Radiohead - OK Computer (1997)

Label: Parlophone

1. Airbag (4:44)
  2. Paranoid Android (6:23)
  3. Subterranean Homesick Alien (4:27)
  4. Exit Music (For a Film) (4:24)
  5. Let Down (4:59)
  6. Karma Police (4:21)
  7. Fitter Happier (1:57)
  8. Electioneering (3:50)
  9. Climbing Up the Walls (4:45)
  10. No Surprises (3:48)
  11. Lucky (4:19)
  12. The Tourist (5:24)
  13. Polyethylene (Parts 1 & 2) * (4:23)
  14. Pearly * (3:37)
  15. A Reminder * (3:53)
  16. Melatonin * (2:09)
  17. Meeting in the Aisle * (3:09)
  18. Lull * (2:29)
  19. Climbing Up the Walls [Zero 7 Mix] * (5:19)
  20. Climbing Up the Walls [Fila Brazillia Mix] * (6:25)
  21. Palo Alto * (3:44)
  22. How I Made My Millions * (3:09)
  23. Airbag [Live in Berlin] * (4:49)
  24. Lucky [Live in Florence] * (4:36)
  25. No Surprises [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (3:58)
  26. Climbing Up the Walls [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (4:21)
  27. Exit Music (For a Film) [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97] * (4:35)
  28. I Promise * (3:59)
  29. Man of War * (4:29)
  30. Lift * (4:06)
avatar van trebremmit
Mjuman schreef:

Dat lijkt me inderdaad zwaar afzien - pinksteren: zonnetje, Gui Boratto of andere Kompakt-sound en dan een koel drankje erbij - andere kant van het spectrum.

Was in 96 toen maakt Boratto nog geen muziek volgens mij. Radiohead ook niet, maar dat is meer smaak.

avatar van Mjuman
ArthurDZ schreef:
*Pakt Arrie's nootjes af zodat hij de trol niet langer kan voederen*

Da's iig beter dan de trol zijn nootjes afpakken, want dan klinkt zijn geluid alleen maar hoger en storender

xrockerx schreef:
Exact maar hij noemt wat klassiekers (gek dat er niets bij zit post 2010 geloof ik) die hij beter vind maar om dan een overgangs plaat (die zeker goed is) hun magnum opus te noemen terwijl die 2 erna echt nagenoeg perfectie nastreven...

Maargoed OK COMPUTER...fantastische plaat....hoe zo'n aparte plaat met skits en dergelijk toch wereldwijd zo gewaardeerd wordt...ik ga vnvnd naar een listening session van OK COMPUTER op een of ander extreem goed hifi systeem in het donker in Amsterdam...zin om deze weer tot me te laten komen

Nou XrockerX dit vind ik nou echt humor....je maakt een opmerking dat er bij mijn klassiekers niets post 2010 zit (in mijn fav. album toptien alhier Leonard Cohen - You want it darker) ik kijk in jouw favoriete album lijst en zie NIETS uit de 21e eeuw, allemaal (veel goede) oude albums....

EN ja, jij bent blijkbaar van de Spirit Of Eden - school, dat snap ik en het is ook een buitengewoon indrukwekkend en gaaf album, maar als ik moet kiezen wat ik vaker opzet van die superieure Engelse groep dan is het toch The Colour of Spring. Ook omdat ik Living in Another World een van de meest swingende tracks ever vind.

En natuurlijk mag je mijn mening diskwalificeren, het is een persoonlijke smaak wat Gaucho al aangeeft en daar is iedereen vrij in. Ik ben zelf graag oorspronkelijk in mijn keuzes.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Er valt weinig lijn nog in bovenstaande gesprekken te ontdekken. Mag het weer over het album gaan? Anders voel ik me genoodzaakt te gaan bezemen

avatar van xrockerx
Roxy6 schreef:

Een voorkeur hebben is prima maar "the colour of spring" een magnum opus van de band vinden...dat is het gewoon niet!

En de plaat na 2010 die je kiest is wel weer van een artiest met zijn zwaartepunt in de 60/70s.....verder is Muse echt kitsch en zelfs aids voor mijn oren

Verder ieder zijn mening hoor

avatar van Roxy6
wat fijn dat jij dat voor anderen bepaald xrockerx, waarvan acte.

Leonard Cohen had zeker ook zijn zwaartepunt in de laatste 10 jaar van zijn carrière, met de laatste drie albums.

Nu over naar de wens van de moderator:

OK computer is een mooi en goed album, niets minder, maar ook niets meer.

avatar van Hans Brouwer
Roxy6 schreef:
OK computer is een mooi en goed album, niets minder, maar ook niets meer.
En als je "OK Computer" zou moeten waarderen tussen 0 en 5 sterren?

3.5 Hans (een zeven)