KISS - Love Gun (1977)

Label: Casablanca

1. I Stole Your Love (3:05)
  2. Christine Sixteen (3:14)
  3. Got Love for Sale (3:28)
  4. Shock Me (3:49)
  5. Tomorrow and Tonight (3:40)
  6. Love Gun (3:19)
  7. Hooligan (3:01)
  8. Almost Human (2:49)
  9. Plaster Caster (3:28)
  10. Then She Kissed Me (3:02)
  11. Much Too Soon [Demo] *
  18. I Know Who You Are [Demo] *
  19. Love Gun [Live in Largo, MD 1977] *
  20. Christine Sixteen [Live in Largo, MD 1977] *
  21. Shock Me [Live in Largo, MD 1977] *
Love Gun is het ultieme Kiss album. Het straalt eenheid en saamhorigheid uit, en is bovendien een verzameling zeer sterke nummers. Zelfs de cover "And then She Kissed Me..." is prima. Ik had graag gezien dat ze nog een aantal van dit soort albums gemaakt hadden! 4,5

avatar van iggy
Sorrie genesis. Als kiss een ding wel NIET geweest is dan is het eenheid en samenhorigheid. Heb ook niet het gevoel dat kiss dat ooit heeft uitgestraald. Maar goed ieder zijn belevings wereld. En de feiten spreken voor zich lijkt me.

avatar van Von Helsing
iggy schreef:
Een behoorlijk wisselvallige plaat. Shock me, love gun en i stole your love zijn de goede nummers. christine 16 is wel grappig. Tommorow and... en then she kissed me hoe haal je het in je hoofd!!! En de rest matig. De geld kraan was inmiddels geheel open gegaan. Allerlei idiote smakeloze prullaria gingen als zoete broodjes over de toonbank. Kiss (met name gene) vond/vind dat alles kon/kan. Het kan hem geen reet schelen wat kiss verkoopt als het maar verkoopt. Volgens mij een van de terechte redenen dat een hoop fans kiss de rug toekeerde. boontje komt om zijn loontje

En toen werd je wakker en was het 2011. Kom zeg, vergeet al die oude en achterhaalde verhaaltjes nou eens. KISS heeft een * ahum* disco plaat gemaakt in 1979 en daarna werd het succes minder maar dat is inmiddels 32 jaar geleden. Feit is dat het laatste album binnenkwam op # 2 in Amerika en in bijna ieder ander land de top 10 haalde. Feit is ook dat de Europese tour voor dat album hun meest succesvolste tot nu toe is gebleken.

En inderdaad, het kan Gene geen reet schelen wat hij verkoopt. Vandaar dat hij 350 miljoen dollars heeft op zijn bankrekening heeft staan.

avatar van iggy
Tja en toen werd ik wakker ja. En fijn voor gene niet?

avatar van Psykootje
Love Gun is ook weer zo'n sfeervolle KISS plaat . Een slecht nummer staat er niet op en alleen de hoes al ! Waarom zitten we toch met die k*t cd's opgescheept . Het klinkt klote , genieten van een mooie hoes is er ook niet meer bij en op den duur gaan ook cd's overslaan en haperen .

Ik heb nog een Cassette bandje ( officieël in hong kong uitgebracht ) met twee bonus tracks erop te weten : One Drink Too Many en Cool Breeze . Echt hilarisch !!! Men was op zoek naar een nummer ( then she kissed me ) wat commercieel gezien lekker in het gehoor lag en wat de band in de charts zou doen belanden . Deze twee extra's zijn nummers die orgineel door de band Sailor zijn uitgebracht en de vocalen zijn vervangen door die van Paul !

avatar van Sinnerman
Dát is grappig. Doe eens op Youtube zetten..?

Een beter album dan Destroyer met veel meer sterkere nummers.
Uitschieters zijn Love Gun, I Stole your Love, Shock Me en Christeen 16

avatar van aarrtentonny
Alweer een herlijke Kiss-plaat uit hun hoogtijdagen. Iets minder dan zijn voorganger maar met nummers als I stole your love, Christine sixteen, Schock me en Love gun valt er een hoop te genieten.

Ik herinner me nog goed, dat ik als 8 jarig jongetje de solo plaat van Peter Criss kreeg, en kort daarna Double Platinum. Ik was direct een grote fan, en snel had ik deze plaat natuurlijk ook. Op die leeftijd maakt het niet uit, wat er nu werkelijk achter Kiss steekt. En eerlijk gezegd zal het me ook worst wezen of Gene Simmons nou alleen geld verdienen wil of niet. Feit is, dat Kiss in de periode 1975 tot 1977 onomstotelijk zijn beste materiaal heeft uitgebracht, en ik kan deze plaat nog steeds zeer waarderen. Het heeft niet het overgeproduceerde van Destroyer, noch het "onaffe" van RNR Over. Iedereen zingt op deze plaat zijn deuntje mee, en ik moet zeggen dat Ace Frehley's Shock Me tot de beste titels van het album behoort. Verder zijn Love Gun, I Stole Your Love, Hooligan en Got Love For Sale ook prima nummers. Baanbrekend of van historisch belang zijn de platen van Kiss nooit geweest, maar vermakelijk destemeer. 3,5

avatar van Heer Hendrik
Goed album hoor, alleen valt de cover "Then she kissed me" niet mee en jammer dat die als afsluiter dient. Het zal wel als opvuller gedient hebben, anders kom je er als luisteraar er wel bekaaid vanaf. Het album duurt dan nog geen half uur en dat hadden ze al een keer bijna gepresteerd met "Dressed to kill"

Shock me, Plaster Caster, Love Gun en I stole your love. Stuk voor stuk Kissklassiekers. + een hoes in de stijl van zijn voorganger ( Destroyer) maken dit album wel memorabel in het Kissoevre

Nieuwstad
Vandaag op elpee gevonden bij de kringloopwinkel

Prachtig toch dat artwork op zo'n grote hoes, de bandleden waren destijds net een stel tot leven gekomen striphelden. Naast de mooi vormgegeven hoes staan hier ook nog eens een aantal hele sterke Kiss tracks op.

Maar we moeten kritisch blijven, helaas (zoals op bijna elke Kiss plaat het geval) ook een aantal nietszeggende fillers. Then She Kissed en Tomorrow and Tonight behoren ditmaal tot die laatste groep. Een score van 8/10 dus, dat maakt 4*

Eigenlijk het laatste écht goeie Kiss album in de klassieke bezetting.

Mijn mening over deze plaat bijgeschroefd. Is toch allemaal niet meer zo geweldig. Christine 16 en Plaster Caster zijn toch behoorlijk matig. 2,5. Zo kan je smaak zich toch meer en meer veranderen.

Van dit album verschijnt dit najaar een "Deluxe Edition". ZIe hier.

Love Gun is het laatste album dat je toch rustig een R'N'R klassieker mag noemen. Nummers als Love Gun, I Stole Your Love en Shock Me zijn uitstekend, maar de wat minder bekende tracks zoals Hooligan en zelfs de cover Then She Kissed Me worden mooi gebracht. Voor wat de Kiss catalogus betreft een must have. 3,5 Creatures en Lick it Up zijn hierna de enige albums die nog de moeite waard zijn.

avatar van vielip
Tsja, het ligt er maar net aan wat je het liefst wil horen. Jij vind Then she kissed me bijvoorbeeld 'mooi gebracht'. Ik hou het liever op een 'mooi gedrocht'. Love gun is zeker een goed album maar dat vind ik van Revenge, Animalize en Crazy nights ook.

avatar van Kronos
En ik vind Dynasty, Unmasked en Music from the Elder goeie platen. Kortom, gewoon zelf uitzoeken welke KISS albums de moeite waard zijn.

Maar goed dat smaken verschillen, zou anders een knap saaie bedoening zijn.

avatar van Metalhead99
Die cover van "And Then She Kissed Me" hadden ze achterwege mogen laten, want dan geef ik toch wel de voorkeur aan de versie van The Crystals.
Verder wel een erg tof album. De productie is niet fantastischt, maar hier klinken ze nog als enthousiaste jonge honden. Vooral de lekker pakkende nummers "Christine Sixteen" en "Love Gun" vind ik erg tof. "Shock Me" had ik liever uit de keel van Stanley of Simmons gehoordt, maar goed.
Op de één of andere manier heb ik Frehley als vocalist nooit zo kunnen waarderen. Zijn gitaarspel is wel erg sterk, zoals wel terug te horen is in het soleerwerk in hetzelfde nummer.

Disc Two (bonus tracks)

‘Much Too Soon’ (Demo)
‘Plaster Caster’ (Demo)
‘Reputation’ (Demo)
‘Love Gun’ (Teaching Demo)
‘Love Gun’ (Demo)
Gene Simmons Interview (1977)
‘Tomorrow and Tonight’ (Demo)
‘I Know Who You Are’ (Demo)
‘Love Gun’ (Live in Largo, MD 1977)
‘Christine Sixteen’ (Live in Largo, MD 1977)
‘Shock Me’ (Live in Largo, MD 1977)

Erg interessant die deluxe uitvoering. En wat maakte Kiss soms toch een rare keuzes welke nrs wel en niet het album haalden. Neem nou Much Too Soon, dit Simmons nr bevat heel veel melodie en is veel beter dan bijv Then She Kissed Me. Valt me trouwens sowieso op dat die demo's veel melodieuzer klinken dan de uiteindelijke uitvoeringen.

Ik vind Love Gun naast Destroyer het beste album van het geschminkte kwartet. Het is een kruisbestuiving van Destroyer en RNR Over, en bevat klassiekers die tot op heden live gespeeld worden. Hooligan, Shock Me, I Stole Your Love en Then She Kissed Me vind ik de beste nummers. Prachtige Ken Kelly Artwork ook! 4,0

avatar van Heer Hendrik
Oei...Then she kissed me vind ik echt een enorme draak van een cover en behoort tot het slechtste wat ze ooit hebben opgenomen. Met de andere 3 songkeuzes ben ik het helemaal met je eens

Dat heb ik vaker gehoort haha! Nouja guilty pleasure he!

avatar van Faalhaas
Een kruisbestuiving van Destroyer en RNR Over? Qua stijl hetzelfde als RNR Over toch? Ik zie beide albums altijd als broertjes van elkaar.

avatar van Thin Air!
De hoes vond ik vroeger prachtig. Alle hoezen van Kiss overigens. Dat was ook een van redenen waarom Kiss bij mij als klein ventje zo tot de verbeelding sprak.

De muziek is tegenwoordig nauwelijks meer serieus te nemen.
Toch blijft het een mooie jeugdherinnering.

Op de Alive CD komen deze nummers overigens wel beter tot hun recht.

avatar van Faalhaas
Alive II heeft juist een rukgeluid. Hoor zelf veel liever de studioversies.

avatar van iggy
Dat vind ik dus ook. De live feel ontbreekt volkomen op Alive II. Bij Alive wist Kramer de boel wel juist in te mixen. Dat is bij Alive II volkomen mislukt vind ik. Om over het studio gedeelte maar te zwijgen !

avatar van Von Helsing
Thin Air! schreef:

De muziek is tegenwoordig nauwelijks meer serieus te nemen.
Toch blijft het een mooie jeugdherinnering.

Op de Alive CD komen deze nummers overigens wel beter tot hun recht.

Ik neem de muziek nog steeds serieus. Love Gun, Shock me, I Stole Your Love, daar hoef je je niet voor te schamen.

avatar van vielip
Sowieso, sinds wanneer zou je je voor muziek moeten schamen?? Is dat ooit bepaald door iets of iemand ofzo?

avatar van Faalhaas
De guilty pleasure politie.

avatar van vielip
Die ken ik niet....en als ik je goed begrijp moet dat maar mooi zo blijven! Je vind iets mooi of niet en dat bepaal je lekker helemaal zelf. Heb je niets of niemand voor nodig om je dat te vertellen dunkt me