Novastar - Another Lonely Soul (2004)

Belgiƫ
Label: Warner Bros.

1. Lend Me Love (4:54)
  2. Never Back Down (4:19)

met Piet Goddaer

3. Rome (4:08)
  4. Faith (5:02)
  5. When the Lights Go Down on the Broken Hearted (4:39)
  6. Lost Out over You (3:55)
  7. Ask for the Moon (4:31)
  8. This Is a Road to Nowhere (2:47)
  9. Don't Ever Let It Get You Down (4:25)
  10. Still Learning to Fly (4:11)
avatar van Nicolage Rico
Novastar probeert met het 2e album duidelijk meer passie in de nummers te brengen, wat enerzijds lukt bij bv. "Rome" en (vooral) "Faith", maar anderzijds worden sommige nummers nogal saai, zoals bv. "This Is a Road to Nowhere" en "Don't Ever Let It Get You Down".

Persoonlijk vind ik hun debuutalbum beter, waar meer toppers op staan. Op dit album staan (tot nu toe) 2 échte toppers: "Never Back Down" en "Faith". "Rome" is ook het vermelden waard. "Never Back Down" had zo op het debuutalbum kunnen staan.

Voorlopig 3,5 *, maar misschien groeien de ietswat saaie nummers nog.

avatar van Pinsnider
Ik sluit me wat betreft de strekking van het verhaal aan bij de heer Rico, maar ik vind Faith dan juist weer iets minder. Rome en Never Back Down, maar ook When the light go down... zijn mijn favorieten. Het blijft toch een feit dat het geweldige luisterliedjes zijn. Prachtig! Ik ga wel mee met de 3.5*

avatar van Flipper
Een ietwat volwassener album dan het debuut. Mooi intro van 'Lend me love' en prijsnummers als 'Rome' en 'Faith'.

Lost Highway
sunzoo manley schreef:
Deze cd is een meesterwerk van 2 grootheden uit de Belgische muziekwereld, mijn lievelingsnummer is dan ook "never back down", waar de samenzang tussen Joost Zwegers en Piet Goddaer me telkens weer kippenvel bezorgd.

Never back down is idd schitterend, vocaal van een enorme,enorme hoge kwaliteit. Verder staan er genoeg toppers op deze plaat. Het eerste nummer is meteen een uitschieter (schitterend opgebouwd,ideaal voor s'avonds in de auto). Als je deze cd goed vindt probeer zeker ook eens (voor zover je dat nog niet gedaan hebt) the sailor, not the sea van ozark henry.

never back down, rome, when lights go down.... zijn de toppers van dit album!!!

avatar van jeroen1904
Deze cd kreeg in het begin (vooral in België) wat kritiek wegens niet het meesterwerk dat verwacht werd van Joost Zweegers. Persoonlijk vind ik het ook nog niet het meesterwerk, maar wel een zeer goede plaat. Beter dan het debuut. Knap geproducet ook door Piet "Ozark Henry "Goddaer. Never back down , rome en when the lights go down... blijven perfecte popnummers.

vind when the lights go down ... , lend me love , Never back down , enz zeer goed , vind het niet te saai , eerder voor op rustige momenten

wat schandalig wat joost gedaan heeft, deze cd is geremixt en het nummer wrong is eraan toegevoegt voor de buitenlandse release, neen, denk echt niet dat hij zo deze plaat beter maakt, vond hem echt zeer sterk zoals hij hier is uitgebracht, vooral dankzij piet godaer.

avatar van ChrisX
Zit voor het eerst in tijden weer eens te luisteren naar dit album en man, wat is dit een schitterende plaatje voor in de nachtelijke uurtjes. Nee, het heeft niet de aanstekelijkheid van het debuut maar het is wat melancholischer, filmischer. En dan die productie, wow...

felix89 schreef:

In HUMO vertelde Piet Goddaer dat hij niet betrokken is geweest bij het remixen van "Another lonely soul" voor de buitenlandse release. Zo te horen was hij daar niet bepaald tevreden over. Ikzelf vind het ook droevig wat Joost Zwegers gedaan heeft: de plaat was toch prima in orde zoals hij was?! En het toevoegen van "Wrong" aan deze cd is nog zoiets: dat nummer past toch niet in de sfeer van dit album. Ok, thematisch gezien gaat het nummer wel over een mislukte relatie, maar het klinkt zo anders dan de rest van dit album. Echt zonde.

avatar van Darkshines
Daar moet ik ook nog es goed naar luisteren, ik skip hem ook regelmatig.[/quote]

En tegenwoordig vind ik dit een prachtig nummer, (lend me love)meesterlijk, die fantastisch hoge zang in combinatie met violen. Geweldig!

Met deze CD had ik het iets moeilijker dan met de voorganger maar na een live concert was ik helemaal verkocht, sommige nummers kwamen live heel erg goed uit de verf.

Klepper
uitstekende opvolger, what's next?

Een van de nadelen bij joost zwegers, is zijn traagheid, er was al een eeuwigheid tussen zijn eerste twee albums en intussen zijn er weeral ruim 2 jaar verstreken zonder het minste nieuws

avatar van Ghans
vind ik dan wel weer een voordeel

avatar van Grafmat
Liever 1 goed album in de 3, 4 jaar dan elk jaar een slecht uitgewerkt album...
Wees blij dat Joost niet meteen uitgemolken wordt en dan na 3 jaar in de prullenbak gemieterd zoals met veel bands en artiesten tegenwoordig gebeurd. Elk jaar een nieuwe idol....

Misschien wel, maar 20 nummers uitbrengen op 7 jaar tijd vind ik wel er magertjes...

avatar van Ghans
waar meet je dat dan aan? aan de meetlat van een "normale" artiest? het is 1 nummer te weinig, 3x7=21 en geen 20 .... kom op zeg

dank je Grafmat, liever 1 goed album.

avatar van charlezzz
pigne_arolla_ws schreef:

ook het type dat de lengte van het concert afmeet aan de entreeprijs?

avatar van Ghans
brrrr ik wilde het woord lengte niet gebruiken ... ik had nog een andere invalshoek over wat veel is, maar die laat ik maar achterwege

Het beste wat Belgie te bieden heeft op muziekgebied, na TC Matic.

@ charlezzz en Ghans :

Jullie voelen jullie precies al aangevallen, gewoon omdat ik schrijf dat Joost geen veelschrijver is, wat je niet kunt ontkennen.
Begrijp me niet verkeerd, hé: daar is niks mis mee, maar 't is net omdat ik zijn muziek zo goed vind, dat ik het jammer vind. Tegen meer van die prachtige muziek zeg ik niet nee!

België heeft trouwens met Piet Goddaer nog een klasbak in huis, die ik persoonlijk nog net iets meer kan appreciëren, en nee niet omdat hij meer CD's uitbrengt, puur omdat ik zijn muziek nog iets knapper vind.

avatar van Ghans
niet aangevallen, meer onbegrip, maar het is al goed, point taken, als er meer zou zijn, zou dat niet verkeerd zijn, aan de andere kant, meer is minder, vergeet dat niet

Piet wie? ha ha Ozark Henry, ja ook wel aardig

EVANSHEWSON
Vier volle jaren deed Joost Zweegers er over om met nieuw materiaal af te komen. Het wachten was méér dan de moeite waard als je het overtuigend resultaat hoort.
Volle, soms met wat galm klinkende stadionrockers, een vergelijking met Coldplay dringt zich soms op, en hij overstijgt vaak ook diezelfde Coldplay hoor.
Never Back Down met Ozark Henry, When The lights go Down on the Broken Hearted, Rome, Ask For The Moon... hier staan prima popsongs op en het is beslist een stap vooruit;
Benieuwd met welke straffe toer Joost nu zal afkomen, want alweer is er haast vier jaar voorbij...
Niet erg productief deze jongen.
Zolang hij maar kwaliteit blijft uitbrengen kan ik daar mee leven;

****

avatar van SirNoodle
Toen deze plaat uitkwam ben ik erop afgeknapt omdat ik teveel Ozark Henry hoorde en te weinig Novastar (zoals ik Novastar graag hoorde)... deze week eens een echte nieuwe poging gegeven, en niet de 'betere' nummers enkel op mijn Mp3-player afgerammeld of half geskipd.

Dat Ozark gevoel is wat verdwenen, maar er is niks in de plaats gekomen, ik mis vooral passie op dit album. Rome vind ik behoorlijk, buiten dat trompetgedoe op het einde. When the lights go down is de positieve noot op dit album... dat intro nummer vind ik verschrikkelijk. Van 'klinkt interessant' evolueert het heel snel naar 'klinkt irritant' en 'wanneer krijgen we een liedje, Joost, en niet dit geneuzel en gepingel'.

Nope, geen beterschap dus.

avatar van Reijersen
Buitengewoon aangenaam pop/rock album van deze Zuiderburen. Goede stem en muzikaal ook top. De sfeer op het album is ook erg mooi. Leuke ontdekking

avatar van LucM
Prachtig album van Novastar (en Ozark Henry), al spreken de songs op het debuut mij net iets meer aan.
Toch staan er genoeg overtuigende momenten zoals "Never Back Down", "Faith" en "When the Lights Go Down on the Broken Hearted". De vergelijking met Coldplay vind ik overigens nergens op slaan, behalve dat beiden prachtige songs uit de mouw schudden.
Tijd nu voor een nieuw album van Novastar!

avatar van freddze
Berichten verplaatst naar Novastar

Father McKenzie
Tussen deze en die eerste zaten precies 4 jaar; Als de beste man slechts om de 4 jaar een vrij briljant album aflevert, dan is hij zijn fans dit jaar nog een half of heel meesterwerk schuldig...

avatar van dennuz
Ontzettende mooie plaat! Deze cd beluister ik ik nog steeds erg vaak. Ik heb nu al drie keer zijn nieuwe single gehoord op 3fm. Het beloofd weer veel goeds! Kan niet wachten!

Dit album had gewoon uit moeten komen onder de naam Ozark Henry's Novastar.
Mooie combinatie, al is dit album wel iets minder dan zijn eersteling.