Revere - My Mirror / Your Target (2013)

Label: V2

1. I Won't Blame You (4:31)
  2. Keep This Channel Open (3:13)
  3. We Won't Be Here Tomorrow (2:46)
  4. A Road from a Flood (4:05)
  5. Landlock'd (2:17)
  6. "...we Just Sank..." (0:59)
  7. Tadoma (4:02)
  8. Code (3:03)
  9. These Halcyon Days (3:09)
  10. Solomon Says (3:00)
  11. Don't Look Up, Hannah! (3:36)
  12. Fold Up Your Flag (3:55)
  13. What am I If I'm Not Even Dust? (3:09)
  14. Maybe We Should Step Outside (6:20)
avatar van vigil
Zou wel gelijk het beste nummer van AF zijn

Een andere versie van These Halcyon Days tijdens een huisoptreden in Maasland georganiseerd door user vigil.

REVERE - These Halcyon Days (Charlie Barnes version - Live) - YouTube

De toetsenist is niet de vaste toetsenist van Revere maar Charlie Barnes die dit nummer heeft gezongen in deze versie op de 6e Reworked EP die via de website van de band gratis te downloaden is.

avatar van vigil
Ik denk dat je een verkeerde link geplaatst heb aERodynamIC

Heel vreemd want ik weet 100% zeker dat het de juiste was. Waarschijnlijk omdat het onderdeel van een playlist was is het fout gegaan. Aangepast nu

Top

Bijzondere versie. Voor wie de studioversie met Charlie op zang wil horen is deze gratis te downloaden zoals gezegd: These Halcyon Days (Charlie Barnes rework) by Revere - Hear the world?s sounds - soundcloud.com

tuktak
Berichten verplaatst naar Revere

Misterfool
Ik was toch benieuwd naar de band die user aERodynamIC de afgelopen tijd zo aan het promoten is. De muziek steekt erg goed in elkaar. Het spelplezier spat er van af. Helemaal mijn ding is het helaas niet. Een tikkeltje kitscherig zelfs. Ook vermoeid de stem van de zanger me nogal snel. Ach ja, blij het eens beluisterd te hebben! 3 sterren.

Misterfool schreef:

De afgelopen tijd???? Al meer dan 5 jaar!!!

avatar van Casartelli
Op een geologische tijdschaal stelt dat niks voor.

Misterfool
Technisch gezien is 5 jaar ook afgelopen tijd. . Voor de goede orde: ik was benieuwd naar de band die je het afgelopen halve decenium zo aan het promoten bent.

Casartelli schreef:
Op een geologische tijdschaal stelt dat niks voor.

Dat stellen die 3* van Misterfool ook niet

avatar van SirNoodle
Misterfool schreef:

ik heb dit album ook eens in een spotify playlist gegooid, na 'een paar' berichtjes gezien te hebben van dezelfde user over deze groep

Het bevalt me wel, uptempo met de nodige dramatiek, soms een beetje richting kaiser chiefs maar dan zonder het puberale. Op naar een volgend album dus om te ontdekken.

avatar van gtenbosch
Heb de cd maar op itunes gekocht, aERodynamIC en ik hebben zo overlap op smaak, moet wel goed komen ☺Cijfer volgt snel!

gtenbosch schreef:

Op de gok??? Jij durft

En op 3 juni keren ze eenmalig terug naar Nederland (Eindhoven).

avatar van Sparks
Met name bij Maybe We Should Step Outside hoor ik hier ook veel van Saybia in terug.

avatar van gtenbosch
heb hem gekocht, wel aardig maar gaat niet in mijn top 10 aller tijden komen
Voor mij is het mooiste nummer 'a road from a float', kan ik vaak wel draaien. Wie weet krijgt het album zijn 4 sterren nog.

Zaterdag 3 december de allerlaatste kans om de band live te zien. In Londen hebben ze al afscheid genomen. Nu Rotterdam nog: Revere - 3 december 2016 - V11, Rotterdam - rotown.nl

avatar van blur8
Zal er zijn, op de rode V11-boot om in stijl afscheid te nemen. We gaan er iets bijzonders van maken, op die fraaie locatie.

Er zal vast weer een grote Musicmeter-delegatie aanwezig zijn

Ik ben ook zo blij dat Kathleen erbij is (op cello) en Nathaniel (op trompet). Uiteraard ga ik de bandleden hierna ook nog wel zien, maar nooit meer in deze samenstelling. Aan een reeks van 23 optredens komt dan helaas een einde

En over mijn zorgen om het wel erg kleine podium en dan met zoveel bandleden was het antwoord van Stephen: 'I think we're going to end up all over the floor too...'

Maybe We Should Step Outside live in Rotterdam, een jaar geleden (waar aardig wat MuMe-users bij aanwezig waren): REVERE - Maybe We Should Step Outside (Live at Rotown, 2015) - YouTube

avatar van VanDeGriend
8 eurootjes voor transparant vinyl. Daar pik ik m wel mee ook al omdat de Final 500 EP heel behoorlijk was en Eric op zich wel verstand van muziek heeft. Eerste draaibeurt valt me echter nog niet echt mee. Beetje lawaaierig gebeuren. Had verwacht dat het me direct zou pakken. Wie helpt een draaibeurtje of wat.

avatar van brajoapau
De cd is te koop voor slechts € 4,99 bij standaard boekhandel, gelijk maar besteld.

avatar van brajoapau
Afgelopen woensdag lag mijn exemplaar ter beschikking in het filiaal van standaard boekhandel hier vlakbij, en heb het sindsdien al meerdere malen met hoofdtelefoon beluisterd ; hoewel aERodynamIC al namens de band bedankt was in het cd boekje , wil ik hem ook nog eens bedanken om mijn nieuwsgierigheid aan te wakkeren voor dit album met zijn mooie recensie(s) die hij alhier neergepend heeft ; prachtig album, en een plaatsje veroverd in mijn top 10.