Madrugada - Industrial Silence (1999)

Noorwegen
Label: Virgin

1. Vocal (6:29)
  2. Beautyproof (3:59)
  3. Shine (4:14)
  4. Higher (4:48)
  5. Sirens (6:18)
  6. Strange Colour Blue (5:07)
  7. This Old House (5:09)
  8. Electric (4:54)
  9. Salt (4:52)
  10. Belladonna (4:21)
  11. Norwegian Hammerworks Corp. (5:29)
  12. Quite Emotional (4:20)
  13. Terraplane (4:04)
  14. Wheelchair * (4:35)
  15. Move * (4:15)
  16. Sweet Simone * (4:13)
  17. Strange Color Blue [Alternative Version] * (4:31)
  18. Highway 2.000.000 * (4:11)
  19. Oceanliner * (4:48)
  20. The Riverbed * (4:45)
  21. Tonight I Have No Words for You * (4:58)
  22. 1990 * (3:16)
  23. I'm Life's Wonderful Way of Letting You Down * (4:13)
  24. Bill Skins Fifth * (3:28)
  25. Mother of Earth * (4:22)
  26. Legends and Bones * (3:12)
  27. Step Into My Mirror * (3:02)
  28. Hush Sleep Tonight [1996 Demo] * (3:42)
  29. Shine [1996 Demo] * (4:06)
  30. I'm in Love with You * (4:32)
  31. This Must Be the Song That Will Pay My Bills [Demo] * (5:09)
totale tijdsduur: 1:04:04 (2:19:22)
avatar van vanwijk
Gisteren live gezien in 013! Wat een fantastische avond. Een geweldige band, een mooie, sobere show, dit alles gedragen door een gedreven zanger.
Het was ff geleden dat ik ze live had gezien (Pinkpop 2000 in de tent vroeg in de ochtend/middag) maar Ik werd aangenaam van mijn sokken geblazen.

Arbeidsdeskundige
Dit is een bijzonder meeslepend album. Zowel de intense zang als fraaie gitaarwerk creëren een melancholische sfeer waarin ik me helemaal kan verliezen.

Aardig werk niet meer niet minder. Op plek 3 na Grit/Deep End. Vocal is wel een lekkere song hoor....zekerrrrr

GNID schreef:
heb er ff twee avonden op zitten broeden.. het neigt heel erg naar de Noorse band Madrugada

Mij deed het in eerste instantie denken aan The Road Ahead (van de -inderdaad Nederlandse- band City to City). Ook uit 1999, overigens

Voor de goede orde: ik heb niet bijna 10 jaar over je vraag nagedacht, hoor. Ik ontdek deze band nu pas!

avatar van dumb_helicopter
Madrugadas sound herken je uit de duizend door de typische vocalen en onder de huid kruipende instrumentatie. Vreemd dat ze nooit echt zijn doorgebroken, want hier staat echt geen enkel zwak nummer op, integendeel! Wat wel gebeurt is dat er op een gegeven moment wat metaalmoeheid optreedt net door hun bekende sound. Het lijkt daarom soms wat veel op elkaar.

avatar van Niek
Mooi hoor. Wel wisselend. Ik kan (nog) niet alles even goed waarderen, maar zo'n Terraplane op het einde zorgt toch voor een positief eindoordeel. Lijkt bijna Nina Simone wel . Ga dit zeker vaker luisteren .

avatar van Skaði
Zeker een van mijn favorieten! Hele fijne CD om op te zetten.

avatar van tymuu
Ja, soms kom je ineens een band tegen waar je nog nooit eerder van gehoord hebt. Wat ben ik Musicmeter dankbaar dat ik onlangs de nieuwe plaat van Madrugada uitgelicht zag staan op de homepage. Deze beviel mij erg goed en ben direct begonnen aan het oudere werk van de band. Nou ja, eigenlijk ben ik bij dit album nog blijven steken, op repeat. Wat is dit een ontzettend sterke plaat zeg.. Van begin tot eind genieten.

avatar van Reijersen
N.a.v. dit topic beluisterde ik dit album.

Wederom een band die ik nog niet kende voordat ik dit album beluisterde. Eigenlijk is dit wel gewoon een prima rockplaat. Er is genoeg afwisseling in energie, sfeer en opbouw van de nummers om mij te kunnen blijven boeien. En zitten hier nu 3 livesongs tussen? Dat is wel een bijzondere keuze tussen een verder studioalbum. Het blokje Beautyproof, Shine en dan even haasje-over naar Strange Colour Blue en This Old House vind ik het meest fijn.