Whitesnake - Made in Japan (2013)

Label: Frontiers

1. Best Years (6:29)
  2. Give Me All Your Love Tonight (4:51)
  3. Love Ain't No Stranger (4:23)
  4. Is This Love (4:23)
  5. Steal Your Heart Away (7:15)
  6. Forevermore (6:55)
  7. Six String Showdown (6:00)
  8. Love Will Set You Free (4:34)
  9. Drum Solo (7:31)
  10. Fool for Your Loving (4:50)
  11. Here I Go Again (6:02)
  12. Still of the Night (10:37)
  13. Love Will Set You Free * (5:06)
  14. Steal Your Heart Away * (6:39)
  15. Fare Thee Well [Acoustic Version] * (4:47)
  16. One of These Days [Acoustic Version] * (4:16)
  17. Lay Down Your Love * (6:44)
  18. Evil Ways * (6:18)
  19. Good to Be Bad [Acoustic Version] * (3:16)
  20. Tell Me How [Acoustic Version] * (4:11)
totale tijdsduur: 1:13:50 (1:55:07)
avatar van vigil
De titel van deze liveplaat komt me wel ietwat bekend voor...

avatar van iggy
Ben bijna benieuwd hoe het met Bon Scott eeeeh Coverdale gaat. Nee deze laat ik rustig aan me voorbij gaan sorrie not interested

Is dit een recent concert ??

avatar van iggy
Aan bepaalde nummers te zien wel.

Jij had het er laatst nog over hoe verkoop je dat nu aan je zelf..............?! $

avatar van Edwynn
Ja, van de Forevermore tour. De opnamen zijn afkomstig van een één of ander Japans festival dat gehouden werd in oktober 2011.

avatar van jailhouserocker1
De zoveelste snake release van de afgelopen jaren. Wat mij betreft typisch geval van overdaad schaadt, Ik heb er wel genoeg van inmiddels.

Ik ben niet zo into Whitesnake, alhoewel ik het best kan waarderen.

Het mooiste van Covordale vind ik eigenlijk het unplugged concert gezamelijk met Adje v. de Berg.
Dat is kippevel en een geweldige knappe vocale prestatie.
Ik heb het doorgaans wat minder met die typische macho maniertjes van hem tijdens een voltallig concert.

avatar van jailhouserocker1
De DVD "Live in the still of the night" is overigens wel een dikke aanrader hoor! Band in topvorm en Coverdale genoeg bijgeschaafd in de studio.

avatar van iggy
Vind jij dat echt bikkel?
Qua zang klinkt het zeker niet slecht!? Maar het lijkt op een concert dat veel te snel inelkaar geflanst is. Het gitaar spel van Adje vind ik juist maar ja ja. Als er meer tijd en passie ingestoken was was dit stukken beter geweest. Zie de echte unplugged versie's.

Deze opname's zijn overgens opgenomen in een een of andere japanse school aula.
Met andere woorden een VRESELIJKE omgeving. Eigenlijk ongeloofelijk.

Ben het wel met je eens dat Snake nooit echt een super band geweest is.

avatar van Edwynn
Starkers In Tokyo is een prachtalbum. Eén brok emotie. Maar daar gaat het hier niet over.

avatar van iggy
Mogen wij het daar wel even over hebben dan beste Edwynn? Het is maar een nederige vraag hoor. Bij voorbaat dank

Goed zo Edwynn, wij tegen Iggy. We krijgen hem wel klein

Nou even dan: Ik vind het een prachtige registratie. Ik ken het via de bassist van mijn band en toen ik het hoorde en zag, kwam het nodige kippevel opzetten.
Adje is de perfecte begeleider, en Covordale weet een geweldig stuk passie tentoon te stellen die ik nog niet zo goed van hem kon. Gemeend en oprecht. Ik vind het echt grote klasse.
Ik zou hem best wat meer in een dergelijke setting willen horen.

Ik ben overigens ook in het bezit van Live In The Still Of The Night. Prima registratie en Covordale goed bij stem, maar vind hun repertoire niet over de hele linie boeiend. Toch wat clichematig vaak.
En..... de zanger gedraagd zich wat te geforceerd macho achtig.
Daar kan het botox gelaat niet veel aan veranderen.

avatar van iggy
Ik ga morgen naar huis en zal hem zeker nog eens goed beluisteren. Maar ik kan je nu al vertellen dat ik het met je eens ben dat Coverdale een prima prestatie levert. Over Adje heb ik mijn bedenkingen. Te snel inelkaar gezet naar mijn idee.

Maar Hey I EAT YOU AND SMILE DUDE'S

Ik ga naar bed het is half twee. Maar je/jullie horen nog van me. You can bet on that ha

Waar zit je nu dan Iggy ??

Nou..... en nie zo'n klein beetje

Puur nieuwsgierigheid.

avatar van iggy
Op een of ander beach adres. Hoezo ben je nu al bang?

Wederom ik zat een beetje te rommelen . Vandaar

iggy schreef:

Maar natuurlijk mag u het erover hebben. Ik wilde alleen maar aangeven dat we er een prachtig apart topic voor hebben

avatar van iggy
Maakt dat nu een barst uit wat en waneer we het over iets hebben? Dat bepalen andere knerissen toch?

Maar ik ga echt pitten en de knives aan scherpen ha

iggy schreef:

Nou goed dan. We hadden het er toch al over. De mods moeten het maar in het juiste topic kletteren, als het zo uitkomt.

Ik begrijp Iggy dat het spel niet even netjes is en dat de omstandigheden ook niet optimaal zijn. In een aula of een kantine of zoiets. Voor een beleefd klappend Japans zakenmannetjespubliek. Ofschoon Japanners altijd beleefd zijn. Zelfs bij de smerigste metalconcerten, maar toch.
Juist dat imperfecte toont de pracht van de Whitesnakesongs in al hun kwetsbaarheid. En de twee heren weten mij daarmee te raken.
Coverdale zou een hele nieuwe trits mogelijkheden kunnen krijgen als hij op deze intieme wijze zijn loopbaan zou voortzetten. Want de 1987 jaren herleven niet meer. Ondanks de redelijke pogingen die met Good To Be Bad en Forevermore gedaan worden.

In die zin denk ik dat ik met Live In The Shadow Of The Blues en Live In The Still Of The Night voldoende bezit van wat Whitesnake is, sinds de band naast Coverdale uit Reb Beach, Doug Aldrich, Tommy Aldridge en wie dan ook de bassist is, bestaat.

avatar van Metalhead99
De set op de eerste CD is van de co-headliner show die ze gaven op het Loud Park festival in Japan op 11 oktober 2011.
Het optreden was schijnbaar geregistreerd voor de Japanse televisie en nadat het uitgezonden was wilden een aantal fans dat het optreden beschikbaar gemaakt zou worden.
De bonus CD bestaat uit outtakes en akoestische versies die de band opnam tijdens hun Japanse tour in 2011.

Als John Sykes van de partij zou zijn kocht ik hem blind. Sykes voegt veel gaaf gitaardgeweld toe aan 1987. Topalbum nog steeds!!

avatar van De buurman
Whitesnake was ooit een fantastische band. Maar als ik deze setlist zo bekijk zie ik daar weinig van terug.

avatar van Edwynn
De Best Years worden achterwege gelaten zeg maar...

avatar van Sinner
Vanmorgen werd er een video van 'Fool for your Loving' van de DVD gepost.

Fool for your Loving

Het is nu wel al een hele tijd terug dat ik nog naar Whitesnake geluisterd heb - maar als ik dat zo hoor is Coverdale tegenwoordig echt wel zwaar matig qua stem - zowat alles in het nummer wordt opgevangen door of het publiek of de bandleden die backing vocals doen. (of tegen het einde van het nummer de screams van Coverdale dan - het lijkt me dat die gedubt zijn?). Diezelfde band staat overigens wel erg goed te spelen moet ik zeggen en het is mooi in beeld gebracht.

avatar van Von Helsing
In july krijgen we nog een live album van Whitesnake: Live in Britain.

avatar van De buurman
Verschrikkelijk, toch?

avatar van dynamo d
Wel treurig om de beroemde titel van Deep Purple's live album te kopiëren.

avatar van Edwynn
Ondertussen lees ik in Aardschok dat de heren Coverdale en Blackmore hun ruzies bijgelegd hebben. Een samenwerking zit er vooralsnog niet in. Maar toch.

avatar van lynyrd
Het begint een beetje saai te worden maar hij blijft een goede zanger en Made in Japan ? dat was heel wat anders dan dit...