Slowdive - Souvlaki (1993)

Label: Creation

1. Alison (3:51)
  2. Machine Gun (4:28)
  3. 40 Days (3:16)
  4. Sing (4:51)
  5. Here She Comes (2:21)
  6. Souvlaki Space Station (5:59)
  7. When the Sun Hits (4:47)
  8. Altogether (3:42)
  9. Melon Yellow (3:55)
  10. Dagger (3:33)
  11. Some Velvet Morning * (3:23)
  12. So Tired * (4:02)
  13. Moussaka Chaos * (6:23)
  14. In Mind * (3:44)
  15. Good Day Sunshine * (5:06)
  16. Missing You * (3:23)
  17. Country Rain * (3:33)
  18. In Mind [Bandulu Mix] * (8:04)
  19. In Mind [Reload Remix] * (10:26)
avatar van orbit
Tsja, misschien kwestie van smaak, maar ik vind de nummers van Ride veel verfijnder en complexer in elkaar zitten. Misschien ook een stuk steviger dan dit, maar van een hoge subtiliteit, vergis je niet. MBV is sowieso muziek van een andere wereld, dat is eigenlijk bijna nergens mee te vergelijken, maar zo geweldig abstract en dromerig (terwijl het ook behoorlijk stevig is zo nu en dan). Ik vind Slowdive dan echt iets te eendimensionaal qua songopbouw. Maar ik ken hun debuut idd niet Franck Maudit. Ik zal die eens een kans geven en meteen deze nog ns beluisteren.

avatar van Ducoz
Hoe heb ik ooit zonder deze band gekund..

avatar van Slowgaze
Hoi, ik wilde even zeggen dat ik gisteren voor het eerst souvlaki heb gegegen. Groetjes aan iedereen!

Slowgaze schreef:

Als dat met Rachel was, hoop ik dat je je hebt gedragen op een first date.

avatar van itchy
Mjuman schreef:

Als dat met Rachel was, hoop ik dat je je hebt gedragen op een first date.

Nee hoor, Rachel was gewoon thuis.

Darklands
Zo, gisteren eindelijk de 180 gram Vinyl versie aangeschaft van dit album. Hier gaan we eens rustig van genieten.