'n kwijlband als Take that was gestapt... De single Freedom beloofde weinig goeds, en daarom was dat 1e album zo verbluffend.. 2e ook.. 3e ook nog wel.. maar daarna, gewoon vissen uit de grote bekende vijver, en dat wordt saai.. tuurlijk staan er op de albums verdeeld nog wel wat aardige songs.. maar dat maakt geen sterk album... Het is een beetje te vergelijken met Oasis (ook geen onbekenden van Robbie uit de beginperiode) die hebben voor mij hetzelfde... start = heerlijk.. maar eindigden ook op herhaling..

Grappige is dat RW laatst in een interview eigenlijk precies zei wat ik hierboven schrijf... dat hij in herhaling viel, en dat zat was... Dat zo gek is mijn opmerking nog niet... Dat hij dan de keuze maakt om weer naar Take That te gaan snap ik niet, maar goed, het is in ieder geval wel anders...

Enne.. als je benieuwd ben welke muziek ik dan leuk vind? Gewoon profieltje klikken, et voila

avatar van principal2000
0,5
Saaiig en suf album. Ooit gratis gehad bij mijn telefoon en gedumpt bij een kringloopwinkel.

avatar van krabat
Tripping!!! Vet nummer. "leave a few shells in my gun stop me staring at the sun" Weet iemand waar dat over gaat? (Dacht eerst dat hij zong " leave a few shells in my GUM" hahaha!) Is dat een beetje Ska of zit ik er helemaal naast?

avatar van Emile93
Best een ok album. Inderdaad kwam de opvolger best snel, maar ook op dit album vind ik vooral de singles erg goed.

avatar van edje1969
Goed Album!!! Behalve goede singles ook fijne tracks als The Trouble With Me, A Place To Crash en zeer mooi King Of Bloke And Bird (heeft ongeveer zelfde outro als album Made In Heaven van Queen heeft). 1 van de weinige albums van RW die ik ook van begin tot eind goed vind...

avatar van Funky Bookie
Aardig popalbum dat het 2e deel wat inkakt. Uiteindelijk is voor RW een verzamelaar voldoende.

avatar van Queebus
Robbie Williams stelt enigzins teleur met IC. Herinner me nog dat er een hele circus omheen hing om album te promoten. Zat zelfs een inlay bij met ringtones, kun je nagaan wat er na 2005 allemaal aan ontwikkelingen zijn geweest. Heb dit album net als de meeste van hem voor een prikje gekocht. Tripping is fenomenaal met die geweldige percussie. Advertising Space is ook een prima song. De rest blijft helaas ver achter.

avatar van rkdev
Naar aanleiding van de zeer interessante documentaire op Netflix weer wat meer Robbie Williams aan het draaien. De tijd rondom dit album en opvolger Rudebox waren voor hem erg heftig en laten me nu wel anders naar hem kijken. Vooral wat er rondom de optredens in Leeds gebeurde is erg heftig.

In de genoemde docu zegt Robbie over dit album dat het voelde als zijn debuutplaat, en dat begrijp ik wel. Dit is namelijk het eerste album dat hij 'alleen' maakt, zonder zijn songschrijfpartner Guy Chambers. Hij moest zichzelf dus opnieuw uitvinden. En die nieuwe, iets serieuzere, richting bevalt me wel. De teksten zijn ook persoonlijker heb ik het idee. Het is voor mij een van zijn beste platen en zeker de beste van Robbie 2.0. Ook een erg fraaie hoes.

De singles (Tripping, Make Me Pure, Advertising Space en Sin Sin Sin) zijn allemaal topnummers, waarbij ik Advertising Space zelfs een van zijn beste nummers vind. Erg mooie, sfeervolle ode aan Elvis.
Maar ook de overige nummers mogen er zijn (nummers als Ghosts en The Trouble with Me zijn erg sterk), al is het tweede deel van het album wat minder dan het eerste deel. Jammer dat hij relatief snel het wisselvallige album Rudebox uitbracht en daarmee het momentum van deze plaat weer teniet deed.