Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here (1981)

Label: Korova

1. Show of Strength (4:48)
  2. With a Hip (3:11)
  3. Over the Wall (5:50)
  4. It Was a Pleasure (3:05)
  5. A Promise (4:03)
  6. Heaven Up Here (3:47)
  7. The Disease (2:15)
  8. All My Colours (3:55)
  9. No Dark Things (4:21)
  10. Turquoise Days (3:48)
  11. All I Want (4:00)
  12. Broke My Neck [Long Version] * (7:17)
  13. Show of Strength [Live Version] * (4:39)
  14. The Disease [Live Version] * (1:53)
  15. All I Want [Live Version] * (3:10)
  16. Zimbo [Live Version] * (3:52)
avatar van Parlotones
Turquoise days is hier een track, maar er is ook een band die zo heet en uit dezelfde periode komt. Éen van hun albums heet Alternative Strategies. En ze vissen ook nog uit dezelfde vijver.

avatar van HansVon
Ocean Rain en Siberia zijn wmb heerlijke albums, maar dit is toch wel hun masterpiece ! Postpunk zoals ik het het liefste hoor. Geen zwakke nummers dus ga ik er een 5 van maken.

Arbeidsdeskundige
Dit is een bijzonder sterk album. Goudeerlijk en puur zonder overbodige franje. De wanhoop druipt er van af. Muzikale omlijsting staat als een huis.

avatar van linxde1
Na jaren weer eens geluisterd. Te lange tijd stof gevangen in de kast. Wat een plaat! Alle nummers zijn goed. Uit enthousiasme meteen de dubbel LP Peel Sessions van de Bunnymen besteld.

avatar van RealChameleon
Toevallig net ook geluisterd. Over the wall zoooo goed...!

avatar van Juul1998B
Vind deze veeel sterker dan het bekende ocean rain. Duistere, diepe postpunk songs met gave riffs, melancholisch.
Over the wall klinkt als een kruising tussen the cure and suede.

Ook weer eens geluisterd 'Over the Wall' . Blijft tijdloos goed. Had ik al lang niet meer gehoord.

avatar van Premonition
SoundWave schreef:

Misschien wel het beste post punk nummer dat is gemaakt, alles klopt aan dat nummer.

avatar van Mjuman
Premonition schreef:

Volgens goed MuMeaans gebruik - ik heb ooit het affreuze het kutste van ... gelezen en was ten gevolge daarvan een dag van de leg - hanteert men hier de superlatief. Vind zelf Show of Strength, All My Colours/Zimbo ook zeer de moeite waard, terwijl ik Villiers Terrace en Going Up ook zeer de moeite waard vind. "Beste post-punk song" hangt hier erg af van de stand van de pet: de power van Transmission, de berusting van Decades, de wanhoop van Love Will Tear Us Apart of de 'beat' van Empire State Human of de neurose van Psychokiller of de drive van Born under Punches of de irritatie van Nag Nag Nag.

avatar van Premonition
Dat klopt natuurlijk, maar Over the Wall kan ik meestal wel aanhoren, welke pet ik ook op heb. Dat heb bij JD toch wat minder en al helemaal bij Human League/Talking Heads of Cabaret Voltaire.

avatar van Mjuman
Premonition schreef:

Laat ik het zo zeggen - ze vervullen een andere functie dan puur luistergenot. Ik zet wel eens, als ik een lastig probleem moet uitvogelen, een ferm stukske D&B op en dat leidt er vaak toe dat de deur van de werkkamer wordt geopend met de vraag kan jij hierbij werken?.

En idd ook hier wordt E&B vaker gedraaid dan JD, maar NO zeker net zo vaak

Over goeie post-punk gesproken. Wat te denken aan 'The Wait' van Killling Joke.