Robbie Williams - Intensive Care (2005)

Label: Chrysalis

1. Ghosts (3:42)
  2. Tripping (4:36)
  3. Make Me Pure (4:33)
  4. Spread Your Wings (3:50)
  5. Advertising Space (4:37)
  6. Please Don't Die (4:47)
  7. Your Gay Friend (3:21)
  8. Sin Sin Sin (4:09)
  9. Random Acts of Kindness (4:15)
  10. The Trouble with Me (4:20)
  11. A Place to Crash (4:34)
  12. King of Bloke and Bird (6:13)
Ik vind Sin Sin Sin het best, de andere singles zijn ook wel redelijk voor de rest boeit t me niet zo.

Jadoh

avatar van T.O.
op welk album staat Rudebox?

Goeie vraag, zat ik net ook naar te kijken. Leuk nummer, doet me een beetje aan The Streets denken

avatar van bloempje24

T.O. schreef:

Beck!

op welk album staat Rudebox?

Op Rudebox, dat album staat gepland voor 23 oktober en zal 17 nummers bevatten, waaronder 3 covers.
(Als ik me niet mislezen heb)

Als Rudebox nog slechter gaat zijn(wat waarschijnlijk gaat zijn met een voorloper als de Rudebox single) dan zal het wel niet veel zijn.

Sorry voor de voorstanders van Robbie, maar ik kan zijn muziek gewoon niet uitstaan. Heel goed zingen vind ik 'm ook al niet kunnen.
Maar dat is natuurlijk mijn mening.

avatar van Gretz
Ik moest aan deze sound eerst wel wennen, maar toen kon ik het ook waarderen. 1 slecht nummer (Ghosts), verder bovengemiddeld goed. De variatie proef je gewoon. M'n favorieten zijn Advertising Space, The Trouble with Me en King of Bloke and Bird. 4*

avatar van james_cameron
Minder avontuurlijk en spannend dan voorganger Escapology. De songs klinken lekker en er zit niet echt een misser tussen, maar zowel muzikaal als tekstueel is het allemaal een beetje te veilig.

avatar van Wib0__
3,5* voor dit album..
De singles die hij van dit album heeft uitgebracht zijn best leuk.. De rest is best goed..

ik vind t geen geweldig album, een paar slechte nummers (Ghosts en Random Acts of Kindness) maar dr zijn ook wel weer wat hele goede nummers (Please Don't Die, Make Me Pure & The Trouble with Me) dus 3,5*

avatar van mathijs1982
1,5
Ík ben sowieso niet zo'n R.W. fan, mijn vriendin wel en daarom moet ik er ook aan geloven. Dit was toch wel een dieptepunt. Wat een baggerzooi. De single Trippin' vond ik veelbelovend, maar de overige nummers van het album klinken zoals alle voorgaande albums alleen dan slechter. Niet gedurfd, minder spannend, gewoon saai eigenlijk en vooral veel te veilig.

1.5*

avatar van Rickepick
Niet het beste album, maar met een paar leuke singles is ie toch gered, "The trouble with me" raakt me op een hele vreemde manier,
en "you'r Gay friend" is typisch Robbies Humor, goed nummer.
3.5

avatar van Poeha
Dat vind ik nou samen met Advertising Space de beste nummers van dit album.
Nog steeds 3,5*

EVANSHEWSON
Hij heeft er betere natuurlijk.
Sin Sin Sin, Trippin', Spread Your Wings en Advertising Space kunnen de meubels nog wat redden.
Ik vrees dat de periode van zijn prima albums wat afgelopen is, toch.

***

avatar van DarkDuuvel
Elvistheking schreef:

Wat dacht je van Elvis

Ik denk dat robbie williams voor deze tijd ontzettend dichtbij zit...

avatar van Bulldozer
De beste van Robbie W. Hierop bewijst hij dat hij mooie, gevoelige en solide popsongs kan uitbrengen. Zijn opvolger "Rudebox" vind ik veel minder.
"Trippin" is lekker, het gospelachtige "Make me pure", "Spread your wings" is ook het aanhoren waard, "Advertising space" is klasse, "SinSinSin" is opzwepend en "King of Bloke and bird" is voor mij echt een kippenveller.

fastpulseboy
?

avatar van maffioost
goed album;) vele malen beter als rudebox. dit album heeft veel mooie doorgedachte ballads. en rudebox kent alleen korte nummers die alleen rond de top 10 van de top 40 moeten komen en dan lekker geld innen. dit is het laatste album van hem met nog een mooie sound. rudebox wordt meer een zoethoudertje van robbie williams

avatar van Reijersen
Niet mijn Robbie Williams album. Vind zowiezo dat het na Escapology achteruit is gegaan met de kwaliteit, en dan doel ik vooral op Rudebox.
Natuurlijk is het allemaal makkelijk te versmaden, maar ik mis toch de kwaliteitsinjectie.

Geen slecht album, maar ook niet goed. Alleen voor Tripping heb ik een zwak, dat is een liedje dat ik nog steeds graag opzet. De ballads zijn (als eigenlijk altijd) wel weer erg goed.

avatar van Bulldozer

Met een vraagteken kunnen we geen discussie hebben.
Overigens verhoog ik mijn score naar 4,5.

avatar van LucM
Minder goed album van Robbie Williams, er staan wat te veel matige nummers op en het geheel klinkt ook te glad en te veilig.
"Ghosts", "Trippin'" en "Advertising Space" vind ik de betere songs hierop.

avatar van Ben Post
Klinkt altijd goed, maar het wordt nu wel echt allemaal meer van hetzelfde.

avatar van rkdev
Ik vind dit album toch wel ondergewaardeerd hoor. Robbie klinkt volwassener dan ooit, de teksten zijn persoonlijker en nummers zoals The Trouble With Me en Advertising Space zijn openhartig en raken me daardoor. Ook muzikaal steekt het beter in elkaar vind ik. Al met al dus wat minder 'fun' en meer diepgang. Maar dat is niet wat zijn publiek wil denk ik. Tripping vind ik overigens (naast de eerder genoemde 2) een van zijn beste songs.

avatar van rkdev
Rickepick schreef:
"The trouble with me" raakt me op een hele vreemde manier

Misschien omdat het recht uit zijn hart komt (zie DVD op de special edition) en gericht is aan zijn beste vriendin die hem liever als partner zou zien, maar hij dit tegenhoudt omdat het de vriendschap kapot zou maken.

avatar van lennon
Ben Post schreef:
Klinkt altijd goed, maar het wordt nu wel echt allemaal meer van hetzelfde.

Dat vond ik bij Escapology al.. dit is gewoon saai aan t worden.

De man is enorm gehyped, en ja, het is een podium beest, maar ook hier valt hij al in herhaling.....

avatar van Azzurro
Gisteren in de bioscoop naar zijn concert gaan kijken op de Electric Proms en het was echt zalig!
Vooral nieuwe nummers afgewisseld met enkele klassiekers. Ik heb het gevoel dat we een zeer muzikaal album gaan krijgen. En het zal zeker niet zoals de voorgaande albums klinken! De voorbije 2 albums (Intensive Care en Rudebox) waren 2 draken van albums, maar dit wordt volgens mij echt een super cd!

avatar van Niek
Toch best aardig plaatje dit. Met Trippin en Make Me Pure staan hier imo de twee beste singles van hem op. Verder nergens spannend maar ook zelden storend.

avatar van NewYorkCityLight
1,0
Vind dit geen goed album. Eigenlijk vind ik alleen Advertising Space goed (wat ik ook zijn beste nummer vind), en Tripping kan er nog mee door.

avatar van Lars Muziek.
Leuken cd, leuke nieuwe frissen nummers.De beste vindt ik Advertising Space heerlijk nummer.Veder zijn de nummers ook wel oke’