Novastar - Another Lonely Soul (2004)

Belgiƫ
Label: Warner Bros.

1. Lend Me Love (4:54)
  2. Never Back Down (4:19)

met Piet Goddaer

3. Rome (4:08)
  4. Faith (5:02)
  5. When the Lights Go Down on the Broken Hearted (4:39)
  6. Lost Out over You (3:55)
  7. Ask for the Moon (4:31)
  8. This Is a Road to Nowhere (2:47)
  9. Don't Ever Let It Get You Down (4:25)
  10. Still Learning to Fly (4:11)
De samenwerking tussen joost zwegers en piet goddaer (die alleen ook al zalige muziek maakt) geeft inderdaad een schitterend resultaat.

de cd begint zo mooi met 'lend me love'. zoveel muzikale spanning tot joost zwegers na een minuutje eindelijk z'n stem verheft. Voor mij eén van de beste nummers van de plaat. Verder vind ik 'Don't ever let it get you down' tevens een van de sterkere nummers.

De mooie, gevoelige muziek van novastar valt dezer dagen niet gemakkelijk te overtreffen, zeker niet door een belgische, of zelfs nederlandse artiest.

4* meer dan waard.

Timesplitter schreef:
De cd begint zo mooi met 'lend me love'. zoveel muzikale spanning tot joost zwegers na een minuutje eindelijk z'n stem verheft. Voor mij eén van de beste nummers van de plaat. Verder vind ik 'Don't ever let it get you down' tevens een van de sterkere nummers.

Schitterende plaat, dit. Gisteren nog eens beluistert en direct terug in de ban van Joost Zwegers en deze fantastische muziek... Deze sluipt na 4 luisterbeurten op 3uurtjes mijn top10 binnen.

Gewoonweg fantastisch. 5*

PS: De link met Coldplay is snel gelegd, ik vind sommige nummers hiervan echt even geniaal.

Deze cd is een meesterwerk van 2 grootheden uit de Belgische muziekwereld, mijn lievelingsnummer is dan ook "never back down", waar de samenzang tussen Joost Zwegers en Piet Goddaer me telkens weer kippenvel bezorgd.

sunzoo manley schreef:

Dus dat is Piet Goddear met z'n (NEVER BACK DOWN -->) 'That's the easyer'. Zalige meebruller.

Ik hou prachtige herinneringen over aan de muziek van deze man, maar echt overweldigen doet hij me niet. Mooi , dat wel, maar niet tot in het fantastische...

3.5

szynell

JJ_D schreef:

Gewoonweg fantastisch. 5*

Net als coldplay hun nummers: stuk voor stuk geniaal. nee maar.. Zwegers moet alleszins niet veel onder doen voor Martin als het komt op 'gevoel in z'n stem en z'n muziek steken'

avatar van VanDeGriend
Is t nog niemand opgevallen dat When the Lights Go Down on the Broken Hearted verschrikkelijk veel llijkt op Trumpets van The Waterboys (This is the sea). Zelfs delen van de tekst zijn t zelfde. Dacht eerst dat t een cover was.

Erg rustgevend. Dude heeft toch wel een zuivere stem hoor!!

Ik heb ze gezien op een festival.
En er was iets mis met het geluid ofzo, je zag Joost Zweegers de hele tijd druk gebaren dat er van alles fout was.
Na het liedje ging iedereen van het podium af, hij pakte een gitaar en speelde gwoon een liedje niet eens van hun.
Dit heet pas echt improviseren.
Geweldig gedaan door hem.
Daarna was het schijnbaar weer goed, en konden ze weer door met de show.
Wat heb ik toen genoten zeg .

avatar van musicfriek
Een heus toppertje dit album. Vind het ook erg prettig dat Novastar niet zo bekend is als pak hem beet Coldplay. Die WAREN mijn favoriet, maar door al die airplay hoeft het voor mij niet meer. Dus Novastar, breek maar niet door, lekker de muziek voor onszelf houden...

avatar van Darkshines
Geef mij maar Novastar, i.p.v coldplay. Mooie zang, veel meer afwisseling in de muziek en het roept bij mij een dromerige sfeer op zoals bijv: Faith en lost out over you.
Schitterende plaat.

Darkshines schreef:
Schitterende plaat.

Novastar is goed, verfrissend, maar ik denk dat Coldplay kwalitatief beter is. Vooral de eerste 2 albums zijn van een hoog niveau. Maar novastar luistert gewoon heerlijk weg.

avatar van bloempje24
Nicolage Rico schreef:

Daar twijfel ik over. Coldplay is meer een band, maar met Ozark Henry achter zich en met een betere stem als Chris Martin zijn er zeker punten waarop Novastar beter scoort dan Coldplay.

avatar van Nicolage Rico
Misschien heeft Novastar betere punten, maar als geheel vind ik Coldplay kwalitatief beter.

Nicolage Rico schreef:

Ze hebben idd 2 goeie cd's gemaakt. Met de bekende hits, maar ik keek puur naar de muzikale lijnen en ik vind dat nova star meer voor afwisseling zorgt in hun stijl. Terwijl coldplay net als keane(keane nog veel extremer) veel dezelfde soort nummers heeft. Maar het staat buiten kijf dat coldplay wereldnummers heeft gemaakt, net als keane trouwens.

avatar van Nicolage Rico
Ik vind dit toch een zeer safe albumpje met weinig bijzondere momenten. Over de variatie ben ik ook niet echt te spreken. Ik moet hier nog vaker naar luisteren - om de cd iets te laten groeien - misschien. Maar op de één of andere manier pak ik deze cd vrij weinig.

Mooiste nummer: "Never Back Down".

"Lend me Love" vind ik erg weinig aan. Nummer 1 skip ik dus altijd.

De live versie van Can't Stand Losing You vind ik ech zo prachtig he, geweldige muziek dit.

Nicolage Rico schreef:
"Lend me Love" vind ik erg weinig aan. Nummer 1 skip ik dus altijd.

Dringend eens luisteren naar Lend Me Love dan, dat volgens mij één van de geniaalste nummers van de plaat is. Wat een pschychedelische trip onderbouwt door obscure geluidenpracht! Zeker een nieuwe kans geven...

Heerlijk album dit! Ook live doen ze het goed vooral met het intro van "When the lights go down on the broken hearted". Ben nog altijd benieuwd naar wat voor soort piano hij gebruikt tijdens live shows, hij staat er toch op te springen!

JJ_D schreef:

Ik heb al vaak genoeg naar "Lend me Love" geluisterd, maar het gaat niet lukken tussen dat nummer en mij.

Hemelse plaat, ongelofelijk mooie songs van Joost Zweegers en Piet Goddaer. Lend Me Love, Never back Down, When The Lights Go Down en Rome kunnen zich meten met het beste werk van pakwek Coldplay, Keane en Travis. Ik heb vorig jaar van ze kunnen genieten tijdens Neerpelt Open Air, live in de stromende regen. Kippenvel!

Ik op PinkPop lekkr in het gras liggen in de zon en luisteren naar hun muziek, terwijl er naast je 2 jongens staan, met een bord bikini-modellen gezocht geweldig gwoon .

avatar van Zwammer
Ik heb hem vanochtend weer een keertje geluisterd tijdens het maken van m'n wiskunde en het blijft toch een schitterende plaat hor

Heerlijke opener, een geweldig Never Back Down en ook pareltjes als When The Lights Go Down en Road To Nowhere mogen niet vergeten worden. Die stem is echt adembenemend!

Nog steeds een dikke 4 sterren voor dit mooie album dus. Het is jammer dat ik geen plekkie in m'n top 10 meer over heb, want dan zou deze plaat zeker een goede kans maken om erin te komen!

Iceman schreef:

Ojaa.....
Je vergeet alleen je eigen blote buik

Nicolage Rico schreef:

Daar moet ik ook nog es goed naar luisteren, ik skip hem ook regelmatig.

avatar van Darkshines
Is de eerste cd van hun trouwens ook een aanrader?

Darkshines schreef:
Is de eerste cd van hun trouwens ook een aanrader?

Jaaah ken wat nummers en die zijn wat minder rustig dan op deze cd, ik ga hem binnekort ook halen denk ik. Maar probeer Wrong zekr geweldig nummer.

avatar van Arno
Ik vind persoonlijk de eerste ook een heel stuk beter dan deze.

Arno schreef:
Ik vind persoonlijk de eerste ook een heel stuk beter dan deze.

Hmm, zeker voor discussie vatbaar. Hier vind ik ze muzikaal véél volwassener (met Lend Me Love als duidelijkste voorbeeld)... De melodische lijnen staan echt op punt en het nonchalante geluid dat hun debuut nog had hoor ik hier niet meer.

Lost Highway
Piet en Joost zijn in Belgie zeker 2 gerespecteerde muzikanten.En zeer terecht!