Drake - Nothing Was the Same (2013)

Canada
Hip-Hop / R&B
Label: OVO Sound

1. Tuscan Leather (6:06)
  2. Furthest Thing (4:27)
  3. Started from the Bottom (2:54)
  4. Wu-Tang Forever (3:38)
  5. Own It (4:12)
  6. Worst Behavior (4:31)
  7. From Time (5:22)

met Jhené Aiko

8. Hold On, We're Going Home (3:48)

met Majid Jordan

9. Connect (4:56)
  10. The Language (3:44)

met Birdman

11. 305 to My City (4:16)

met Detail

12. Too Much (4:22)
  13. Pound Cake / Paris Morton Music 2 (7:14)

met Jay-Z

14. Come Thru * (3:56)
  15. All Me * (4:32)

met 2 Chainz en Big Sean

16. The Motion * (4:05)

met Sampha

avatar van FelipeGutiérrez
De bonustrack Come Thru is toch wel één van m'n favoriete Drake nummers gebleken.

avatar van FelipeGutiérrez
Trouwens, die beat switch op Furthest Thing is ook geniaal hoor.

HZFR11
Drake has switched tha game up with a new thang! En ik heb respect voor hem. Zijn tracks klinken tof en hij combineert zijn R&B op een toffe manier met rap. Veel mensen haten onnodig op Drake en geven zijn "new school" muziek geen kans. Maar dit album komt voor mij toch wel in de buurt van een classic. Zijn flow, delivery, lyrics. Het is allemaal on point bij Drake. Het enige waar ik me soms aan stoor is zijn zogenaamd stoere gedrag zoals bij "Worst Behavior". Drake is hard maar hij moet wel bij zichzelf blijven. Beste liedjes op dit album: The Language, From Time en Pound Cake. Geweldige verse van Hov op Pound Cake trouwens. 4,5 sterren!

Drake heeft vandaag zijn nieuwe album uitgebracht!

KanyeWestGOOD
puur genieten dit album!!

alleen irriteer ik mij eraan dood dat Pound cake en Paris morton music één bestand zijn.
Pound cake vind ik echt héérlijk, hier hadden ze nooit Paris morton music bij op moeten plakken arghhh...maar misschien is het wel gewoon een neurotisch tikje van mij :'')

avatar van kobe bryant fan
KanyeWestGOOD schreef:
puur genieten dit album!!

Helemaal geen neurotisch tikje, tenzij ik er ook last van heb.
Volledig mee eens, Jay-Z is hier sowieso overbodig.

KanyeWestGOOD
kobe bryant fan@

pfieww dat doet me dan wel weer goed om te horen, ben ik tenminste niet de enige

avatar van Slowgaze
Jay-Z's verse is gewoon heel zwak op dat nummer. Laten we wel zijn. Cake cake cake.

avatar van Harderwiek
Dit naar een jaar weer eens beluisterd, en wat heb ik ervan genoten zeg. Er wordt altijd zoveel op Drake gehaat, maar raptechnisch zit dit gewoon allemaal erg tof in elkaar, heerlijk om naar te luisteren. Snel maar eens beginnen aan zijn vorige plaat.

avatar van niels94
Toch maar eens een Drake-album beluisterd. En ik moet zeggen: het zit goed in elkaar. Vooral de producties van dit album zijn meer dan in orde, en wanneer Drake het echt op een rappen zet is hij een stuk beter dan ik in mijn hoofd had. Na de twee sterke openingsnummers dacht ik zelfs dat dit een plaat zou zijn waar ik in zijn geheel weleens veel plezier aan kon beleven. Helaas komen er daarna te veel nummers waar ik niets mee heb. Vooral de slappe R&B-tracks. Wanneer Drake zingt, kan ik zijn zeurstem gewoon niet waarderen. Verder kun je dit album prijzen voor zijn consistente sfeer, maar uiteindelijk begint de piano-met-synthgolven-sound een tikkeltje te vervelen. Als geheel dus niet echt een album voor mij, maar ik begrijp inmiddels wel beter waar de populariteit van deze man vandaan komt.

O, en Jay-Z. Wat dacht die man.