Radiohead - OK Computer (1997)

4,15

Label: Parlophone

1. Airbag (4:44)
  2. Paranoid Android (6:23)
  3. Subterranean Homesick Alien (4:27)
  4. Exit Music (For a Film) (4:24)
  5. Let Down (4:59)
  6. Karma Police (4:21)
  7. Fitter Happier (1:57)
  8. Electioneering (3:50)
  9. Climbing Up the Walls (4:45)
  10. No Surprises (3:48)
  11. Lucky (4:19)
  12. The Tourist (5:24)
  13. Polyethylene (Parts 1 & 2) * (4:23)
  14. Pearly * (3:37)
  15. A Reminder * (3:53)
  16. Melatonin * (2:09)
  17. Meeting in the Aisle * (3:09)
  18. Lull * (2:29)
  19. Climbing Up the Walls [Zero 7 Mix] * (5:19)
  20. Climbing Up the Walls [Fila Brazillia Mix] * (6:25)
  21. Palo Alto * (3:44)
  22. How I Made My Millions * (3:09)
  23. Airbag [Live in Berlin] * (4:49)
  24. Lucky [Live in Florence] * (4:36)
  25. No Surprises [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (3:58)
  26. Climbing Up the Walls [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (4:21)
  27. Exit Music (For a Film) [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97] * (4:35)
  28. I Promise * (3:59)
  29. Man of War * (4:29)
  30. Lift * (4:06)
4703 BERICHTEN 32 MENINGEN
geplaatst: 2 juni, 14:05 uur [permalink]
Grecio schreef:

Je bent niet de enige Waverick

Gelukkig, ik voel me meteen wat beter...

avatar van Perpetual

geplaatst: 3 juni, 13:34 uur [permalink]
repelstefan schreef:
'Nieuwe track' I Promise vandaag uit op Spotify. Komt op de 20th Anniversary editie van OK Computer samen met nog 2 andere niet eerder uitgebrachte nummers, zoals een aantal comments terug ook al deels werd aangegeven Bron: Pitchfork

Bijbehorende videoclip: Radiohead - I Promise - YouTube

avatar van thetinderstick
geplaatst: 3 juni, 15:17 uur [permalink]
Prachtig nummer (ditto video).

geplaatst: 5 juni, 20:03 uur [permalink]
Man, alleen al voor I Promise zou ik die nieuwe uitgave aanschaffen, wat een pracht van een nummer.

avatar van meneer
geplaatst: 5 juni, 20:46 uur [permalink]
Eerlijk gezegd wordt, naar mijn uiterst eigen nederige mening natuurlijk , op A Moon Shaped Pool nergens het niveau gehaald zoals in dit ene nummer I Promise.

avatar van WoNa
geplaatst: 16 juni, 23:28 uur [permalink]
De hoogste tijd het toch maar eens toe te geven hoe ontzettend goed dit album is. Recentelijk vanwege al die 20 jaar heisa er weer eens een paar maal naar geluisterd. Wat is het ontzettend mooi en ontzettend goed. Dit hebben ze nooit meer overtroffen, hoe interessant en soms vreemd het hierna soms ook werd.

Een ding is me met de heruitgave met de extra's wel duidelijk geworden. Voor die drie nummers die toen niet zijn uitgegeven, zou ik nu het volle pond mogen betalen. Wat is het geval? Bij 'Paranoid Android' kon een verzamel hoesje worden gekocht voor vijf singles. Met de stickertjes op de voorkant van de cds kreeg je de vijfde gratis of zoiets. Maanden later bleek die vijfde nooit meer te komen. Die laatste drie "B-kantjes" staan nu op de tweede cd met alle andere van die singles. De meeste nummers overigens totaal oninteressant. Dat dan weer wel. Toch voel ik mij toch nog steeds bekocht.

avatar van pmac
geplaatst: afgelopen dinsdag om 20:45 uur [permalink]
Knap album van de Britten. Door Leo Blokhuis gezien als het beste album. Gezien de hoge plaats in de toplijst heeft hij hierin veel vrienden. Persoonlijk doet het mij wat minder maar er staan zeer boeiende nummers op (ach dat weet eigenlijk iedereen al).

geplaatst: afgelopen donderdag om 14:46 uur [permalink]
Uiteindelijk overstag gegaan om toch de vinyl uitgave te kopen van de heruitgave. Op mooi blauw vinyl en ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de aanschaf. Erg mooi pakket, geluid en die b kanten en niet eerder uitgegeven tracks zijn toch lekker om op een schijfje te hebben.

Al is het uitgave nummer 4 die ik nu bezit... dat mag dan ook wel bij zo'n geniale plaat.

avatar van Lennonlover
geplaatst: afgelopen donderdag om 16:17 uur [permalink]
lennon schreef:

En toch nog steeds geen 5* gegeven?

geplaatst: afgelopen donderdag om 16:40 uur [permalink]
Lennonlover schreef:

En toch nog steeds geen 5* gegeven?

Nee, Want fitter happier vind ik niet geniaal

geplaatst: afgelopen donderdag om 16:42 uur [permalink]
Hij is fysiek al te krijgen dus? Anders rijd ik nog even langs de platenboer na werk.

geplaatst: afgelopen donderdag om 17:03 uur [permalink]
SilverGun schreef:

Yep..ik kreeg m vandaag via de post van concerto.
Instagram

avatar van jerome988
geplaatst: afgelopen donderdag om 19:42 uur [permalink]

avatar van Maartenn
geplaatst: afgelopen donderdag om 19:52 uur [permalink]
Nee, Want fitter happier vind ik niet geniaal

Maar wel een essentiële schakel op het album me dunkt!

geplaatst: afgelopen donderdag om 22:54 uur [permalink]
Maartenn schreef:

Maar wel een essentiële schakel op het album me dunkt!

Ik vind het meer een stoorzender. Ik kan m missen als kiespijn

avatar van HansVon
geplaatst: afgelopen vrijdag om 00:19 uur [permalink]
De ene keer kan ik dit nummer best hebben - want ik vind dit nummer zo bij dit album horen - maar eerlijk er zijn ook draaibeurten dat ik dit nummer ook het liefst skip ....dus begrijp je wel een klein beetje Lennon.

avatar van lowieke
geplaatst: afgelopen vrijdag om 09:09 uur [permalink]
Fenomenaal om de sound van Ok Computer weer even als nieuw te ervaren

geplaatst: afgelopen vrijdag om 16:52 uur [permalink]
lennon schreef:

Het vinyl is inderdaad mooi blauw. En eindelijk geen triplefold hoes, maar één in 'boekvorm'. Erg fraai artwork, ook de binnenhoezen. Het van de analoge masters geremasterde geluid voor LP is geweldig. En dan ook nog die derde LP met drie nog niet uitgebrachte tracks en acht b-sides die er allemaal (meer dan) mogen wezen. Wat een cadeautje op de 20e verjaardag van dit album!

avatar van Korreltje Zout
geplaatst: afgelopen vrijdag om 17:10 uur [permalink]
Fitter happier is de meest geskipte track in mijn hele muziekCDplatencollectie. Dus.

avatar van ElPatron
geplaatst: afgelopen vrijdag om 17:14 uur [permalink]
Sorry voor de 2.5; 3 is minstens voldoende, al kan ik me niet vinden in het 'lijdende' gezang. James Douglas Morrison deed het beter.... Ook zo Ian Curtis van JD. ..... Bono deed het redelijk o.k. tot de vrijlating van Nelson Mandela..... Daarna ommezwaai in muzikale richting... Hoezo beinvloeding van muzikale ommezwaai? F*** Bono onwards!.....

geplaatst: afgelopen zaterdag om 09:43 uur [permalink]

Meer ontopic: horen jullie verschil bij de remaster? Ik twijfel zelf.

Vanaf vinyl wel. De remaster vanaf de analoge tapes klinkt heerlijk kaal. Alsof ze het weer live staan te spelen, net als zondagavond op Best Kept Secret.

avatar van trebremmit

trebremmit (moderator)
geplaatst: afgelopen zaterdag om 11:20 uur [permalink]
Off-topic bericht plus reactie daarop verwijderd.