Kurt Vile - Wakin on a Pretty Daze (2013)

Label: Matador

1. Wakin on a Pretty Day (9:34)
  2. KV Crimes (3:57)
  3. Was All Talk (7:43)
  4. Girl Called Alex (6:20)
  5. Never Run Away (3:26)
  6. Pure Pain (5:09)
  7. Too Hard (8:05)
  8. Shame Chamber (4:48)
  9. Snowflakes Are Dancing (3:23)
  10. Air Bud (6:31)
  11. Goldtone (10:26)
  12. Never Run Away (String Synth) * (3:24)
  13. NRA Reprise * (1:33)
  14. Feel My Pain * (6:19)
  15. Snowflakes Extended * (5:41)
  16. Wedding Budz * (4:14)
  17. The Ghost of Freddie Roach * (6:22)
  18. [Reprise Reprise] * (1:53)
totale tijdsduur: 1:09:22 (1:38:48)
avatar van midnight boom
'Wakin on a Pretty Day' klinkt alvast schitterend!

avatar van philtuper
Dat klopt!

avatar van mr-mucho
'Wakin on a Pretty Day' klinkt inderdaad lekker. Hoop dat de rest van de nummers dezelfde vibe bevat en de zon op 9 april flink zal schijnen.

avatar van Lennonlover
Oh yeah, een nieuwe Kurt Vile! Kijk ik zeker naar uit!

avatar van Don Broccoli
Wat een plaat, ongelooflijk goed.

avatar van IllumSphere
Waar heb jij in hemelsnaam deze plaat gehoord. De releasedatum is maar binnen een anderhalve maand.

avatar van Don Broccoli
Op mijn computer, in godesnaam.

avatar van Boris1
Wat is dat titelnummer alvast heerlijk. Doe mij dit nummer, zon, een hangmat plus een lekker biertje... Nog even wachten..

avatar van Obscure Thing
Deze plaat gaat de plaat van het jaar worden! De twee nummers die ik gehoord heb zijn alvast geniaal.

avatar van Don Broccoli
Als je 2 nummers geniaal vindt, ga je de hele plaat goed trekken.

avatar van stef212
Klinkt nu al belachelijk goed. 'Girl Called Alex', wat een song!

Banjo024
Fantastisch, zo op de tweede luisterbeurt!

avatar van Boris1
Vanaf 9 april gaat de temperatuur dan eindelijk echt omhoog, reken maar! Mooi album van de heer Vile waardoor de zon spontaan gaat schijnen en de vogeltjes gaan fluiten. Op de 1 of ander manier doet mij dit aan Dire Straits denken, in a good way. Fijn..

avatar van WJW
WJW
Geniale kabbelaar.

Boris1 schreef:

Zijn laatste album met The War On Drugs, Slave Ambient, deed mij ook af en toe aan Dire straits denken. Bij deze plaat is dat minder het geval. Gelukkig blijft het bij denken aan, want de muziek van Kurt Vile doet mij beduidend meer dan de kapot gedraaide muziek van Dire Straits.

Banjo024
Goldtone is me een afsluiter. Dit wordt echt album van het jaar zover...

avatar van Musico Pinjo
WJW schreef:
Geniale kabbelaar.

Haha, mooi omschreven! Dat is het inderdaad na een paar keer luisteren.
Zomerplaatje, waar blijft de zon?

avatar van Linius
Ondanks de lengte vliegt de tijd als je deze plaat opzet. Fantastische plaat zeg.

Het is nondejuu niet te hopen dat er veel Dire Straits elementen in zitten, vond zijn vorige machtig, ff geluisterd op de Luisterpaal klonk goed, nu nog ff goed luisteren

avatar van mr-mucho
Dit album blijft boeien. Een 'Geniale kabbelaar', zonder meer. Geen enkel nummer wordt vervelend (ik heb 'm al VAAK beluisterd) En dat is knap met nummers van 6, 7, 8, 9 en 10 minuten.

avatar van Linius
Ik krijg echt geen genoeg van deze plaat. Altijd bij die laatste solo van Goldtone baal ik dat de plaat is afgelopen

avatar van Eilord
Stond heerlijk op repeat vandaag. Wat een topplaat!

avatar van WJW
WJW
Mooie vinyluitgave ook. Solide, bedrukte hoezen voor de twee 180 grams platen in een mooie gatefold. En dat voor maar €20. Klinkt nóg lekkerder op vinyl! Halfje omhoog.

avatar van Stefan1979
Ben ik de enige die vind dat het allemaal een beetje van hetzelfde is.....
Schijnbaar 'snap' ik hem nog niet.

avatar van Musico Pinjo
Stefan1979 schreef:
Ben ik de enige die vind dat het allemaal een beetje van hetzelfde is.....

Klopt wel. Vind het tot nu toe gewoon een plaat die lekker weg luistert, goed gitaarwerk, maar het zou overdreven zijn hier over een tijdloos meesterwerk te spreken.

Vorige plaat had wel wat meer uitschieters, hier zijn de nummers eigenlijk constant van hetzelfde niveau en misschien stiekem wel een beetje inwisselbaar...

avatar van Norrage
Ik deel de meningen over de eentonigheid en in de inwisselbaarheid, maar desalniettemin vind ik het weer geweldig klinken!!! Voor meer afwisseling en een originelere sound luister ik naar War On Drugs, hiervoor luister ik naar Kurt zelf. Geweldig album

Smoke Ring For My Halo vond ik een prachtplaat. Verwachtingsvol heb ik naar dit Wakin on a Pretty Daze geluisterd. En helaas viel het me tegen. Zoals al wordt aangegeven kabbelt deze plaat echt teveel voort. Soms wordt het te saai en teveel van hetzelfde. Het klinkt regelmatig te vlak en zelfs de zang van Kurt Vile klinkt soms wat ijl.
Natuurlijk staan er wel een paar mooiere nummers op, met als grote voorbeeld de openingssong Wakin on a Pretty Day. Maar over het geheel genomen is dit toch een stap terug vergeleken met het vorige album. Jammer.