Opgeduveld - Opgeduveld (2002)

Label: Top Notch

1. Intro (2:24)
  2. 1001 Sprookjes (4:00)
  3. Te Warm (3:21)
  4. Dikke Rapper (3:18)
  5. Generaal (4:24)
  6. 4 X 4 (3:34)
  7. Zakelijk (3:11)
  8. Ze Gaan 't Krijgen (3:46)
  9. Zonder Handen (3:57)
  10. Intro Opgeduveld 2 *
  11. Hardhoofd *
  12. Stabiele Factor *
  13. Pimprappers *
  14. Mijn Zone *
avatar van party
Vette cd. Misschien een van de vetste samenwerkingen tot nu toe. Vette beats van Delic, en Sticks en rico vloeien er lekker op los. Duvelduvel komt ook hard er op alleen zij zitten wel onder het opgezwolle niveau. De originele nummers vindt ik persoonlijk beter dan de limited edition tracks. Zonder de paar laatste nummers zal dit een 5.0 zijn. Maar ik maak er een 4.0 van.

avatar van Nr.4
Eindelijk maar eens aangeschaft, zeer geslaagde samenwerking natuurlijk toen allebei de crews op hun top waren.

avatar van Booyo
The Gnius schreef:

Kan iemand mij haarfijn uitleggen waarom Delic geen beats maakt voor rappend Nederland (Of rappend amerika)

Kan me herinneren dat Delic Opgezwolle had verlaten om een wereldreis te maken. Ik hoopte altijd dat de beste man terug zou komen met een kofferbak vol inspiratie, opgedaan in verre culturen. En dat het trio harder dan ooit terug zou komen. Maar helaas heeft Delic zich gestort op kunst. Weet eigenlijk niet of dit nog altijd zo is, ik blijf hopen..

avatar van Timo710
Hij komt ooit nog met een instrumentaal album.

Ooit.

MAS
Is er iemand in het bezit van de allereerste release met bullet hole? (niet die waarvan er 500 zijn verschenen) Zo ja zou diegene mij daarover wat info en het liefst een paar foto's van willen sturen? Als iemand de CD wil verkopen laat het me ook weten, de prijs komen we samen wel uit.

avatar van RickGretsch
Eindelijk op plaat met de extra tracks gescoord, geweldig! Deze kon zeker niet ontbreken in m'n collectie

MAS schreef:

Staat op marktplaats ? Opgeduveld Limited Edition - Cd's | Hiphop en Rap - Marktplaats.nl

MAS
Thanks Maartenn, maar dit is de 'normale' bullet hole release die ik al in mijn bezit heb. Ik heb meerdere malen gehoord dat er een eerdere bullet hole versie bestaat die een meer roodachtige kleur goud heeft. Ik heb hem echter nog nooit gezien en ik heb contact opgenomen met Redrum Recordz (waar de eerste Opgeduveld CD op is verschenen) en zij vertelde me dat er maar een bullet hole versie is.

Beetje vaag verhaal dus en intussen denk ik dat die toch niet bestaat. Mocht iemand het bestaan van die eerdere versie wel kunnen bevestigen dan hoor ik het graag, want dan is dat het enige nog ontbrekende item in mijn Opgewolle collectie.

Maartenn (crew)
Dat klinkt een beetje als een broodje aapverhaal MAS. Ik heb hier verder ook nooit van gehoord. Ik kan me in verband met gelimiteerde oplages nog wel iets herinneren over de eerste 500 van Eigen Wereld, die met een lederen omhoes zouden zijn uitgegeven. Deze heb ik echter ook nooit in het echt gezien, dus ik weet niet zeker of die wel bestaan of niet. Ik heb zelf wel de 'tijdschrifteditie' van Fakkeltijd. Destijds bij de releaseparty gekocht.

GCITY050
De leren hoes van eigen wereld bestaat wel degelijk, ik heb hem. Tot vorig jaar was die zelfs nog nieuw te bestellen voor €25 op merchnstuff. Over de opgeduveld ltd editition hoor ik vaak dat er eenzelfde met de bullethole bestaat, maar dan in het grijs. Daar zijn geloof ik 50 van gemaakt. Maar die heb ik nog nooit in het echt gezien

MAS
Die leren Eigen Wereld bestaat inderdaad. Heb hem hier thuis liggen. Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is. Er zijn mensen die beweren die versie te hebben, maar heb nog nooit een foto gezien.

avatar van Johnny Marr
MAS schreef:
Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is.

Ik ben de man die uit de maat loopt met een whisky en spa rood en niet in je Broodje Aap gelooft.

avatar van Nr.4
Deze lekker laten knallen vandaag, dope project, al is het te midden van alle Opgezwolle releases dat decennium zeker niet een van mijn favorieten. Daarvoor zijn de beats te vaak niet helemaal mijn ding op deze.

avatar van 'rens.
Intro Opgeduveld 2 is gruwelijk

avatar van Johnny Marr
Johnny Marr schreef:

Slept on comment van mij. Nog steeds geen likes, hoe dan? En hoezo heb ik hier nog niet op gestemd dan? Binnenkort nog maar eens draaien.

Maartenn schreef:

Inmiddels weet ik al een aantal jaar dat het geen broodje aap verhaal is. . Er is een 'zilveren' LTD met kogelgat en zonder handtekeningen. Deze is verschenen in een oplage van 200 stuks.

Voor mij is dat nog steeds het laatste ontbrekende item in mijn Opgezwolle collectie, dus mocht iemand deze willen verkopen of ruilen dan hoor ik het graag!

avatar van crosskip
Johnny Marr schreef:

Hier nog eentje erbij. Deze ook maar eens draaien en een stem achterlaten.

MAS schreef:

Het heeft zelfs nog nooit te koop gestaan op https://www.discogs.com/release/9128128-Opgeduveld-Opgeduveld. Dit gaat lastig worden voor je vrees ik!