Miles Kane - Don't Forget Who You Are (2013)

Label: Columbia

1. Taking Over (3:24)
  2. Don't Forget Who You Are (3:21)
  3. Better Than That (2:57)
  4. Out of Control (3:15)
  5. Bomb Shells (2:16)
  6. Tonight (2:59)
  7. What Condition Am I In? (2:33)
  8. Fire in My Heart (2:50)
  9. You're Gonna Get It (2:32)
  10. Give Up (2:47)
  11. Darkness in Our Hearts (3:42)
  12. Start of Something Big * (2:19)
  13. Caught in the Act * (2:57)
  14. First of My Kind * (3:12)
Erg lekker album ook, dat van The Rascals.

avatar van Gloeilamp
De titeltrack is wel heel erg lekker. Vandaag maar eens het hele album beluisteren, ik ben erg benieuwd

avatar van Gründafjørdøhur
Give Up is echt een heerlijke, energieke, recht door zee rockplaat. Niks nieuws natuurlijk, maar zo zie ik ze maar al te graag. Ik ben dit maar eens gaan luisteren, nadat ik 'm zag spelen op Pinkpop (op TV). Verrast als ik was dacht ik eerst dat ik Noel Gallagher op de bühne zag staan, maar qua muziek is dit in ieder geval wel echt iets anders. Dat was een tof optreden, dat hitje dat hij destijds had, dat Come Closer, dat was ook al een prima plaat. Ik zal dit album maar eens gauw gaan tsjekken.

avatar van tim-r(-_-)
Heerlijke strakke rockplaat; al vind ik de meligheid bij sommige nummers (tekstueel stelt deze plaat niet veel voor) irritant. Dit is vooral een plaat in functie van live-optredens; daarom kijk ik dan ook uit naar zijn optreden op Pukkelpop.

avatar van Gloeilamp

avatar van VladTheImpaler
Gloeilamp schreef:
Het titelnummer lijkt trouwens wel heel erg op deze van Alamo Race Track.

Idd, is haast identiek aan de coupletten, enige verschil is dat het refrein anders is.

avatar van Mctijn
Gloeilamp schreef:

Mctijn schreef:
Don’t Forget Who You Are = Black Cat John Brown

Vond ik ook

Jatwerk of puur toeval?

avatar van blur8
Bonustrack Start Of Something Big lijkt z'n inspiratie van the Undertones te hebben. Wat natuurlijk nooit negatief is. Top post-punk song
Album is z'n geheel blijft vrolijk doorstijgen in m'n waardering. 1/2 * erbij.

avatar van musician
Kort, puntig en krachtig en bovendien leuke nummers die niet langer duren dan in essentie nodig is.

Ik had nog nooit iets gehoord van Miles Kane tot dit album maar eerlijk is eerlijk, hij heeft 11 (ik heb de gewone versie) aanstekelijke nummers geschreven, uptempo maar soms ook verrassend melancholiek (Out of control, Fire in my heart) Ik ben vooral liefhebber van de titelsong maar eigenlijk staan er geen nummers tussen die als zwakkere broeder kunnen worden genoteerd.

Na 32 minuten is het klaar: prima, een vrij opwindend half uurtje dat weer positief doet stemmen over de toekomst van de rockmuziek.

avatar van VladTheImpaler
Als je zo positief bent over dit album, zal ik je zeker aanraden om ook zijn debuut Colour Of The Trap te luisteren. Staan ook een aantal heerlijke uptempo nummers op.

avatar van musician
Dank voor de tip! Ik had al stiekem alles wat hier is geschreven bij Colour of the Trap zitten lezen. Een interessant nieuwe artiest! (altans, voor mij dan )

En vergeet vooral the Last Shadow Puppets niet: zijn samenwerking met Alex Turner van the Arctic Monkeys.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Wat een geweldige single is de titeltrack, zelden zo'n aanstekelijke fijne plaat gehoord.

avatar van oceanvolta
Jammer dat ik er vanavond niet bij kan zijn in Paradiso, zeker met Soul Sister Dance Revolution in het voorprogramma.

avatar van Screenager
Wat een aanstekelijke plaat alweer. Over het algemeen zeker zo catchy als de voorganger. De deluxeversie is op zich wel aan te raden en had van mij eigenlijk gewoon het reguliere album wel mogen zijn. 41 minuten in plaats van (een luttele) 32 en het is zeker niet zo dat die 3 nummers minder sterk zijn.

avatar van 1996Customer

Echt iets dat ik denk ik nooit zal vergeten. Geweldig moment

avatar van Niek
Positief verrast alvast door het sterke begin. Titeltrack is heerlijk.