Toto - Falling in Between (2006)

Label: Frontiers

1. Falling in Between (4:08)
  2. Dying on My Feet (6:13)
  3. Bottom of Your Soul (7:00)

met Joseph Williams

4. King of the World (4:06)
  5. Hooked (4:38)
  6. Simple Life (2:24)
  7. Taint Your World (4:03)
  8. Let It Go (5:02)
  9. Spiritual Man (5:24)
  10. No End in Sight (6:15)
  11. Reefer Man * (2:05)
Sterk album. Geen song waarvan ik denk, had van mij niet gehoeven. Wat ik echt min vind is de sound van Simons drumkit en de overall aldschool-sound, beetje galmend en crispy, dat zijn de woorden die ik er nu even voor weet. Het klinkt inderdaad LIVE. Dat maakt het weer goed. Bij de drums is het jammer dat het haast klinkt alsof hij alleen overhead mics heeft gebruikt terwijl Simon juist iemand van sound is. Ik respecteer zijn smaak voor dit album. Hij had vroeger strakkere sounds uit zijn kit. De vocals zijn zeer goed!

Geweldigenoten schreef:
en bijvoorbeeld nummer 5 is erg opvallend; beetje "Toto meets Jethro Tull "

dat Hooked beetje Jetrho Tull achtig is, is niet raar, Ian Anderson van JT speelt fluit op dit nummer.

Geweldigenoten
Jeetje wat stom van me... ik moet toch eens wat vaker een cd-boekje van binnen bekijken...lol. Maar betekent toch dat ik niets aan mijn oren mankeer hahaha. Thanks voor de info.

avatar van vogelaar
Dit is het laatste album wat Toto heeft uitgebracht, en er zullen er niet meer bij komen, want Toto bestaat niet meer.
Dus voor velen hier een hele opluchting, geen Toto meer.

avatar van rkdev
Heerlijke plaat. Toto's comeback, alleen te laat helaas.

avatar van gemaster
Inderdaad. Alle fans waren al overleden.

Samen met kingdom of desire 1 van de betere.
Maar waarom moest bobby kimball nou terugkeren?
Ik vind king of the world en simple life wel een stuk minder

avatar van Simon Smith
keymann87 schreef:
Maar waarom moest bobby kimball nou terugkeren?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Die zingt wel 10 keer beter dan Steve Lukather!

Akkoord, mits je de Bobby Kimball van 25 jaar terug met de Steve Lukather van nu vergelijkt.

Die zingt wel 10 keer beter dan Steve Lukather!

Steve Lukather vind ik ook geen geweldige zanger Dan had Joseph Williams van mij wat meer nummers mogen zingen.

Misterfool
Nicci schreef:
tsja, dat heb ik met Prince. een driedubbelverzamelCD kopen, omdat de derde CD dingen bevat die je niet hebt . . . . .

we zouden allemaal opgenomen moeten worden

doet me denken aan mijn ouders toen ik die genesisbox wou kopen: 120 euro zou je dat wel doen. download het dan liever.

ik en mijn progverslaving ook heeft me nog redelijk lang geduurd voor dat ik hem ook daadwerkelijk mocht bestellen

avatar van Bart_86

Die zingt wel 10 keer beter dan Steve Lukather!

Tsja, dat is nogal een rare vergelijking en een oppervlakkige conclusie, zeg. Op de eerste plek is Bobby Kimball zanger, Steve Lukather is gitarist die ook zingt. Daarnaast zijn beide heren totaal andere zangers.
Ja, Bobby heeft meer bereik en felheid, maar Lukather zingt met ontzettend veel emotie en kan veel subtieler zijn. Bobby is in mijn ogen meer een classic (hard)rock zanger terwijl Lukather, vooral de laatste 20 jaar, een goede moderne rockstem heeft.

FiB vind ik na 3 jaar toch wat tegenvallen. Vooral de sound bevalt me niet, pik een paar album sop van melodicrock.com en het heeft allemaal precies diezelfde sound. Dan veel liever KoD, Tambu of Mindfields, die in mijn ogen veel origineler zijn.

avatar van Olivia
Toen ik weer begon met Toto te luisteren kon dit album me eerst niet zo boeien, ik luisterde liever naar de oldskool albums. Maar toch wist het ergens mijn aandacht te trekken, voornamelijk door nummers als Let it Go, Falling in Between, Bottom of your Soul and Dying on my Feet.

Let it Go vind ik zo'n heerlijk nummer, met verfrissende zang van Greg Phillinganes. Bottom of Your Soul doet me denken aan classics als Mushanga en Africa. Maar Joseph Williams is ook eigenlijk mijn favoriete Toto-zanger.
Falling in Between rockt lekker weg, vind ik trouwens ook van No End in Sight. Bobby Kimball heeft toch een hele krachtige stem en die leent zich prima voor dit soort nummers.
Dying on my Feet vooral super door de instrumentale gedeeltes, hoewel het geheel me natuurlijk ook goed in de oren klinkt.

Simple Life, Hooked en Spiritual Man sla ik meestal over, hoewel ik soms dan wel in de mood kan zijn voor een nummer als Hooked.

Ik vind dit een hele aardige cd. Ze hebben wel geprobeerd wat met de tijd mee te gaan, weet niet of dat helemaal is gelukt. Ik vind het niet allemaal typisch Toto klinken en afgezien van een paar zwakke momenten luister ik er graag naar. Williams had nog wel een paar meer nummers mogen doen als het aan mij had gelegen.
3,5 ster.

avatar van dreamtheater22
jaja Toto een van de beste prog rock/ pop bands die er is of eigenlijk nu niet meer. De eerste cd die ik van hun hoorde was toto best ballads. En ik dacht echt dat ze alleen maar zulke nummers maakte,maar dat was gelukkig niet zo sterker nog ze zijn helemaal niet zo pop achtig meer. Vooral vanaf kingdom of desire tot deze cd is dat goed te horen.Geniale cd trouwens een van hun betere.

Toto was in de jaren-0 wat minder dan voorheen, maar nog wel goed.
Hoogtepunten zijn Bottom of Your Soul, Simple Life wat ik lekker kan meezingen, Spiritual Man en No End in Sight met die prachtige zang van Bobby Kimball.

Ik kan hier kort over zijn: TOTO's laatste album Falling in Between is in mijn optiek een meesterwerk.

Nu heeft TOTO nooit een slecht album afgeleverd (ok het coveralbum Through The Looking Glass viel enigszins tegen) maar de progressie van de laatste albums van de totale discografie is na het ook al sterke Mindfiels nu compleet.

TOTO blijft zo nu en dan optreden, maar waarschijnlijk was dit dan toch TOTO's laatste album. Vanuit dat scenario een waardige afsluiter van de toch al imposante collectie.

avatar van koel
Toch een van hun beste albums. Bijdrage van Greg (met de lastige achternaam) is ook een verfrissing. Bobby niet meer live zingen aub!

Ik deel jullie mening geheel niet.
Voor mij heeft Toto na de jaren 90 afgedaan.

Met het album zwakker en zwakker, deze cd kan me dan ook totaal niet bekoren.

avatar van IJH15
Het nummer 'Hooked' lijkt werkelijk helemaal nergens op, 'Dying on my Feet' en 'King of the World' zijn bedenkelijk, maar verder mankeert er weinig aan. Falling in Between, Bottom of your Soul, Simple Life en No end in Sight zijn wat mij betreft de toppers van dit album. Spiritual man, Let it go en Taint your World zijn acceptabel (lekker catchy, die laatste twee).

4 sterren

avatar van vincentcorjanus
Lekker hard album van TOTO met nr 1 zet meteen de beuk derin en dat mag ik wel... de hoogtepunten van dit album zijn vooral Failing in Between, Dying on my feet en Spiritual man. Een hele dikke minpunt is echter nummer Hooked (vreselijk nummer) toch geef ik deze plaat *4.5 het had 5 kunnen zijn maar dat is door dat ene nr...

RagnöroK
gemaster schreef:
Inderdaad. Alle fans waren al overleden.

Zegt iemand die blijkbaar geen enkel idee heeft van de gemiddelde leeftijd van concerten van deze band... je zult je verbazen hoeveel jongeren, zoals ikzelf, te vinden zijn bij de optredens van deze veteranen.

avatar van IntoMusic
Als je de avatar van gemaster ziet, dan is zijn opmerking logisch.

Anyway, zal dit album weer eens opzetten, want dat is een tijd geleden. Ze mogen wel weer eens wat nieuws gaan uitbrengen .

IntoMusic schreef:
Ben bang dat dat niet meer gaat gebeuren. De band bestaat alleen nog maar als 'gelegenheids' liveband sinds Lukather gekozen heeft voor z'n solocarriere.

avatar van Poeha
Maar af en toe nog eens in de studio duiken om nog eens een album te maken, kan toch geen kwaad?
Ik zal Steve of David nog eens mailen

avatar van rkdev
Volgens mij kan het ook makkelijk naast elkaar bestaan, maar goed ...

avatar van vincentcorjanus
RagnöroK schreef:

Hier nog één!

avatar van mulver64
Poeha schreef:
Ik zal Steve of David nog eens mailen

Duurt waarschijnlijk nog even, maar het volgende stond van de week op de FB van David Paich!!

GOOD MORNING! What's everyone doing today? What's that you ask? Oh, you want to know what I'm doing?

I'll just be here in my studio writing for the new Toto album!!

avatar van Poeha
Ik had dit bericht vorige week al op mijn facebook pagina gezet
Weer goed nieuws en werd ook wel weer tijd

avatar van Poeha
Op de officiële Toto site staat nu te melden dat het album er echt gaat komen, maar helaas ook dat drummer Simon Phillips de band gaat verlaten.

Laatste nieuws

avatar van rkdev
Oh zie het nu ook. Balen zeg, is echt een topdrummer en goede vervanger van Porcaro geweest.