Radiohead - OK Computer (1997)

4,15

Label: Parlophone

1. Airbag (4:44)
  2. Paranoid Android (6:23)
  3. Subterranean Homesick Alien (4:27)
  4. Exit Music (For a Film) (4:24)
  5. Let Down (4:59)
  6. Karma Police (4:21)
  7. Fitter Happier (1:57)
  8. Electioneering (3:50)
  9. Climbing Up the Walls (4:45)
  10. No Surprises (3:48)
  11. Lucky (4:19)
  12. The Tourist (5:24)
  13. Polyethylene (Parts 1 & 2) * (4:23)
  14. Pearly * (3:37)
  15. A Reminder * (3:53)
  16. Melatonin * (2:09)
  17. Meeting in the Aisle * (3:09)
  18. Lull * (2:29)
  19. Climbing Up the Walls [Zero 7 Mix] * (5:19)
  20. Climbing Up the Walls [Fila Brazillia Mix] * (6:25)
  21. Palo Alto * (3:44)
  22. How I Made My Millions * (3:09)
  23. Airbag [Live in Berlin] * (4:49)
  24. Lucky [Live in Florence] * (4:36)
  25. No Surprises [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (3:58)
  26. Climbing Up the Walls [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (4:21)
  27. Exit Music (For a Film) [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97] * (4:35)
  28. I Promise * (3:59)
  29. Man of War * (4:29)
  30. Lift * (4:06)
4733 BERICHTEN 32 MENINGEN
avatar van Grecio
geplaatst: 2 juli, 22:15 uur [permalink]
Man of War is inderdaad echt een episch nummer, dat ze hier zo lang op hebben kunnen zitten!

En inderdaad I Promise is ook heel mooi.

geplaatst: 3 juli, 22:43 uur [permalink]
Ik hou van Radiohead. Maar ik vind The Bends, Kid A en In rainbows beter dan OK computer. Laatst genoemde heeft gewoonweg te veel zeikerige nummers (4, 6 t/m 9).
Maar ik sta alleen hierin, ik weet t.

avatar van Screenager
geplaatst: 4 juli, 01:12 uur [permalink]
galleryplay schreef:
Maar ik sta alleen hierin, ik weet t.

Hm misschien iets te veel van het goede, maar ik kom wel in de buurt, dus helemaal alleen sta je niet! Vind In Rainbows en The Bends ook net dat stapje beter dan OK Computer. A Moon Shaped Pool komt ook aardig in de buurt

geplaatst: 4 juli, 08:43 uur [permalink]
Slowchat verwijderd.

geplaatst: 4 juli, 11:27 uur [permalink]
Commentaar op het verwijderen van de slowchat ook verwijderd.

avatar van Alicia
geplaatst: 4 juli, 12:16 uur [permalink]
Omdat het voor een prikkie was. En voor de nieuwe nummers. En... dat ondanks de nog altijd vrij zeurderig zingende Thom Yorke. Maar wat een mooi geheel is de Hi-Res 24Bit remaster van dit voormalige 'mormel' geworden, zeg! Excusez le mot! Ik zal gelijk maar die oude CD opruimen!

avatar van meneer
geplaatst: 4 juli, 12:44 uur [permalink]
Nou ben ik er al een tijdje uit wat betreft cd's kopen en word ik een ouwe ... (en ben Spotify fan) maar ik heb deze OKNOTOK voor mijn oudste zoon (Hoera ! Mijn muzikale opvoeding werpt zijn vruchten af !) gekocht via een website. Maar nu krijg ik deze cd (wat hij wilde) in een soort verwaarloosbaar kartonnen doosje. Zijn de cd's van vandaag de dag niet meer in een plastieken doosje verkrijgbaar ? Of is dat bij de dubbele cd's anders ?

avatar van thetinderstick
geplaatst: 4 juli, 19:46 uur [permalink]
Prachtig die ´nieuwe´nummers. Vooral ´I Promise` en `Man of War´ vind ik zeer de moeite. ´Lift´ had ik op basis van de live versies iets meer van verwacht. Desondanks een prima nummer.

Ik vind de 2 cd versie van OKNOTOK ook wat tegenvallen. Een schamel kartonnetje met zelfs niet het oorspronkelijke boekje. Beetje jammer.

geplaatst: 4 juli, 22:41 uur [permalink]
Ja, de verpakking valt tegen, ik vind ook dat er minimaal een boekje bij moet zitten....Maar wat is die tweede cd goed zeg, drie fantastische nieuwe nummers en ook de andere nummers zijn geweldig.....Tsja en de eerste cd blijft ook na twintig jaar fascinerend...

avatar van bas1966
geplaatst: 5 juli, 16:05 uur [permalink]
mmmmh...ik vind duidelijk andere nieuwe nummers boeiend:
vooral 'meeting in the aisle' en (in mindere mate) 'a reminder' zijn de nummers die zó op het oude schijfje hadden gepast.
naast Kid A is dit toch echt een meesterwerk. Maar ja, ik hou heel erg van de 'beetje zeurende' Yorke.

avatar van thetinderstick
geplaatst: 5 juli, 20:36 uur [permalink]
bas1966 schreef:
mmmmh...ik vind duidelijk andere nieuwe nummers boeiend:

Hah, ja over die andere nummers heb ik het nog niet gehad. Maar die ken ik dan ook al 20 jaar
Maar die zijn ook geweldig. Polyethylene en Melatonin zijn hier favoriet.

avatar van Johnny Marr
geplaatst: 7 juli, 15:44 uur [permalink]
Wow, wat is I Promise bloedmooi. Eén van de mooiste B-kanten ooit? Ze konden van OK Computer gerust een dubbelaar maken wat mij betreft, wat een niveau...

avatar van coldwarkids
geplaatst: 8 juli, 11:31 uur [permalink]
Heb nooit gedacht waarom sommige dit als beste album van Radiohead beschouwen. Oke het is meesterlijk maar ik vind The Bends en zeker In Rainbows toch stukken beter.

geplaatst: 8 juli, 15:56 uur [permalink]
Alles valt en staat op de tijd dat iets uitgebracht wordt.
Dit album viel op door onderscheidend te zijn en heel sterk opvallende songs.
Het was de doorstart naar meer artistieke vrijheid en dat pakte de band ook met beide handen aan.
The Bends vind ik ook een wereldplaat, maar dat zijn Kid A en In Rainbows ook.
Dit is zeker niet hun sterkste, maar wel hun kick off tot nog meer ontwikkeling.

avatar van Tony
geplaatst: 8 juli, 20:35 uur [permalink]
Sterk staaltje hoor, die 2e CD van OKNOTOK, en wat jammer dat veel van die nummers ons zolang onthouden zijn. Als dit als los album was uitgekomen, was ie nu al, na slechts enkele luisterbeurten, in mijn favoriete Radiohead albumlijstje in ieder geval boven King of Limbs, Amnesiac en Hail to the Thief geëindigd, misschien nog wel hoger...

avatar van Don Cappuccino
geplaatst: 9 juli, 18:54 uur [permalink]
OK Computer heb ik altijd een sterke plaat gevonden, maar nu is het kwartje echt volledig gevallen. Ik begrijp waarom deze plaat op de eerste plek aller tijden staat. OK Computer klinkt alsof het de voorgaande muziekgeschiedenis volledig heeft geabsorbeerd en het herbouwt naar iets nieuws. Nummers die ongekend diep gaan en magische hoogtepunten die aan elkaar geregen worden. Vooral Let Down is ontzettend gegroeid bij mij en is inmiddels samen met No Surprises mijn favoriete nummer van de plaat. Wat een geniaal arrangement, alsof je Steve Reich en The Beatles met elkaar laat samenwerken.

geplaatst: 10 juli, 09:13 uur [permalink]

avatar van PUbu
geplaatst: 14 juli, 16:09 uur [permalink]

geplaatst: 1 augustus, 15:04 uur [permalink]
Deze week maar weer eens geprobeerd. Radiohead heeft in theorie alles wat me zou moeten grijpen. Helaas is Radiohead voor mij de verkering met de mooie vrouw die nooit echt van de grond komt. Soms moet je accepteren dat wat er niet in zit er uiteindelijk ook niet uit komt. Het zal me niet in dank worden afgenomen, maar zeurderig, onsamenhangend en pretentieus zijn de eerste dingen die bij me opkomen, ook na een keer of 10 luisteren. ** een katterig gevoel en de hoon van de liefhebbers zullen mijn deel zijn.

avatar van Maartenn
geplaatst: 1 augustus, 15:11 uur [permalink]
wavanbuuren schreef:
** een katterig gevoel en de hoon van de liefhebbers zullen mijn deel zijn.

Helemaal niet hoor. Prima onderbouwd.
Er zijn genoeg mooie vrouwen op deze wereld om allemaal een leuke partner te vinden

geplaatst: 1 augustus, 15:14 uur [permalink]
Ik zoek er nog een dus stuur maar door Maartenn

geplaatst: 2 augustus, 10:03 uur [permalink]

geplaatst: gisteren om 13:11 uur [permalink]