Beady Eye - BE (2013)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Flick of the Finger (3:47)
  2. Soul Love (5:10)
  3. Face the Crowd (4:00)
  4. Second Bite of the Apple (3:28)
  5. Soon Come Tomorrow (4:58)
  6. Iz Rite (3:26)
  7. I'm Just Saying (3:45)
  8. Don't Brother Me (7:30)
  9. Shine a Light (5:04)
  10. Ballroom Figured (3:31)
  11. Start Anew (4:29)
  12. Dreaming of Some Space * (1:51)
  13. The World's Not Set in Stone * (4:46)
  14. Back After the Break * (4:09)
  15. Off at the Next Exit * (3:36)
  16. Girls in Uniform * (6:23)
  17. Evil Eye * (5:01)
avatar van Noere
Denniz78 schreef:
het is zo jammer dat er nog steeds mensen zijn die niet objectief naar een Liam Gallagher release kunnen luisteren.

Grapjas. Verwijder om mee te beginnen je stem dan maar eens.

avatar van Denniz78
Noere schreef:

Grapjas. Verwijder om mee te beginnen je stem dan maar eens.

waarom??? mijn mening is gevormd na het beluisteren van de plaat, en op dit moment vind ik het 5 sterren waard

nr. 12 moet Dreaming of some Space zijn i.p.v. Dreaming of Some Peace!

Just Saying :$

avatar van Tempel
Als een Oasis fan van het eerste uur, is het misschien wel moeilijk toe te geven dat het betere materiaal van de heren Gallagher na de splitsing tot stand is gekomen. Nummers zijn krachtiger, intenser, voller en verrassender. Zowel van Noel met zijn High Flying Birds als deze van Beady Eye. Niet verwacht maar BE overtreft wat mij betreft Different gear, still speeding... Second bite of the apple en Flick of the finger zijn na meer dan dertig keer luisteren nog steeds niet afgezwakt qua impact.

avatar van Madjack71
Be de 2de van Beady Eye is het bewijs dat een 2de ook een goede bevalling kan zijn, of in het geval van Beady Eye een prima bevalling i.t.t. de miskraam van de 1ste. Het lijkt of ze hier meer op elkaar ingespeeld zijn, plezier erin hebben en zich willen doen gelden en bestaansrecht geven. Een fan van de zeurzang van Liam zal ik wel nooit worden, maar hij doet het op BE niet onverdienstelijk. Dit BE komt meer als een gezamenlijk project over en dat luisterd net zo prettig. Gevarieerd en gedreven, er is nog ruimte voor een 3de.

tuktak
Bericht verplaatst naar Beady Eye

zalwelnikszijn!
Voor de liefhebber: remix Gooi er wat generieke beats onder en verdomme, best goed te pruimen.

avatar van Screenager
2de album op rij van Beady Eye dat me niet echt overtuigt. Slecht is het allemaal zeker niet, maar voor de 2de keer op rij bewijst Liam met dit album enkel dat hét grote talent van Oasis wel degelijk Noel Gallagher heet.
Al schommelt het wel ergens tussen die 3 en die 3,5* en meen ik deze toch wat beter te vinden dan hun povere Different Gear, Still Speeding.

Het gitaarspel in Shine A Light lijkt overigens verdacht veel op Down In The Woods van Richard Hawley.

avatar van hpdewin
Prachtig album. Heeft wel echt veel tijd nodig gehad.

avatar van Michiel Cohen
Don't Brother Me vind ik de mooiste track.

avatar van hpdewin
Dit album groeit nog steeds. Ik weet niet of de reputatie van liam in zijn voordeel is. Want hier ligt gewoon een onwijs goed album. De sfeer pakt en het album is een geheel van begin tot einde. De drie heren hebben iets moois neer gezet en ik vind het alleen maar beter worden.