Non Phixion - The Future Is Now (2002)

Label: Uncle Howie

1. Futurama (4:07)
  2. Drug Music (3:28)
  3. The C.I.A. Is Trying to Kill Me (4:21)
  4. If You Got Love (3:50)
  5. There Is No Future (4:09)

met Necro

6. Uncle Howie (1:00)
  7. Rock Stars (3:59)
  8. Say Goodbye to Yesterday (3:56)
  9. Black Helicopters (4:07)
  10. Strange Universe (2:05)

met MF DOOM

11. Cult Leader (4:08)
  12. It's Us (3:58)
  13. Suicide Bomb (3:33)

met The Beatnuts, Al Tariq, Marly Metal en Moonshine

14. Where You Wanna Go (0:27)
  15. We Are the Future (4:15)
  16. The C.I.A. Is Still Trying to Kill Me (4:39)

met Steph, Christian en Raymond

avatar van P Jay
Dit is wat men noemt "hardcore hiphop": simpel concept, gewoon een vette beat en 3 MC's die elke bar zo veel mogelijk vol spitten terwijl de rijmende lettergrepen je rond de oren vliegen alsof je door een regen van kogels van een mitrailleur wordt gefusilleerd.

Sommigen vinden dit saai, anderen vinden dit gewoon geweldig. Ik neig meer naar mijn tweede stelling al vind ik dit album geen absolute klassieker, maar gewoon een erg goed underground album.

Het concept van dit album is nogal pessimistisch. De wereld wordt afgeschilderd als een plaats des verderfs waar alles corrupt is en waar de toekomst er niet echt rooskleurig uitziet. Dit album is bedoeld de luisteraar een impressie te geven van het slechtst denkbare scenario.

Formeel gezien hoor ik hier topbeats en MC's die écht wel kunnen flowen. Je krijgt echt geen rustpauze en daardoor kan de luisterbeurt misschien wel wat vermoeiend worden, omdat het soms nogal snel gaat.

Ik geef dit album 4*. Verder sluit ik me grotendeels aan bij wat thomzi schreef.

thomzi50 schreef:
(recensie)

Hier sluit ik me 100% bij aan, prachtige recensie!

avatar van Hilbert
Dit album krijgt van mij gewoon 5sterren omdat ik me herinder dat toen ik dit album voor het eerst luisterde ik helemaal om ver geblazen werd en het een van de weinige keren is dat een groep mij zo imponeerde

Laatst nog even twee luisterbeurten gegeven. Wat een meesterwerk, dope producties en gruwelijk gestoorde raps eroverheen. Ik ben het volledig eens met thomzi's review. 4.5*

avatar van Stapler
It's the N O N P H I X I O N.
Zo heerlijk!!

avatar van MurryMusic
net binnengehaald. 1x beluisterd. En het beviel goed. Dat er in '02 dit uitkwam..waaaaar was ik egt toen.. Hmm ben benieuwd..

avatar van Stapler
Toch maar een 5, al is de metal versie van the CIA is trying to kill me niet bepaald mijn ding.
Maar de rest vind ik meesterlijk!

Social_Mask
Stapler schreef:
Maar de rest vind ik meesterlijk!

Dat vind ik juist het beste nummer

Social_Mask schreef:

Dat vind ik juist het beste nummer

Ik ook, perfecte balans tussen rock (metal wil ik het niet noemen) en hiphop!

Ja dat ken he
En bij de weg, wat een meesterlijk beat van Large Professor op We Are The Future!

Ja dat ken he

heerlijke drums vooral...

avatar van iemand74
Na een review bij Enter the Wu-Tang van de Wu-Tang Clan kreeg ik 2 tips van Stapler. Dus ik deze luisteren, en het werd al snel duidelijk dat dit niet is waar naar ik op zoek ben.
De productie is net wat te onsubtiel, ik kan horen dat er veel aandacht aan is besteed , maar het heeft nauwelijks sfeer, en is te vaak irritant.

Wat helemaal verpest zijn de schreeuwerige stemmen, waardoor ik me niet eens kan concentreren over wat ze nou eigenlijk zeggen...en als dat al in orde zou zijn, zou het nog niks uitmaken, het gaat mij in de eerste plaats om wat ik hoor, dan pas de betekenis.

Sorry Stapler, dit vind ik 3 keer niks, maar die andere tip van je bevalt me wel heel goed

Edit: die laatste 2 nummers vind ik wel echt goed! een halfje erbij..
Ik luister m over een tijdje wel weer, om te kijken of ik m meer kan waarderen

avatar van iemand74
Toch maar nog eens geprobeerd, en opeens hoor ik ook meer goede dingen.
Vooral de productie word beter en beter! Na Black Helicopters zakt de plaat weer wat in, tot de laatste 2 nummers. De raps vind ik nog steeds niet geweldig, maar tracks zoals We Are the Future, The C.I.A. is (Still) Trying to Kill Me, Black Helicopters, Drug Music, en Rock Stars zorgen toch voor een mooie voldoende

Een groeier dus, ik weet niet of hij nog meer gaat groeien, maar hij is niet zo slecht als ik eerst dacht...

avatar van P Jay
Hun raps overdonderden je misschien wat in het begin, want het ze spitten zonder ophouden en proppen hun lines ook vol, zodat er weinig ruimte voor pauzes is. Maar als je van hiphop houdt, zal je - eens je hun rhymes hebt verteerd en eraan gewend bent - de teksten ook geweldig vinden.

avatar van discipline
volgens mij het eerste album sinds illmatic met pete rock, large professor en dj premier weer samen zijn te horen op 1 album! dit is de hip hop waar ik van houd rauw, goeie rappers(vooral goretex en ill bill) en perfecte beats alleen wat is er nu met ill bill's zijn stem gebeurd?

avatar van MJ_DA_MAN
discipline schreef:

Inmiddels ook op deze plaat.

avatar van discipline
inmiddels ben ik ook niet meer zo'n erg grote fan van die 3 producers krijg het gevoel dat ze het verleerd zijn maar in ieder geval op dit album doen ze het nog erg goed!

avatar van blunt187
Net ff Black helicopters gecheckt vette hiphop is dit underground baby

Kijk, dit vind ik dus echt een heeeeeel goed album.

Beats op Suicide Bomd en We Are The Future zijn echt heel goed.
Teksten zijn heel goed.

(bijna) Perfect!!

Rene1979
Vond hem vandaag toevallig in een bak bij t oor in Hilversum...Had er veel over gehoord maar nog nooit geluisterd...Meegenomen en tering wat een vet album...Meteen de top 10 in!!

ManMonster
Underground klassieker!!

MJ_DA_MAN schreef:

Inmiddels ook op deze plaat.

Maar die is minder vet

Maar die is minder vet

maar dat komt vooral door termanolgy wat een slechte mc de beats waren op zich wel in orde

AirMaxJohnny
Get my cock sucked by rock groupies and pop sluts

Geweldige line met geweldige multi's!!!!

avatar van flow natural
Als iemand weet waar ik deze nog op de kan tikken in nieuwe of goeie staat.
Laat wat weten

avatar van flow natural
Dank u Mj da man.
Ik heb hem ondertussen nog op de kop kunnen tikken via benchmark/uncle howie zelf .
Iets duurder maar maakt niet uit.Is gewoon een goed album

MJ_DA_MAN schreef:
Ik heb het enthousiasme rondom Black Helicopters nooit begrepen, echt totaal niet. Maarja zal wel aan mij liggen.

Ik ook niet helemaal. Een goede track dat wel, maar ik hoorde (vroeger) in mijn omgeving ook heel vaak dat mensen dat de vetste track van het album vonden. Nooit exact achter gekomen waar dat nou precies aan lag; ikzelf vind het nummer dan toch wat te mak.

Maar MJ, waarom slechts een 3.5*? Ik vind dit één van de beste Amerikaanse Hip-Hop albums die ik ken!

avatar van MJ_DA_MAN
He, dat is al de tweede keer dat je dat stukje van mij quote .

Ik heb de plaat al heel erg lang niet meer beluistert in zijn geheel, maar vond de producties nooit goed genoeg voor een echt hoog cijfer (uiteraard staan er wel een aantal bovenmaatse op). Gewoon een aardige plaat maar vrijwel nergens echt geweldig of geniaal, zo'n soort plaat. Néver nooit een van de beste Amerikaanse hiphopalbums, no freaking way dude.

Maartenn (crew)
Ooh werkelijk? Haha, niet goed gelezen dus. Was even wat cd's naar mijn pc aan het rippen voor op mijn telefoon, vandaar dat ik na lange tijd weer eens bij dit album aan landde Gelijk weer opgezet uiteraard!

Ik wil mij zelf bij lange na niet de titel Hip-Hop kenner geven, gezien mijn geringe en zeer eenkennige smaak binnen het genre, maar in mijn optiek is dit nog steeds één van de hoogvliegers in mijn collectie. Gelukkig laat ik het echte discussiëren over Hip-Hop albums dan ook maar aan jou en je trawanten over Ik zal in ieder geval nog steeds met enorm veel plezier naar dit scherpe album blijven luisteren!