Opgeduveld - Opgeduveld (2002)

Label: Top Notch

1. Intro (2:24)
  2. 1001 Sprookjes (4:00)
  3. Te Warm (3:21)
  4. Dikke Rapper (3:18)
  5. Generaal (4:24)
  6. 4 X 4 (3:34)
  7. Zakelijk (3:11)
  8. Ze Gaan 't Krijgen (3:46)
  9. Zonder Handen (3:57)
  10. Intro Opgeduveld 2 *
  11. Hardhoofd *
  12. Stabiele Factor *
  13. Pimprappers *
  14. Mijn Zone *
Dr.Greenthump schreef:
Nee, maar hij behoort wel tot de ''Zwolle familie''

Niet meer. Duvel heeft ruzie met Jawat en Opgezwolle. DuvelDuvel is niet meer.

Dr.Greenthump
Klopt inderdaad dat de formatie DuvelDuvel uit elkaar is. Had in iedergeval niks gehoort over een ruzie met Jawat en Opgezwolle. Jammer want ze vulde elkaar meesterlijk aan en hebben veel leuke shit uitgebracht. Over DuvelDuvelz zelf, tja denk dat de grote kracht wel van Duvel's kant kwam.

Gekkenhuis
Één van de weinige klassiekers in de Nederlandse hiphop. Beats + brag & boast lines en flow zijn van ongekende hoogte!

Harco
1001 Sprookjes vind ik een van de hardste NL tracks ooit.

Pauper
luc011190 schreef:
Niet meer. Duvel heeft ruzie met Jawat en Opgezwolle. DuvelDuvel is niet meer.

Ja wat dat betreft heeft Opgezwolle voor mij een beetje HipHop verraden, Duvel geloof ik op ze woord, die shit van hem is vanaf dag 1 echt geweest (check ook Dutch Touch). Opgezwolle pappies dromen op TMF dankzij Valerio, Opgezwolle bouwt af en ik hoop voor die mannen dat die Fakkelteit ding erg dope wordt anders is het toch wel een trieste scéne waar ze zich in vertonen.

avatar van luc011190
Zo zie ik het helemaal niet. Ik zie Duvel gewoon als een einzelgänger die helemaal zijn eigen ding doet en zijn eigen pad volgt. Dat kan een keer fout gaan, en in de muziekwereld is het ook geen uitzondering dat na jaren samenwerking, groepen uit elkaar vallen.
Dat Opgezwolle op TMF is, lijkt me geen probleem. Ik vind het eerder hypocriet om dat soort dingen helemaal te weigeren, iedereen mag toch naar Opgezwolle luisteren. En dat gelul van 'ze worden commercieler', wat ik steeds vaker hoor slaat ook nergens op, want Eigen Wereld is een stuk ontoegankelijker dan Vloeistof.

Pauper
Ze worden niet commercieeler maar populairder, die mannen denken blijkbaar dat ze de wereld aan kunnen ofzo door Duvel te naaien.

Maarten||
Echt hele toffe cd. Jammer dat DuvelDuvel niet echt als de beste kan rijmen en flowen:( anders was dit een klassieker geweest. echt hele toffe beats gemaakt door Delic en Duvel Heel Opgezwolle zorgt ervoor dat ik toch een 3,0 geef omdat het niet echt 1 van de beste cd`s zijn van destijds.

KSPR
Dope collabo dit, vullen elkaar goed aan. Helaas wat te kort. 3.5

Maarten||
Dit klinkt gelukkig wel wat fijner dan DuvelDuvel alleen. Erg fijne hiphop, ik heb genoten *3,5

avatar van luc011190
Ze Gaan 't Krijgen behoort voor mij tot de beste hiphoptracks aller tijden. Fan-tas-tische beat van Delic, en hoe die track begint is helemaal fabuleus.

Ik heb nog nooit een beat verpest in m'n leven
Op elke track waarop ik kwam heb ik essentie afgegeven

avatar van o zo duits
Fan-tas-tische beat van Duvel

Pauper schreef:

Opgezwolle naait duvel, duvel naait opgezwolle.
Wat een soap gedoe is dit, daarom sta ik achter duvel dat hij zegt dat deze scene te lelijk is op serieus te nemen.
Duvel ontvangt props voor z'n tracks en eigenaardige flow, en opgezwolle dikke props voor het volwassen neerzetten van de NL hiphop shows. Ik vind duvel dope en opgezwolle idem. De combo duvel+opgezwolle is echt heel vet. Jammer dat opgeduveld 2 opgeduveld is, en niet wordt uitgebracht.
Dit album blijft altijd in mijn kast, het is dik... te dik!

Nog een keertje beluisterd en verhoogt naar 4,0. Dope shit

Sommige tracks zijn dope maar dat niveau wordt niet over het hele album vastgehouden en de speelduur is te kort. Wel vermakelijk tho, laat daar geen twijfel over bestaan.

***

avatar van Timo710
Deze kost nu 7,50 bij fame! Halen die hap!

avatar van Stapler
Sja toch!?

toch jammer van 'Zakelijk', vind die beat niet boeiend en dat refrein ook niet. Maar verder is elk nummer goud waard.

P-DawG
Timo710 schreef:
Deze kost nu 7,50 bij fame! Halen die hap!

Heb ik dan ook gelijk gedaan En terecht heerlijk album van de mannen van Duvel Duvel en Opgezwolle ik had er niet al te veel van verwacht. Want ik vind Duvel Duvel eigenlijk niet zo heel goed, na deze cd ben ik meer dan overtuigd van hun kunnen en ik denk dat ik zeer binnenkort een nieuwe poging ga wagen aan hun albums. Op deze cd vullen Opgezwolle en Duvel Duvel elkaar nagenoeg perfect aan, de sound is wat meer jongensachtig zoals op Spuugdingen Op de Mic dan op bijv Eigen Wereld. Zeer sterke producties van zowel Duvel als Delic op dit album, dat ik dit zo laat pas heb ontdekt Voorlopig geef ik hier 4* voor na 2 luisterbeurten.

avatar van Timo710
Ik vraag me eigenlijk alleen nog maar af waar Stabiele Factor hier niet op staat...

"Papies willen oorlog, ik heb mayonaise, ik heb pindasaus met uitjes, Lekker, Lekker, kom halen dan". Die track vind ik zo focking gruwelijk .

avatar van NaimG
@ P-DawG: En terecht dat je hem haalt, ik heb het ook gedaan! Lekker album met gekke tracks zoals o.a 1001 sprookjes! Geef hem voorlopig 3,5 * moet hem nog iets vaker luisteren. De beats van Duvel zijn beter dan ik had verwacht, misschien ook DuvelDuvel eens een kans geven.

avatar van Jacktherapper
@ Timo710: dacht helemaal aan hetzelfde, die line blijft hangen. net een uurtje geleden nog een keer geluisterd. blijft geniaal ..

avatar van thomzi50
Die track is toch veel later opgenomen?

avatar van Timo710
Volgens mij niet, maar anders hadden ze van mijn part het album voor die track uit mogen stellen, het is m'n favoriete Opgeduveld track naast 4x4.

avatar van Urbanoetang
Timo710 schreef:

Stabiele Factor is, zoals Thomzi zei, later opgenomen voor Opgeduveld II. Stabiele Factor is namelijk uitgebracht op de Precept van DuvelDuvel, die diende als een soort voorgerecht voor Aap-o-theek (2004). Verder is Opgeduveld in 2002 uitgebracht, en niet in 2005 (dit was een re-release). Daarom staat ie er dus niet op.

Gekkenhuis
Deze was inderdaad origineel in 2002 in een beperkte oplage uitgebracht. Ik ga het even aanpassen.

avatar van Urbanoetang
Als die tracks van Opgeduveld II ooit vrijkomen .

Urbanoetang schreef:
Als die tracks van Opgeduveld II ooit vrijkomen .

laten we het hopen!

gewoon op mixtape oid..want officiele release zullen ze niet willen, bovendien zijn de producties al gebruikt voor puur kultuur (en fakkelteit?)

yEYo!
Voor de beats op dit album zou ik een 4 geven,maar de rest vind ik matig vergeleken met andere projecten van ze.
Duvel vind ik zo slecht nog niet,is wel een stem waar je naar mijn mening erg aan moet wennen.
Maar ik ga geen onvoldoende geven voor dit album,dus een 3*

tuktak
eindelijk toch maar een keer op de kop getikt in de platenzaak. kende deze plaat natuurlijk al een tijd, maar had hem alleen als mp3. kwam hem toevallig tegen en vond de hoes zo gaaf dat ik hem maar heb meegenomen, dat verdiend deze plaat muzikaal gezien ook wel.