Ghostface Killah - Fishscale (2006)

Label: Def Jam

1. The Return of Clyde Smith (Skit) (1:04)
  2. Shakey Dog (3:44)
  3. Kilo (4:00)

met Raekwon

4. The Champ (4:09)
  5. Major Operation (Skit) (0:06)
  6. 9 Milli Bros. (4:14)

met Wu-Tang Clan

7. Beauty Jackson (1:32)
  8. Heart Street Direction (Skit) (0:54)
  9. Columbus Exchange (Skit) / Crack Spot (2:21)
  10. R.A.G.U. (2:39)

met Raekwon

11. Bad Mouth Kid (Skit) (1:10)
  12. Whip You with a Strap (2:51)
  13. Back Like That (4:02)

met Ne-Yo

14. Be Easy (3:19)

met Trife

15. Clipse of Doom (3:09)

met Trife

16. Jellyfish (3:50)

met Cappadonna, Shawn Wigs en Trife

17. Dogs of War (4:04)

met Raekwon, Trife, Cappadonna en Sun God

18. Barbershop (1:56)
  19. Ms. Sweetwater (Skit) (0:14)
  20. Big Girl (3:35)
  21. Underwater (2:03)
  22. The Ironman Takeover (Skit) (0:05)
  23. Momma (4:49)

met Megan Rochell

24. Three Bricks (4:58)

met The Notorious B.I.G. en Raekwon

avatar van Cath
spannendd.... ( 14 maart pas.. jesus..)

Toch weer die Killah in zijn naam erbij ipv alleen Ghostface (The Pretty Toney Album), ik vermoed dat dit album niet zo soulful wordt als zijn vorige, zo aan zijn tracklist te zien.

avatar van Jordy
Ghostface ging weer terug naar rappen over drugs en wapens, las ik idd ergens

Mooie cover

avatar van Jordy
Er is btw al wel een sampler te downloaden van een paar tracks. Erg aardige Pete Rock track (Be Easy), erg leuke MF Doom dingetjes, en verder valt Kilos op. Een of ander kinder-liedje of het metrische systeem (a kilo is one thousand grams...) wordt misbruikt voor een track over drugs

avatar van T.O.
Shawna en Shareefa

Die namen ga ik onthouden voor als ik ooit nog eens dochters krijg

avatar van psychonaatje
Heb Back Like That nu een paar keer gehoord. Bevat een niet-al-te-diepzinnige tekst over ruzie met een ex, inclusief R&B-refreintje, maar er zit wel lekker veel soul in het nummer. En daar weet Ghostface wel mee overweg (ik vind altijd dat die kerel klinkt alsof 'ie elk moment in huilen kan uitbarsten). Toch wel een lekker nummer, maar het album moet niet meer van die nummers bevatten. Die Ne-Yo kan wel zingen overigens.
Hier te luisteren (wel de gecensureerde versie).

thomzi50 schreef:
Mooie cover

Alleen is 'ie (voor zover ik het weet) veranderd in deze.

Duidelijk mindere cover , die nieuwe.

avatar van psychonaatje

avatar van T.O.
Leuk en gedurfd.

Jordy schreef:
Die namen ga ik onthouden voor als ik ooit nog eens dochters krijg

......... en het negers blijken te zijn?

avatar van thomzi50
Leuk dathet aandeel van MF Doom zo groot is. Ik kijk ook uit naar hun samenwerkingsalbum

avatar van Cath
Die nieuwe hoes is veel minder leuk!:/

Be Easy rockt inderdaad erg..

De videoclip voor Back Like That is er overigens ook al.

hier te bekijken.

avatar van thomzi50
Niet heel stom maar jammer van het refrein.

avatar van thomzi50
De eerste stem is binnen zo te zien, vijf sterren maarliefst

avatar van Conway Twitty
Ik las dit op hhboard.com :

On the eve of his departure for tour and with mastering deadlines looming, Ghostface Killah has just emerged from the studio again, completing a last minute addition to Fishscale that may in fact prove to be the album’s second single. Entitled “Momma” and featuring Def Jam Recording’s latest signing - Brooklyn’s own Megan Rochell – the song finds Ghost bringing to life vivid tales of struggle over a soulful, sample-heavy track. With the final tracklisting now firmed up, Fishscale is set to hit stores on March 28.

Nog 3 dagen

avatar van Jordy
nog 2 dagen, dan is het de dag waarop dit album oorspronkelijk uit zou komen!! spannend

Relax
Hij heeft ook een uitstraling hoofd, ik weet niet hoe je het anders moet zeggen..
Ik herken hem altijd uit verschillende mensen.

Relax schreef:
Ik herken hem altijd uit verschillende mensen.

Verder lijken ze natuurlijk allemaal op elkaar ?

hoopgevende reviews trouwens!

avatar van Jordy
Erg aardig, maar toch niet helemaal waar ik op gehoopt had. Het probleem van dit album is dat het een beetje klinkt als een samenraapsel van alle eerdere Ghostface albums. Vooral in het begin een paar Ghost+Rae tracks die het oude Cuban Linx / Ironman-sfeertje proberen te doen herleven. Later weer wat Pretty Toney-achtige soul-tracks... en dan wordt de boel nog eens afgewisseld met Supreme Clientele skits (Clyde Smith, de Ironman cartoons).

Hoogtepunten van het album zijn de tracks die waarschijnlijk in de stijl zijn van het Ghost+Doom album dat binnenkort uit moet komen, daar kijk ik dan ook nog steeds erg naar uit. De MF Doom tracks zijn heerlijk weirde tracks, die echter wel weer in schril contrast staan met de rest van het album.

3,5 * voorlopig

avatar van Conway Twitty
Heb hem ook net binnen en ben al aan het luisteren.
Lijkt me alleen wel heel erg de soul/r&b kant op gaan, erg veel irritante gastoptredens, maar ik zal hem eerst een paar keer moeten horen.
Voordat ik hem naar men ipod overzet ga ik in ieder geval die skits er tussenuit halen, 7 stuks maar liefst de een nog naarder dan de ander.

Conway Twitty schreef:

Ja joh, irritante gastoptredens.
Raekwon is goed, Wu-Tang is goed

Relax
Een 4tje, velen nummers klinken weer als The Pretty Tony Album ofzo.
En dat is niet verkeerd, wel iets minder met als hoogtepunt #6 met The Wu-Tang.
Prachtige beat, kan wel eentonig overkomen maar het klinkt goed.
Paar rustige nummers die je dus wat rustiger laat voelen.
Paar klinken echt weer als een wu-tang beat vind ik zelf.
4.0