Gary Moore - Blues Alive (1993)

Ierland
Blues
Label: Virgin

1. Cold Day in Hell (5:34)
  2. Walking by Myself (5:01)
  3. Store of the Blues (7:32)
  4. Oh Pretty Woman (4:23)
  5. Separate Ways (5:27)
  6. Too Tired (4:53)

met Albert Collins

7. Still Got the Blues (6:40)
  8. Since I Met You Baby (2:58)
  9. The Sky Is Crying (8:50)
  10. Further on Up the Road (5:35)
  11. King of the Blues (6:14)
  12. Parisienne Walkways (6:59)
  13. Jumpin' at Shadows (5:50)
EVANSHEWSON
Deze plaat ken ik wel, al heb ik ze niet. Momenteel zit ik de DVD "Gary Moore & The Midnight Blues Band, LIve at Montreux 1990" te bekijken en te genieten van zoveel mooie blues. Een strak spelende band en een Moore die goed op dreef is.

Deze plaat is qua sound en drive daar goed mee te vergelijken. Héél lekker jawel.

Opmerking : Ik zit me wel wat te ergeren aan het véél te veel haar op de beste man zijn hoofd en zou er de schaar willen inzetten, het is gewoon geen zicht. Beetje Bennie Jolink, ook al zo'n leuke gozer met een idioot kapsel...
Mààr dat doet gelukkig geen afbreuk aan de show. Aan te raden trouwens, die DVD !

4 sterren voor deze mooie liveplaat! Favo's ; Oh Pretty Woman, The Sky is Crying en Further on Up The Road.

****

avatar van Sjaan
wel belangrijk hoe dat haar zit inderdaad.........

woo veel reacties

avatar van Lamontagne
Dit is toch wel genieten geblazen hoor zag destijds dat het album uitkwam het hele concert ik geloof dat het in Parijs was met BB King erbij schitterend.

zo hoort een gitaar te klinken!!!

avatar van BB King
Fantastische liveplaat van deze kanjer.
mooie setlist en mooi gespeeld.

Rust in vrede gitaargod!

Dit is echt helemaal geweldig! Wat een sublieme live plaat, wat een fantastische gitaarsolo's van Gary Moore! En trouwens ook prima zang.

Mocht je hier komen kijken of dit het aanschaffen waard is: volmondig ja.

ElsenaarMetal
mijn eerste plaatje van Gary Moore. word er erg blij van. Luisterde vooral naar Rock - Metal. Maar begin steeds meer andere muziek te luisteren. en deze blues plaat is toch wel erg goed!
moet maar eens wat meer van hem zoeken bij de Plato.

avatar van Ronald5150
Live is Gary Moore op zijn best. Waar zijn blues op de studioplaten wellicht wat gepolijst over komt, is het rauwe randje live wel aanwezig. Deze liveplaat illustreert dat van begin tot eind. Van de bluesrockers tot de slow blues nummers, etaleert Moore zijn fantastische gitaarspel. De begeleidingsband klinkt als een klok en bestaat louter uit doorgewinterde muzikanten. De toevoeging van een blazerssectie zorgt voor meer dynamiek en voorkomt dat het teveel ontaart in gitaarpatserij. Ook eert Moore twee van zijn blueshelden. Albert King en Albert Collins krijgen een mooi eerbetoon, waarbij de laatste nog een riedeltje meespeelt. Uitstekende liveplaat van een veel te jong gestorven gitarist.

Moore zoals ik Moore horen wil.Rauw en puur .Ook de band is retestrak.Moore laat zijn gitaar janken en kreunen en neemt op de juiste momenten gas terug.5 sterren waarvan er 1 is voor jeugdsentiment.

avatar van ricardo
Deze live plaat heb ik al dagen in de speler van de auto zitten, en kan er maar geen genoeg van krijgen. Wat een perfect geluid, en super gitaarspel, en natuurlijk zijn warme stem die er perfect bijpast.

Dit is gewoon bluesrock op zijn best!

scenery
Beste Ricardo, Je hebt helemaal gelijk. Fantastische CD. sorry van mijn eerdere berichten.

scenery
Ik vind ook dat de beste man een hele goeie afwisseling kent tussen rustige blues en daarna weer stevige blues voorbeeld Seperate ways en Walking By Myself. De man kan echt een ongelofelijk lekkere vette blues sound uit zijn gitaar toveren Live komt dat heel goed tot zijn recht.

avatar van rolandobabel
Deze plaat heeft een hoog "kijk eens, mamma, hoe goed ik gitaar kan spelen" - gehalte. Bijvoorbeeld parisienne walkways wordt bijna om zeep geholpen omdat mr. Moore zonodig zo lang mogelijk een toon wil aanhalen. Dit zou ik indrukwekkend moeten vinden, maar niet zonder reden heb ik op cassette dit altijd ingekort tot een noot van een paar seconden. Verder degelijke bluesplaat en de versie van Still got the blues is natuurlijk heel mooi. Wat bluesrock betreft zijn de Red Devils toch beter blijven hangen dan deze plaat...

avatar van De buurman
Wat een ongelooflijk lekkere plaat is dit toch. Moore was in mijn ogen een fenomenale gitarist. Die blazers maken het helemaal af. Dit is blues naar mijn hart.

avatar van FrodoK
Lekkere liveplaat. Bombastische blues met ballen

avatar van Rinus
Top setlist en uitvoeringen van een van mijn all-time gitaar helden. Als blues gitarist staat Gary, samen met Walter Trout, Joe Bonamassa, Luther Allison, BB King, Rory Gallagher en Buddy Guy op eenzame hoogte.

avatar van gaucho
Rinus schreef:

Nou, zo eenzaam is het dan kennelijk ook weer niet op die hoogte. Hij bevindt zich daar in goed gezelschap.

Inhoudelijk ben ik het overigens wel met je eens. Alleen van Luther Allison ken ik weinig, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik mis alleen Stevie Ray Vaughan in je lijstje.

avatar van Rinus
gaucho schreef:

Stevie ben ik inderdaad helemaal vergeten. Shane on me. Eigenlijk kan Roy Buchanon er ook wel bij. Gary verkeerd inderdaad in goed gezelschap.

avatar van Rogyros
gaucho schreef:

Als je wat meer van Luther Allison wil horen, dan kan ik je Luther Allison - Live in Chicago (1999) aanraden. Dan hoor je wel wat die man in zijn mars had. Ik denk wel dat Rinus zich hierin kan vinden.