Ian Dury & The Blockheads - Laughter (1980)

Rock / Pop
Label: Stiff

1. Sueperman's Big Sister (2:49)
  2. Pardon (2:39)
  3. Delusions of Grandeur (2:52)
  4. Yes & No (Paula) (3:07)
  5. Dance of the Crackpots (2:36)
  6. Over the Points (4:09)
  7. (Take Your Elbow Out of the Soup You're Sitting on the Chicken) (2:34)
  8. Uncoolohol (3:02)
  9. Hey, Hey, Take Me Away (2:28)
  10. Manic Depression (Jimi) (3:49)
  11. Oh Mr. Peanut (3:22)
  12. Fucking Ada (6:02)
avatar van lebowski
Ha, eindelijk iemand die een goed plaatje heeft gevonden en dit prima album heeft toegevoegd. Het openingsnummer is de absolute topper.

avatar van sinterklaas
Leuke vrolijke plaat. Vooral de nummer pardon is erg vrolijk.

avatar van Reint
Cool, op LP gevonden! Met Wilko Johnson (de held van Dr. Feelgood, en één van de beste Britse gitaristen met een eigen stijl) in de band, ben erg benieuwd!

avatar van Dibbel
Derde LP van Ian Dury & The Blockheads en weer wat vreemder dan de vorige twee.
Het gaat hier werkelijk alle kanten op met pop, funk, hardrock, cabaret en nog van alles wat.
Schetterende blazers, disco, het zit er allemaal in.
Leukste nummers zijn Superman's Big Sister, Uncoolohol, Over The Points (dat eindigt als een trein die steeds sneller gaat), Dance Of The Crackpots en Oh Mr. Peanut.
Speciale vermelding verdient de uitsmijter Fucking Ada, waarin hij zowat 4 minuten lang van de 6 alleen maar Fucking Ada schreeuwzingt.
Ik zal hem nog een paar keer moeten draaien willen alle kwartjes weer vallen.
Voorlopig eerst maar weer eens 3*.

avatar van saxotoon
* ASTERISK

Achter iedere titel, behalve "OH* MR PEANUT".
Met zo'n voetnoot op je hoes moet je deze Muzikant wel serieuz nemen.
Topalbum*