Joy Division - Closer (1980)

Label: Factory

1. Atrocity Exhibition (6:07)
  2. Isolation (2:53)
  3. Passover (4:47)
  4. Colony (3:56)
  5. A Means to an End (4:10)
  6. Heart and Soul (5:52)
  7. Twenty Four Hours (4:26)
  8. The Eternal (6:08)
  9. Decades (6:11)
  10. Dead Souls [Live] * (4:59)
  11. Glass [Live] * (3:42)
  12. A Means to an End [Live] * (4:01)
  13. Twenty Four Hours [Live] * (4:06)
  14. Passover [Live] * (4:54)
  15. Insight [Live] * (4:01)
  16. Colony [Live] * (4:04)
  17. These Days [Live] * (4:17)
  18. Love Will Tear Us Apart [Live] * (3:14)
  19. Isolation [Live] * (4:42)
  20. The Eternal [Live] * (6:30)
  21. Digital [Live] * (3:14)
avatar van Thekillers87327
Dat einde van a means to an end.. dat steeds slomerde wordende ritme... doet echt iets met me haha, geniaal dit.
Ik word er overigens niet depressief van, itt veel mensen.
Dit album mist net iets om een 5 te worden alleen ik weet niet wat?

avatar van Chameleon Day
Thekillers87327 schreef:
Dit album mist net iets om een 5 te worden alleen ik weet niet wat?

Nog een paar luisterbeurten...

avatar van dazzler
Thekillers87327 schreef:
Dat einde van a means to an end.. dat steeds slomerde wordende ritme...

Leg het voor de gein eens naast het einde van 586 op kant een van Power, Corruption & Lies, een enigmatisch New Order album dat boordevol schalkse verwijzen naar Joy Division zit.

avatar van Thekillers87327
dazzler schreef:

Omg, heb t net gedaan en ik dacht al dat ik iets herkenbaars hoorden, je hebt gelijk. Het is gewoon hetzelfde zowat haha cool.
Ook een van mn favo nummers op dat album☻

avatar van Yield
Smaken verschillen en over kwaliteit van popmuziek zullen we altijd blijven twisten.
Maar zijn we het wel allemaal eens dat de B-kant van dit briljante album het allerbeste is wat de popmuziek ooit heeft voortgebracht?

avatar van Mastroianni
Yep.

avatar van AbleMable
Nope

Ach, wat leuk twee oud-medewerkers van de PTT, die obv beroepsdeformatie hun commentaar geven: in telegramstijl, zonder na te denken wat dit oplevert (oud-)ambtenaar, nietwaar

MuMe is nou eenmaal een site waar superlatieven je om de oren vliegen zoals - het allerbeste is wat de popmuziek ooit heeft voortgebracht - en slechts zelden maak ik daar nog een opmerking over.

Daarom nu twee: 1. muzikale kennis van een individu is nou eenmaal beperkt; 2. is de popmuziek dan al klaar of kan er - ook al is het puur theorie - nog een meesterwerk worden gemaakt in the years to come.

Zal mijn stem wel weer terugzetten, voor alle duidelijkheid