Novastar - Another Lonely Soul (2004)

Belgiƫ
Label: Warner Bros.

1. Lend Me Love (4:54)
  2. Never Back Down (4:19)

met Piet Goddaer

3. Rome (4:08)
  4. Faith (5:02)
  5. When the Lights Go Down on the Broken Hearted (4:39)
  6. Lost Out over You (3:55)
  7. Ask for the Moon (4:31)
  8. This Is a Road to Nowhere (2:47)
  9. Don't Ever Let It Get You Down (4:25)
  10. Still Learning to Fly (4:11)
Novastar - Joost zweegers heeft een unieke stijl en brengt die met zoveel mooie momenten, heel deze cd is top

Heb de cd nog niet gehoord. De vorige van Novastar vond ik erg goed.
Toen ik de nieuwste single van Novastar laatst op de radio hoorde dacht ik eventjes dat Coldplay weer wat nieuws uit had.

Dit is echt een hele goede cd. Joost heeft echt een geweldige stem, ik krijg er serieus kippevel van. Echt een blijvertje. Mocht je nog geen leuk cadeau weten voor je verjaardag, voila....

avatar van bonothecat
Hij wordt mooier en mooier.......echt de mogelijkheid om tot klassieker in mijn collectie uit te groeien..... weer een reden om een lowlands kaartje te kopen!

het beste nr van de cd is het nr met ook de mooiste titel. when the lights go down on the broken hearted. zelf live klinkt het even fantastisch (zie zijn concert in Nighttown vorige maand).

avatar van Jordy
Ben het nummer helaas erg snel zat geworden...

avatar van PsychoBoyJack
Een leuk nummertje, alleen jammer dat coldplay clocks en daylight al had geschreven!
De mooiste nr.s vind ik rome en faith, voor de rest ben ik nog niet echt toegekomen aan deze cd

PsychoBoyJack schreef:

ja, idd dat was ook mijn eerste reactie. Maar de cd heeft lang op zich laten wachten, dus wie weet is dit nr gelijktijdig geschreven. Het blijft wel een toppertje.

avatar van fish
Kort door de bocht: Mooi album.

Breekbare pop schiet me als eerste te binnen.

avatar van Zavo
Bloompje schreef:

Helemaal mee eens, fantastisch nummer. Vanavond ga ik Novastar zien in Paradiso, hopelijk spelen ze deze.

ronaldinho schreef:
...Joost heeft echt een geweldige stem...

Lijkt een beetje op één van de twee zangers van Supertramp. Mooi ja.

avatar van Ziggy007
Op Lowlands had de zanger een prachtige gitaarsolo van een paar minuten, weet iemand mss welk nummer dat is (ander album mss)?

Ik vermoed overigens dat het een eenmalige LIVE versie is die bovendien ook nog eens 3x zolang is dan normaal...

Was die kerel in pak en lang haar niet de man van het gitaar werk? Volgens mij zat de zanger alleen achter de piano. Kan zijn datie een nummertje op de gitaar heeft gespeeld.

avatar van Ziggy007
Petero schreef:

Correct. Die was toen in zwart pak dacht ik. Maargoed daar gaat het niet om. Het bekende gezicht van Novestar, de zanger en ook de kerel die achter de piano zit idd, die gaf toen een gitaarsolo. Dat liedje moet ik hebben Al is het ws een only LIVE versie...

avatar van Madecineman
Plaat met erg mooie nummers erop wordt helaas wel wat eentonig op den duur dus 3,5*

Ziggy007 schreef:

Hmm, ik heb geen idee welk nummer jij bedoeld. Moet je maar ff zoeken naar opnames van hun op Lowlands. Een beetje fansite heeft dat meestal wel.

avatar van Zachary Glass
Je zou er haast een hard hoofd in krijgen - deel 2 van Joost Zweegers' discografie, en alweer is de cd van hetzelfde bedje ziek.

Ik wil Piet Goddaer niets euvel duiden, want dit was ten slotte zijn eerste productiejob buiten zijn eigen werk (tenminste, dat denk ik toch). En leergeld moet iedereen betalen ...

Het vreemde is: je zou verwachten dat wanneer twee muzikanten die zo ongeveer hetzelfde terrein bestrijken (melancholische pop, in dit geval) dat daaruit een coherent geluid voortvloeit.

Maar naar mijn gevoel is de instrumentatie hier alweer wat té veel van het goede - té veel trompetten, iets te gladgepolijst en ... die tweede helft van de cd is nu ook alweer niet echt van topniveau.

Ik ben streng, maar enkel voor mijn dierbaren wil ik streng wezen

Want die stem van Joost Zwegers, die is zo verwarmend - er gaat zo'n hartstochtelijke betrokkenheid vanuit, het is de stem van iemand die volop met zijn gevoel leeft. En daar kan ik geen "neen" tegen zeggen

kev
weerom prachtig werk van zwegers ! lend me love is zooo'n zalig nummer...

avatar van deek
Novastar bij EMI, eindelijk succes wereldwijd.
Klasse

Echte wegdroom-cd, wat vrolijker dan de vorige. Voor mij een van de beste nieuwe albums van 2004!

avatar van Music4ever
Hele mooie cd vol met prachtige nummers.
Prachtig pianospel,doet me beetje denken aan Keane.
Mijn favoriet is Nr5.

avatar van bloempje24
Music4ever schreef:

Hele mooie cd vol met prachtige nummers.
Prachtig pianospel,doet me beetje denken aan Keane.
Mijn favoriet is Nr5.

Dit is toch wel een niveau hoger dan Keane. Erg rustig en flink geproduceerd. Laag instapniveau om te luisteren. Wel erg prettig van naar mijn mening een van de beste Nederlandse artiesten.

Jammer dat ie uit België komt

Ruby1966
obsessed schreef:

Jammer dat ie uit België komt

Hij woont in België, maar is Nederlander van origine

avatar van Joz
Joz
een laag instapniveau om te luisteren inderdaad.
Maar het album komt pas echt tot z'n recht als je de tijd neemt de opbouw van de nummers en de opbouw van het album te doorgronden

Ink
Joz schreef:

Wel jammer dat hij live precies die volgorde aanhoudt

Deze Joost Zwegers van Novastar is een musicaal genie. Vooral het nummer Don't ever let it get you down vind ik heel mooi.

avatar van Music4ever
Het is een heel goed album maar naarmate je meer luistert begint hij toch een heel klein beetje achteruit te gaan. Het is toegankelijke muziek en dat is in het begin vaak geweldig maar als je het meer luistert begint het toch een beetje te vervelen,dat is met dit album althans wel een beetje zo naar mijn gevoel. Nr 5 blijft overigens een wereldnummer! 4* sterren op dit moment.

Joost Zwegers + Piet Goddaer = another heavenly mariage

Ruby1966 schreef:

Hij woont in België, maar is Nederlander van origine

Meen je dat?

Dit is wel echt een heel goed album. 'Never Back Down' blijft na honderd keer luisteren toch nog steeds zo mooi... mijn favoriet is 'When The Lights Go Down', het nummer dat hij samen met Ozark Henry schreef. Alleen 'Faith' is me iets te lang.