Revere - My Mirror / Your Target (2013)

Label: V2

1. I Won't Blame You (4:31)
  2. Keep This Channel Open (3:13)
  3. We Won't Be Here Tomorrow (2:46)
  4. A Road from a Flood (4:05)
  5. Landlock'd (2:17)
  6. "...we Just Sank..." (0:59)
  7. Tadoma (4:02)
  8. Code (3:03)
  9. These Halcyon Days (3:09)
  10. Solomon Says (3:00)
  11. Don't Look Up, Hannah! (3:36)
  12. Fold Up Your Flag (3:55)
  13. What am I If I'm Not Even Dust? (3:09)
  14. Maybe We Should Step Outside (6:20)
Maartenn schreef:
Wat denk je aERodynamIC, is Stephen daar voor te porren?

Geen idee. Echt de hele band zit nu in de baby's. Denk dat ze andere prioriteiten hebben.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
aERodynamIC schreef:

Nou ja, dan zal het wel niets worden inderdaad. Gaat nog wel een decennium overheen voordat die de handen weer vrij hebben . Maar goed, babyplezier is goud waard.

avatar van Ducoz
2013, waar blijft de tijd? Des tijds veel gehoord en mede door toedoen van aERodynamIC met enige regelmaat live gezien. Door treuzelen van mijn baas werden ze vervolgens niet onze huisband.. maar die van een winkel verderop in de straat.

Op een gegeven moment kwam Revere zo vaak aanwaaien dat bij mij de gedachte steeds vaker opkwam van.. 'Pfftt, heb je ze weer', wat langzaam aan de muziek beïnvloede. Mijn zin om de plaat weer te horen verdween en de CD zakte weg in de kast en ging eind 2015 jammerlijk net zoals alle andere platina schijfjes weg. Ik grapte ook wel toen Revere overal in de sale bakken verdween dat aERodynamIC verplicht was de oplage op te kopen. De tijd verstreek, sagen werden legendes.. en bijna 10 jaar later heb ik Revere in de winkel weer op gezet. En dat beviel me reuze.

We horen hier niet per sé een uniek geluid, maar wel een geluid dat met overtuiging wordt neergezet. De band is ongelofelijk goed op elkaar ingespeeld en dat uit zich in enorm strakke, goed uitgevoerde songs. Zo omstreeks 2021 is er geen band meer die dat geluid maakt en is de hele scene kopje onder, zelfs Arcade Fire maakt dit Arcade Fire-ish geluid niet meer.

Favoriet blijft het soort zeemansliedje 'What am I If Im Not even Dust'. Bedankt aERodynamIC dat je dit soort releases onder de aandacht brengt en van de week een goede aanleiding was/gaf om de plaat weer te beluisteren.

avatar van Monsieur'
Nooit van gehoord, maar waarom zijn die vinylplaten 50 euro per stuk als ze eerst 8 euro waren?

avatar van Parlotones
Monsieur' schreef:

Dat was het misschien in de gulden tijdperk. En deze album is mij ook geen 8 euro waard, want deze muziek doet mij niets.