Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu (1970)

Verenigde Staten / Canada
Rock / Folk
Label: Atlantic

1. Carry On (4:25)
  2. Teach Your Children (2:53)
  3. Almost Cut My Hair (4:25)
  4. Helpless (3:30)
  5. Woodstock (3:52)
  6. Déjà Vu (4:10)
  7. Our House (2:59)
  8. 4 + 20 (1:55)
  9. Country Girl (5:05)
  10. Everybody I Love You (2:20)
  11. Graham Nash - Our House * (2:57)
  12. Stephen Stills - 4 + 20 * (2:18)
  13. David Crosby en Graham Nash - Song with No Words (Tree with No Leaves) * (3:13)
  14. Neil Young en Graham Nash - Birds * (3:36)
  15. Stephen Stills - So Begins the Task / Hold on Tight * (7:46)
  16. Graham Nash - Right Between the Eyes * (2:06)
  17. David Crosby - Almost Cut My Hair * (4:39)
  18. David Crosby en Graham Nash - Teach Your Children * (3:14)
  19. Crosby, Stills & Nash - How Have You Been * (3:44)
  20. David Crosby - Triad * (5:30)
  21. Graham Nash - Horses Through a Rainstorm * (3:51)
  22. Stephen Stills - Know You Got to Run * (4:12)
  23. Graham Nash - Question Why * (2:02)
  24. David Crosby - Laughing * (4:27)
  25. Stephen Stills - She Can’t Handle It * (6:44)
  26. Graham Nash - Sleep Song * (3:01)
  27. David Crosby en Graham Nash - Déjà Vu * (4:25)
  28. Graham Nash en Joni Mitchell - Our House * (2:43)
  29. Everyday We Live * (3:18)
  30. The Lee Shore [1969 Vocal] * (6:03)
  31. I’ll Be There * (3:41)
  32. Bluebird Revisited * (3:24)
  33. Horses Through a Rainstorm * (3:32)
  34. 30 Dollar Fine * (2:45)
  35. Ivory Tower * (3:51)
  36. Same Old Song * (4:21)
  37. Hold on Tight / Change Partners * (5:04)
  38. Laughing * (4:09)
  39. Right on Rock ’N’ Roll * (2:47)
  40. Carry On [Early Alternate Mix] * (4:34)
  41. Teach Your Children [Early Version] * (3:02)
  42. Almost Cut My Hair [Early Version] * (10:14)
  43. Helpless [Harmonica Version] * (3:48)
  44. Woodstock [Alternate Vocals] * (4:18)
  45. Déjà Vu [Early Alternate Mix] * (3:42)
  46. Our House [Early Version] * (2:55)
  47. 4 + 20 [Alternate Take 2] * (2:08)
  48. Know You Got to Run * (6:42)
avatar van Jord
Oi oi oi, van begin tot eind goed, nog altijd. 5 sterren, niet minder.

Art
Een van de beste albums aller tijden. Door de komst van de briljante Neil Young werd het oorspronkelijke trio Crosby, Stills & Nash nog beter dan ze al waren. Ze hadden in 1969 hun debuutalbum afgeleverd en het leek haast onmogelijk om dat album te overtreffen. Maar het lukte, mede dankzij Neil Young, dus toch. De nummers op dit album zijn stuk voor stuk pareltjes en de individuele klasse van de heren is verbluffend. De nummers van Nash zijn bij de meeste het bekendst. Wie kent de nummers Teach Your Children en Our House nou niet? Neil Young is briljant in het prachtige nummer Helpless en Crosby komt met het krachtige nummer Almost Cut My Hair en Stills opent de cd met Carry On, een nummer vol van schoonheid. En zo staan er nog meer prachtige juweeltjes op deze plaat. Het krijgt van mij uiteraard de volle mep, 5 sterren

het doet mij vooralsnog niets, wel ok, maar ik zie de schoonheid waarover hier gesproken wordt (nog) niet... beneden het gemiddelde, dus 2,5*

Vooral helpless is een goed nummer, maar de rest vatl ietsje tegen. Ik weet dat het muziek van grote klasse is, maar het weet gewoon niet hetzelfde teweeg te brengen als het album harvest van neil young bij mij doet.

avatar van Eddie
Een van de weinige platen uit het Hippy tijdperk die ik goed vind, hoewel op sommige momenten nog tenenkrullend (helpless) en op andere momenten weer geniaal (Almost cut my hear). 3*

Ik heb dit album eindelijk te pakken gekregen.
Na zo'n 4 luisterbeurten klinkt dit al erg lekker moet ik zeggen.

Ik hoop dat de muziek na wat wennen nog beter wordt, voorlopig 4 sterren.

avatar van c-moon
Ik kan me eigenlijk volmondig bij Art aansluiten hier! Het is zo'n album dat eigenlijk in elke zichzelf respecterende muziekliefhebber zijn platenkast thuishoort!!

TEACH YOU CHILDREN!!! OUR HOUSE !!!CARRY ON !!! en natuulijk HELPLESS..

En wat te denken van het hilarische ALMOST CUT MY HAIR !!!

TOP TOP TOP !!!

Ik heb hem nu genoeg gedraaid, werkelijk heerlijke muziek waarbij je goed kan ontspannen. Hier moet gewoon 5 sterren aan gegeven worden anders weet ik niet of ik nog wel veilig kan slapen.

avatar van c-moon
Haha, Rokol! Maar.. Gelijk heb je!!!

een van de meest onbekende (voor leken dan) machtigste cd ooit

avatar van c-moon
zo is het maar net, Jeanke!

avatar van lebowski
Onbekend voor leken, die mag naar t Memorabele Quotes-topic

avatar van ChrisX
Heb eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet op van dhr. Young maar wat hij hier aan CSN toevoegd is toch wel goed. Net dat kleine rauwe randje..

Maar.. het mooiste nummer van deze plaat is natuurlijk het titelnummer waarvan ik overigens de uitvoering van Crosby / Pevar / Raymond nog subliemer vind.

Carry On is voor mij de uitschieter hier.

Down_By_Law
'Almost Cut My Hair' van David Crosby is hier mijn favoriet terwijl ik Neil Young fan ben. Zijn 'Helpless' en 'Country Girl' zijn ook geweldig. Geen enkel nummer is minder. Een meesterwerk dat ze nooit meer konden evenaren. 5/5

avatar van tomthumb
Inderdaad zeldzaam goed van begin tot eind....

Ondanks het debiele bedrag van €21,49 toch besteld.
Heb deze al heel lang op mijn verlanglijstje staan, maar hij werd maar niet goedkoper op bol. Nus dus toch maar gekocht. Our House en Teach Your Children zijn in elk geval al geniaal, ben benieuwd naar de rest!

Ik heb er een paar weken op moeten wachten, maar het is het wachten waard geweest. Wat een wereldalbum zeg! Dit album staat vol pareltjes. Naast de bekende nummers Our House, Teach Your Children (beide Nash) en Helpless (Young) zijn Carry On, 4+20 (beide Stills) en Country Girl (Young) ook geweldige nummers! De samenzang is echt uniek, en het gitaarwerk is ook top!
Dit album is verplichte kost voor de muziekliefhebber.
5***** sterren

avatar van avdj
Goed album dit. Muzikaal vindt ik 'm echt top. De zang is hier en daar wat matig maar de passie is duidelijk te horen: 4*

Mijn vader liet me vanmorgen het eerste nummer horen; wat mooi! Moet deze plaat nodig eens helemaal gaan luisteren

avatar van avdj
Vandaag weer wat vlagen gehoord.
Met name Neil Young is echt super, morgen weer eens in z'n geheel beluisteren. Dit kan meer worden dan 4*

avatar van Paalhaas
Anna.R schreef:
Mijn vader liet me vanmorgen het eerste nummer horen; wat mooi!

Mooiste nummer van de plaat.

avatar van lebowski
avdj schreef:
De zang is hier en daar wat matig

avatar van pauljojo
Vandaag dus aantal miskoopjes gedaan... Deze ook gekocht. Aan de reacties te zien zeker geen miskoop... Zal binnekort luisteren.

Deze CD mag toch eigenlijk in geen enkele collectie ontbreken. Een echte klassieker!!! Helaas worden ze tegenwoordig niet meer zo gemaakt. Maar dat geld voor veel ouder werk.

Down_By_Law
Down_By_Law schreef:

Deze review wil ik even veranderen omdat mijn favoriete song '4 + 20' (door Stills) geworden is. 'Almost Cut My Hair' blijft natuurlijk een geweldige track. Elk nummer is zo briljant!

avatar van CWTAB
Gisteren op de kop kunnen tikken voor 2,50 € in perfecte staat op één van de vele rommelmarkten die België rijk is

Koopje gedaan, want op cd ligt hij eigenlijk nog te duur, maar is en blijft een tijdloze klassieker, pure klasse

Joy
c-moon schreef:

En wat te denken van het hilarische ALMOST CUT MY HAIR !!!

TOP TOP TOP !!!

tis wel een vet nummer, maar hilarisch?

Mijn vader heeft de LP van "Déjà Vu". Helaas laat de geluidskwaliteit van de desbetreffende LP nogal te wensen over, dus dit album moet ik maar eens op CD luisteren. Ik vind "Teach Your Children" tot nu toe mijn hoogtepunt van de plaat, maar in feite is het gehele album van constante (goede) kwaliteit. Snel eens aanschaffen op CD, zodat ik het album in z'n volle glorie kan luisteren. Topplaat!

Idd, hier werd geschiedenis geschreven, of beter gezegd:
Gespeeld.
Vier topgitaristen bij elkaar die ook nog eens geweldige composities maakten. Onovertroffen meesterwerk!