KISS - Love Gun (1977)

Label: Casablanca

1. I Stole Your Love (3:05)
  2. Christine Sixteen (3:14)
  3. Got Love for Sale (3:28)
  4. Shock Me (3:49)
  5. Tomorrow and Tonight (3:40)
  6. Love Gun (3:19)
  7. Hooligan (3:01)
  8. Almost Human (2:49)
  9. Plaster Caster (3:28)
  10. Then She Kissed Me (3:02)
  11. Much Too Soon [Demo] *
  18. I Know Who You Are [Demo] *
  19. Love Gun [Live in Largo, MD 1977] *
  20. Christine Sixteen [Live in Largo, MD 1977] *
  21. Shock Me [Live in Largo, MD 1977] *
een erg goede plaat van the vintage old Kiss en mijn allereerste plaat ooit. Ik kan me nog herinneren dat ik helemaal crazy was van Then She Kissed Me (een Beach Boys cover)...

Christine sixteen ! Topplaat en de laatste voor de teloorgang in werd gezet

Ed
goede lp,niet alles is top,maar er staan wel een paar klassiekers op. een 4.

Pieter Paal
Ik moet nog steeds lachen om 'Almost human'.

Flying High
Inderdaad, Love Gun klinkt nog even fris als 30 jaar geleden. Prima album.

*****

avatar van Madjack71
Wederom een mooi album van Kiss. M.i zijn het juist die albums met soortgelijke paint hoezen de beste van hun.
Love gun is wat mij betreft een instant rock klassieker en Christine Sixteen een prachtig fout nummer.

avatar van bikkel2
Was de eerste Kissplaat die ik ooit hoorde en vond het toendertijd een heel aardige plaat.
Dat heel is er achteraf wel vanaf en blijft er aardig over , want eigenlijk staan er best wat zwakke broeders op.
Daarbij kan Gene Simmons absoluut niet zingen en zijn de door Paul Stanley gezongen nummers voor mij de hoogtepunten.
Het titelnummer is van grote klasse , een stuwende rocker in de beste Kiss traditie . Ook de opener I Stole Your Love is memorabel.
Dan wordt het echt zoeken geblazen en zijn met voorsprong Almost Human en de flauwe Beach Boys cover Then She Kissed me , van een bedenkelijk nivo.
Plaster Caster deugt als song , hier is ook Simmons wel te verdragen.
Maar de man had wat mij betreft wat meer aan collega Stanley over mogen laten.
Een redelijke plaat.

LocoHermano
Kijk eens aan, na lange tijd weer eens praatjes over de albums van mijn jeugdliefde, dus ik schuif hierbij brutaal aan. Dit album springt van heerlijk belachelijk (Christine Sixteen), naar afschuwelijk verschrikkelijk (Tomorrow and Tonight, TSKM), naar magistrale kitsch (Almost Human!!! Got Love For Sale, I Stole Your Love). Een 3,5, vrijwel alle voorgangers zijn beter, maar toch een goede plaat.

avatar van Von Helsing
Vind dit persoonlijk een erg sterk album van KISS. Love Gun, Shock Me, I Stole Your Love, Christine Sixteen staan als een huis en zijn prima rock songs.

Vind persoonlijk ook Hooligan (van drummer Peter Criss) en de cover Then She Kissed Me erg goed te pruimen.

In de voorverkoop destijds goed voor 1 miljoen verkochte exemplaren.

In 1977 stond KISS met maar liefst met 5 albums in de Billboard top 100, met Love Gun, Alive! The Originals, Destroyer en Rock And Roll Over.

Een aantal maanden later kwam nummer 6 erbij in de vorm van het legendarische Alive II.

KISS was met afstand de grootste band van de jaren ' 70 in Amerika.

PriestMaiden
Love Gun en I Stole Your Love zijn de twee toppers op dit album. Dit is een KISS klassieker en is nogal ondergewaardeerd.

Berichten verplaatst naar KISS

derkrijks
De Kiss hype had ten tijde van het Love Gun album zijn hoogtepunt bereikt. Poppen, boeken, tshirts, een (overigens verschrikkelijke) film..enz vlogen de toonbank over. Dit overschaduwde het matige muzikale aspect van de band. Alhoewel Love Gun tot hun 3 beste albums behoord (samen met Destroyer en Creatures of the Night) is het weer een verzameling van simpele en oppervlakkige (en ietwat pompeuze) liedjes over het geweldige rock en roll leven dat Stanley Simmons Criss en Frehley leiden. Achter de coulissen was de werkelijkheid echter wat minder leuk. Frehley en Criss morden, en gaven aan solo verder te willen, wat resulteerde in een langzame maar zekere terugval van Kiss. Drugs en drankgebruik van Frehley en Criss, en het excessieve spendeer gedrag van Stanley en Simmons begonnen meer prioriteit te krijgen. Desalniettemin is Love Gun zeer zeker een aardig album en beter is het nauwelijks geworden bij Kiss. 3.

derkrijks schreef:

Eh...dat was in de periode '74-'78 juist hun grote kracht, toch?

derkrijks schreef:

Je hebt er maar een druk dagje mee gehad... Ga je morgen wijs lopen doen over de Beatles? Of is het morgen een andere zeurdag?

derkrijks schreef:

Altijd leuk om te lezen als iemand denkt verstand van KISS te hebben en het vervolgens compleet mis hebben en eigenlijk maar wat lullen.

Ten eerste kwam de KISS film pas anderhalf jaar later uit en hadden Peter & Ace nog helemaal geen plannen voor een solo album.

Gene Simmons is welliswaar een zakenman en komt er ook grof vooruit het allemaal voor het geld te doen maar een excessieve spendeerder is het nooit geweest. Gene houdt zijn geld het liefst in zijn zakken.

Ten tijde van Love Gun huurde hij nog steeds dezelfde appartement die hij ook had toen hij nog leraar was. Hij vond het zonde om geld uit te geven aan een koophuis als hij toch nooit thuis was. Pas toen hij ging samenwonen met Cher kocht hij zijn eerste huis en zijn eerste auto kocht hij pas in 1991.

Mocht je meer willen weten over Gene Simmons en zijn geldzaken dan moet je zijn boek Sex, Money, Kiss eens lezen.

Verder vind ik Love Gun het hoogtepunt van 1977 op muzikaal gebied en komt KISS pas goed tot zijn recht als de teksten over sex en feesten gaan.

I Stole Your Love, Love Gun, Almost Human, Shock Me, voor mij zijn het evergreens. Voor serieuze pop verwijs ik je inderdaad door naar Marvin Gaye (over een excessieve spendeerder gesproken....)

Von Helsing schreef:

Dat was toch voornamelijk zwart van binnen? Marmer enzo? Ontzettend duur? Veel gezeur met wensen?

Ik meen me te herinneren dit gelezen te hebben in C.K. Lendts boek 'Kiss and sell'. Goed geschreven boek dat een mooi beeld schetst van de band, dat ik nog regelmatig opensla, in tegenstelling tot KisStory, dat ik voornamelijk heb 'voor de heb'... en oh ja, de handtekeningen...

avatar van Von Helsing
Ik sla KISStory nooit open, bang dat het uit elkaar valt. Duur boek maar goedkoop gebonden in Korea.

Kiss en Sell is het beste boek wat betreft KISS en ook Blac Diamond van Dale Sherman is een aanrader, of het boek van Lydia Criss. Die is trouwens "special guest" in november tijdens de KISS Expo in België.

Von Helsing schreef:

Oh, dat heb jij ook al? Bij mij al bij de eerste keer openmaken... Ziek was ik.... via internet besteld, vol verwachting... grrr. Tja, en stuur 'em dan maar eens terug...

Sinnerman schreef:

Kiss zal zich nooit kunnen meten met de Beatles. En voor de duidelijkheid ik was vroeger een grote fan van Kiss.

Von Helsing schreef:

Marvin Gaye was een muzikaal genie. Kijk eens op allmusic voor het verhaal achter "Whats Going On"

avatar van noisecommando
De eerste Kiss elpee die ik in 1979 gekocht had nadat ik in de tijd naar aanleiding van de single I Was Made For Lovin' You" Kiss fan was geworden.
Inmiddels al jaren geen echte Kiss fan meer de reden mogen overduidelijk zijn Kiss heeft voor mij zijn geloofwaardigheid al jaren verloren, en muzikaal gezien is het na "Animalize" behoudens een korte opleving met "Revenge ook niet echt interessant meer geworden. Al jaren vind ik Kiss meer een "brand"dan een band

Ik wil niet zeggen dat "Love Gun" voor mij de beste Kiss plaat is, maar het is wel de plaat waar ik regelmatig als eerste na teruggrijp als ik naar Kiss wil luisteren . Opvallend is dat Gene's nummers als "Christine Sixteen", "Almost Human" en vooral "Plaster Caster" het meest favoriet zijn. De titeltrack heb ik te vaak gehoord en de enige goeie versie van dit nummer staat op de video Animalize Live (let vooral op het tempo dat Eric Carr aanhoud). Ace's eerst gezongen song "Shock Me" doet mij behoudens de gitaarriff ook weinig. Hij heeft later wel meer gedenkwaardiger nummers gezongen in Kiss, en was in die tijd als componist interessanter dan als zanger.

Het nummer van Peter Criss doet me zoals ieder ander nummer van Peter niets, en de overige Paul nummers klinken leuk, maar hij had op de eerdere Kiss platen wel betere nummers gemaakt.

Dus misschien toch voornamelijk uit nostalgisch oogpunt mijn favoriete Kiss plaat

avatar van Casino Boogie
De hoes toont mooi hoe Kiss er toen voorstond; aanbeden door alles wat mooi en lekker was. Er staan wel een paar lekkere rockers op. I Stole Your Love, Shock Me, het titelnummer en Almost Human zijn mijn favorieten. Christeen Sixteen vind ik op Alive II veel beter uit de verf komen en de rest vind ik maar matig.

avatar van fabrice
Plaster Caster .... and yeah, she's the collector, she wants me all the time to inject her!

Geen enkel minder nummer op deze, geweldig.

fabrice schreef:

Quote uit een (online) interview met de enige echte Cynthia "Plaster Caster"

"Gene Simmons was never plaster casted but he wrote the song "Plaster Caster" for you, right?

I wasn't into his music or a KISS fan. Later on I liked the music but I was afraid that people who listened to that song would think that I had plaster casted him and that wasn't true. I get mad when I don't do the choosing. I only cast people I want to cast, you know?

Hadden we Simmons kennende eigenlijk anders verwacht dan ?

LocoHermano
1998 called, they want their news back....oftewel, dit wisten we de vorige eeuw ook al.

Cynthia Plaster Caster Interview - roctober.com

LocoHermano schreef:

Het is nu wel heel verleidelijk om hierop te antwoorden dat alles met betrekking tot Kiss anno 2010 vergane glorie is. Dus ook de verhalen hierover. Maar voor je het weet staan dan dadelijk op Graspop weer een aantal Kiss fans met hun rollator naar me te zwaaien.

(hopelijk heb ik nu toch niet op plaadsen geklikt)

avatar van Kronos
Tien heerlijke hardrocksongs, met het titelnummer dat kant b opent als hoogtepunt.

Leuk hoe alle vier de leden hier hun steentje bijdragen in de leadvocals waardoor het toch kleurrijk wordt ongeacht de eenvoudige opzet van het album.

Voor mij persoonlijk een van de beste van KISS, ook al omdat er niet van die carnaveleske feestnummers opstaan, maar gewoon stuk voor stuk oerdegelijke rockers.

avatar van B.Robertson
Ik vind Then she kissed me een minder nummer, voor de rest zijn het prima songs. Met I stole your love, Shock me en Love gun als hoogtepunten.

avatar van vielip
Ik vind dit album samen met Destroyer tot de betere Kiss albums uit de jaren 70 behoren. Enkel Almost human en Then she kissed me vind ik van een bedenkelijk niveau. Het overige allerminst! En in de vorm van I stole your love, Christine Sixteen, Shock me en Love gun staan er zelfs een paar klassiekers op!

avatar van iggy
Een behoorlijk wisselvallige plaat. Shock me, love gun en i stole your love zijn de goede nummers. christine 16 is wel grappig. Tommorow and... en then she kissed me hoe haal je het in je hoofd!!! En de rest matig. De geld kraan was inmiddels geheel open gegaan. Allerlei idiote smakeloze prullaria gingen als zoete broodjes over de toonbank. Kiss (met name gene) vond/vind dat alles kon/kan. Het kan hem geen reet schelen wat kiss verkoopt als het maar verkoopt. Volgens mij een van de terechte redenen dat een hoop fans kiss de rug toekeerde. boontje komt om zijn loontje