J. Cole - Born Sinner (2013)

Label: Roc Nation

1. Villuminati (5:08)
  2. Kerney Sermon (Skit) (0:46)
  3. Land of the Snakes (4:15)
  4. Power Trip (4:01)

met Miguel

5. Mo' Money (Interlude) (1:18)
  6. Trouble (4:18)
  7. Run Away (5:15)
  8. She Knows (4:57)

met Amber Coffman

9. Rich Niggaz (4:36)
  10. Where's Jermaine (Skit) (0:37)
  11. Forbidden Fruit (4:29)

met Kendrick Lamar

12. Chaining Day (4:45)
  13. Ain't That Some Shit (Interlude) (2:27)
  14. Crooked Smile (4:39)

met TLC

15. Let Nas Down (4:37)
  16. Born Sinner (3:29)

met James Fauntleroy

17. Miss America * (3:46)
  18. New York Times * (4:32)

met 50 Cent en Bas

19. Is She Gon' Pop * (2:45)
  20. Niggaz Know * (3:37)
  21. Sparks Will Fly * (4:12)

met Jhené Aiko

avatar van WeztSide
Holla schreef:

Geen idee of je gelijk hebt, maar ik herinner me inderdaad dat Cole zei over Power Trip dat je de vrouw in kwestie ook als hiphop zou kunnen zien.

... Wat een zéér origineel concept is wat nog niet vaker uitgevoerd is in de hiphop.

WeztSide schreef:

Lol, maar zo kan je elk album wel op die manier bekritiseren he

avatar van WeztSide
Holla schreef:

Lol, maar zo kan je elk album wel op die manier bekritiseren he

Als ik dit album ga bekritiseren heb ik andere pijlers. Dat Cole wellicht niet begrepen wordt en al zijn vrouwen op dit album metaforen zijn voor hiphop maakt dit geen goed album. Het verklaart de teksten nader maar maakt dit geen interessanter, beter of mooier stuk muziek. Power Trip vond ik misschien wel het beste nummer op dit album maar het is niets bijzonders, onder andere omdat hetzelfde concept letterlijk al vaker en beter uitgevoerd is.

WeztSide schreef:

Ik vind het aan de ene kant wel wat interessanter persoonlijk daardoor, maar beter wordt het zeker niet daardoor inderdaad.

avatar van Xinray
Als je het niks vind vind je het niks, simple as that. Daar gaat het verhaaltje erachter niet echt veel aan veranderen inderdaad.

Dennisami
Het album klinkt leuk maar ik vind hem op dit moment niet bijzonder misschien dat als ik hem over 2 a 3 jaar nog eens beluister dat ik denk JA!.

Rich niggaz

avatar van KILLERBEE99
Vet!

erg goede beats en leuke flows en teksten gewoon goede maar niet uitzonderlijke hip hop

avatar van FelipeGutiérrez
Wat een vreselijk saaie rapper is J.Cole toch ook. Vandaag Born Sinner weer een herkansing gegeven, maar het weet me maar niet te boeien.

avatar van Holla
Born Sinner, een solid album wat nog best goed klinkt. Helaas zijn er zulke AFSCHUWELIJKE video's als Crooked Smile en nu ook She Knows...

GCITY050
Afschuwelijk? Vond die She Knows net, en die is fantastisch. Vooral die outro is aan.

0,5 erbij. Heerlijke flow heeft J. Cole. Vind geen enkele track vervelend en kan van veel tracks echt vrolijk worden. Ben sowieso erg fan van z´n beats en in het bijzonder die van Power Trip, She Knows, Forbidden Fruit, Rich Niggaz en Let Nas down.

kan me nog steeds vermaken met dit album, van 4* naar 4,5*.

avatar van carero
Hoe kan Cole World een hoger cijfer hebben hier dan Born Sinner?

avatar van MJ_DA_MAN
carero schreef:
Hoe kan Cole World een hoger cijfer hebben hier dan Born Sinner?
Omdat de Illuminati.

avatar van carero
MJ_DA_MAN schreef:
Omdat de Illuminati.

Ohjah natuurlijk, hoe kan ik dat vergeten zijn

Kan niet wachten op 2014 Forest Hills Drive 9 december damn
Er circuleert een tracklist rond met oa Jay-Z en Kendrick als features, maar neem aan dat die lijst fake is

avatar van Raul
no features

ik vind Born Sinner overigens ook veel beter dan Cole World

avatar van thgryda
Veel beter niet maar wel beter. Ik denk dat ik zijn laatste het beste vind... Ik vind al zijn albums wel leuk en het niveauverschil is miniem. Maar als ik ze alle drie overschouw dan blijf ik met een wrang gevoel zitten. Na het beluisteren van the warm up en friday night lights, had ik een gevoel van: als hij de kwaliteit van de beste tracks kan aanhouden op een 15-tal tracks en die zorgvuldig uitkiest en laat masteren dan heeft die jongen een classic in zich. En dat is er nét niet uitgekomen. Altijd leuke albums met een handvol mindere tracks.