Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here (1981)

Label: Korova

1. Show of Strength (4:48)
  2. With a Hip (3:11)
  3. Over the Wall (5:50)
  4. It Was a Pleasure (3:05)
  5. A Promise (4:03)
  6. Heaven Up Here (3:47)
  7. The Disease (2:15)
  8. All My Colours (3:55)
  9. No Dark Things (4:21)
  10. Turquoise Days (3:48)
  11. All I Want (4:00)
  12. Broke My Neck [Long Version] * (7:17)
  13. Show of Strength [Live Version] * (4:39)
  14. The Disease [Live Version] * (1:53)
  15. All I Want [Live Version] * (3:10)
  16. Zimbo [Live Version] * (3:52)
avatar van Parlotones
Turquoise days is hier een track, maar er is ook een band die zo heet en uit dezelfde periode komt. Éen van hun albums heet Alternative Strategies. En ze vissen ook nog uit dezelfde vijver.

avatar van HansVon
Ocean Rain en Siberia zijn wmb heerlijke albums, maar dit is toch wel hun masterpiece ! Postpunk zoals ik het het liefste hoor. Geen zwakke nummers dus ga ik er een 5 van maken.

Arbeidsdeskundige
Dit is een bijzonder sterk album. Goudeerlijk en puur zonder overbodige franje. De wanhoop druipt er van af. Muzikale omlijsting staat als een huis.

avatar van linxde1
Na jaren weer eens geluisterd. Te lange tijd stof gevangen in de kast. Wat een plaat! Alle nummers zijn goed. Uit enthousiasme meteen de dubbel LP Peel Sessions van de Bunnymen besteld.

avatar van RealChameleon
Toevallig net ook geluisterd. Over the wall zoooo goed...!