Novastar - Another Lonely Soul (2004)

Belgiƫ
Label: Warner Bros.

1. Lend Me Love (4:54)
  2. Never Back Down (4:19)

met Piet Goddaer

3. Rome (4:08)
  4. Faith (5:02)
  5. When the Lights Go Down on the Broken Hearted (4:39)
  6. Lost Out over You (3:55)
  7. Ask for the Moon (4:31)
  8. This Is a Road to Nowhere (2:47)
  9. Don't Ever Let It Get You Down (4:25)
  10. Still Learning to Fly (4:11)
avatar van Peter88
Dit album is nog beter dan zijn titeloze debuut van 4 jaar daarvoor. Op dit album staan alleen maar hoogtepunten. Geen één slecht nummer. Stuk voor stuk prachtige songs.

Opener "Lend Me Love" zet de toon voor wat gaat komen op dit album. Een uitstekend geproduceerd nummer, vooral gedragen door de stem van Zweegers. Je blijft wel wat op je honger zitten wat betreft een wending in het nummer, het blijft vrij monotoon, terwijl je meer verwacht. 3,5/5.

Dan volgt de populaire single "Never Back Down"; een versnelling sneller als de opener en een song die nooit gaat vervelen (zelfs al heb je deze 300 keer gehoord op de radio). Een klassieker. 4,5/5.

"Rome" is een van de betere nummers op het album. Klassieke strofes, maar in dit nummer zit wel de gewenste toonverandering die ik in de opener mis. Rome vind ik persoonlijk aanleunen bij Sting's solowerk. 4,5/5.

"Faith" is niet echt mijn cup of tea. Qua stem lijkt het wel of je de jonge McCartney hoort, dat kan nochtans alleen maar een pluspunt zijn, maar de "klik" met dit nummer is er niet voor mij... 3/5.

"When the light go down on the broken hearted" is dan wel catchy, vanaf de eerste tonen neemt het je vast en laat het je niet meer los. Al heeft Zweegers wel heel goed geluisterd naar het album "This is the sea" van The Waterboys... moet je eens doen en je zal serieus wat gelijkenissen vinden met dit nummer. Een eerste hoogtepunt voor mij. 5/5.

"Lost out over you" houdt de kwaliteit vast. Een typerende ballad, met een geweldige pianopartij en een "Think about it" zoals alleen Joost het kan brengen, zijn hele ziel ligt in die zin. Het nummer sterft trouwens zalig uit... 5/5.

"Ask For The Moon" is weer afgelikt (toch echt een serieuze pluim voor de productie). Een versnelling sneller dan de voorgaande nummers in de strofen en een refrein dat de toon wat breekt en voor variatie zorgt, ook al door de instrumentale ritmeveranderingen voor en na het refrein. Een nummer dat me ook sterk doet denken aan het werk van Ozark Henry, zeker in het middenstuk. 3.5/5.

"This is a Road to Nowhere" lijkt weer op Beatles materiaal. Tekstueel een van de betere nummers op het album ("love is a loss in everyone", denk daar maar eens over na!). 3/5.

"Don't Ever Let it Get You Down" dan. Het beste nummer op het album voor mij. Wat wordt "I would turn the world around for you" hier met passie gebracht, een mens wordt er week van! Absolute topnummer, misschien wel een van de beste ooit gemaakt door een Belgische band... 5/5.

Dan heb je 9 nummers gehad, best ok denk je dan. Komt Zweegers nog met een afsluiter om U tegen te zeggen. "Still Learning to Fly" begint wat aarzelend, maar opeens komt er
"that it hurts me real deep
to see you in need
I'm on a roll
nothing's stopping me
I missed out on your sky
I'm still learning to fly".
Aan het eind wordt er nog een mooi einde gebreid aan deze mooie song...
Knap werk, waar wij als Belgen fier op kunnen zijn en een waardige afsluiter van een prima album. 4,5/5.

avatar van rkdev
Door de warme productie van Piet Goddaer bevalt dit album me wat beter dan het debuut. En de nummers Never Back Down en When the Lights Go Down on the Broken Hearted zijn werkelijk BRILJANT !

avatar van nootjes
Na vier jaar krijg ik nog stééds kippenvel als ik de cd opzet en Lend me love begint. Wat een geweldige intro!

avatar van rien
Toch vind ik dit de minste van Joost, het is het toch allemaal net niet.. Misschien komt het nog, voorlopig staat hier toch meer Allmost Bangor op

Ik sluit me volledig aan bij grabberke qua omschrijving van de nummers. Vergeleken met debuut en Almost Bangor vind ik het in het totaal gezien "de minste" cd, al is het maar de vraag hoe je over een mindere kan spreken, het blijft lekkere muziek En ook dit album heb ik niet te vaak gehoord.

avatar van hpdewin
nootjes schreef:

haha absoluut egt kunst van het beste

avatar van hpdewin
grabberke schreef:

mooi comentaar grabberke prima op een rijtje gezet
All schrok ik wel van dat paul mcCartney stukje want dat klopt natuurlijk niet helemaal

avatar van TEQUILA SUNRISE
Werkelijk een prachplaat.
Heb ik weer, plaat 1 & 3 had ik al in huis ( Novastar & Almost Bangor ) maar deze nog niet.
Geleend van een vriend en ik moet zeggen,dit album zet de andere 2 in de schaduw!!
Ik heb Another Lonely Soul direct zelf aangeschaft, nog iets te weinig beluisterd om er al een definitieve score aan te geven, maar ik weet al wel dat die score aan de hoge kant zal zijn.
Vooral Faith, Lost Over You & Don" t Ever Let It Get You Down zijn grandioos.

Sinds kort is er een 2in1 uit van Novastar met het debuut en dit album: voor 8,99 thuisgestuurd gekregen via de sponsor hierboven.
Ik begon netjes met het debuut, waar een paar hele mooie tracks op staan. Maar dit is inderdaad bijna allemaal erg fraai, maar je moet wel van piano houden. Ik vind overigens When the Lights Go Out... meer op Coldplay lijken, dan op de Waterboys. Ask for the Moon lijkt (natuurlijk) op So Lonely van the Police (iooo, iooo!).
Hoe dan ook prachtige muziek, genieten!

De eerste 7 tracks zijn werkelijk zeer goed tot geniaal mooi. Ik hoor hier de eerste 2 albums van Coldplay in terug. Dit Another Lonely Soul klinkt eerder als het derde album van Coldplay, dan X&Y van Coldplay zelf. Dat is toch een aardig compliment voor Joost uit België. De laatste 3 tracks zijn 'gewoon' erg mooie nummers. Hoofdrol voor de prachtige piano, belangrijke bijrol voor de strijkers.

Dit neigt naar een 5,0* album, sterker nog dit is een 5,0* album: zo mooi!

avatar van Ice Cream Man
Lend Me Love en When The Lights Go Down zijn echt magistraal, wereldklasse.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Na het interessante debuut kwam Novastar met dit prachtig ademloze album,echt een geweldig tiental nummers de een nog mooier dan de ander.
Hoogtepunt vind ik toch wel Faith en dan zeker als na ca. 3 minuten de viool de muziek gaat aanvullen.
Wat mij betreft het absolute hoogtepunt van deze sfeervolle plaat.
Ook de ingetogen opener Lend me Love, het pakkende Never Back Down, Lost Out Over You en het prachtige Don"t Ever Let It Get You down zijn absoluut het vermelden waard.
Joost zijn allermooiste!!!!

avatar van hallo!
Zeer goed album. Er zijn drie nummers die er voor mij echt bovenuit steken. Dat zijn Lend Me Love, Never Back Down en When the Lights... Dat zijn echt briljante nummers. Er zijn twee nummers die ik dan toch heel wat minder vind dan de rest: Ask For the Moon en Learning to Fly.
De stem van Joost Zweegers is toch echt geweldig. Hij zingt altijd met veel passie en het werk van Piet Goddaer is ook zeer goed.

avatar van Ronald5150
Novastar staat garant voor kwaliteit, dat is duidelijk. Niet alleen op dit album, maar dat geldt eigenlijk voor het gehele oevre. Toch moet ik concluderen dat dit gewoon niet echt tot me doordringt, of het is niet aan mij besteed (of hoe je het ook wilt noemen). Ik denk dat ik moeite heb met de stem van Joost. Ik heb eigenlijk hetzelfde met de stem van Thom Yorke van Radiohead. Gedurende de plaat wordt het me te eentonig, te weinig variatie. De emotie mis ik niet, laat dat duidelijk zijn, de emotie spat er vanaf, laat dat maar aan Novastar over. Soms moet je concluderen (en wellicht tot mijn spijt) dat een plaat niet slecht is, maar dat het gewoon niets iets is wat bij je past. En die conclusie moet ik trekken bij deze plaat.

avatar van pdonidvie
Wat een jeugdherinneringen. Zelfs toen had ik smaak. Joost is zó goed. Kijk uit naar het nieuwe werk dat ons dit jaar beloofd is.

avatar van Leptop
Heel goed album. Novastar levert goede kwaliteit, maar vooral ook constante kwaliteit: 3,72 gemiddeld met alle reguliere albums. Ha! Dat is strak zeg.

avatar van Thin Air!
Degelijk album maar als we gaan vergelijken vind ik Almost Bangor hier toch nog iets boven uitsteken. Daar staan, vind ik, meer songs op die echt tot de verbeelding spreken.

Ik heb dat hier alleen met "Rome", "Faith", & "When the Lights" en het zwabbergeluidje bij "Still Learning to Fly"
De rest is aangenaam maar niet echt bijzonder.
Ik mis hier een beetje de mayonaise op de friet.

avatar van Screenager
Een long shot, maar weet er toevallig iemand waar ik deze plaat nog op vinyl zou kunnen vinden?

avatar van Kronos
Screenager schreef:

Volgens Discogs is deze nooit op vinyl verschenen.

avatar van Screenager
Ach zo. Dan wordt het natuurlijk heel moeilijk l

avatar van beachlicious
Tijdens een vorige relatie hebben we dit album duizenden keren opgezet. Een album om te luisteren voordat je gaat slapen, wanneer je wakker wordt, op een zondag, een maandag, dinsdag maar ook prima voor een vrijdagavond. Kortom, dit album kan je elke dag luisteren en nog weet het mij nog net zo te raken als toen! Voor mij zijn beste album! Zal mogelijk ook aan de tijdsgeest van toen liggen.........