Radiohead - OK Computer (1997)

Label: Parlophone

1. Airbag (4:44)
  2. Paranoid Android (6:23)
  3. Subterranean Homesick Alien (4:27)
  4. Exit Music (For a Film) (4:24)
  5. Let Down (4:59)
  6. Karma Police (4:21)
  7. Fitter Happier (1:57)
  8. Electioneering (3:50)
  9. Climbing Up the Walls (4:45)
  10. No Surprises (3:48)
  11. Lucky (4:19)
  12. The Tourist (5:24)
  13. Polyethylene (Parts 1 & 2) * (4:23)
  14. Pearly * (3:37)
  15. A Reminder * (3:53)
  16. Melatonin * (2:09)
  17. Meeting in the Aisle * (3:09)
  18. Lull * (2:29)
  19. Climbing Up the Walls [Zero 7 Mix] * (5:19)
  20. Climbing Up the Walls [Fila Brazillia Mix] * (6:25)
  21. Palo Alto * (3:44)
  22. How I Made My Millions * (3:09)
  23. Airbag [Live in Berlin] * (4:49)
  24. Lucky [Live in Florence] * (4:36)
  25. No Surprises [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (3:58)
  26. Climbing Up the Walls [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (4:21)
  27. Exit Music (For a Film) [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97] * (4:35)
  28. I Promise * (3:59)
  29. Man of War * (4:29)
  30. Lift * (4:06)
avatar van MIAB
Dit muziekgenre is eigenlijk nooit helemaal aan mij besteed, maar (uiteraard) Karma Police en zeker ook Let Down en No Suprises kan ik zéér waarderen. 3,5*

1. Airbag (4:44) 3,0
11. Lucky (4:19)  3,0
12. The Tourist (5:24) 3,0

avatar van ProgMetal
1,5
Mijn score zal niets aan het gemiddelde doen maar deze ontgaat mij volkomen. Onder "publieke druk" gekocht op aanraden van mensen die ik hoog had zitten en zeker meerdere keren de kans gegeven maar trek het sfeertje en met name de zang echt niet.
Staat om die reden al jaren te verstoffen.

ProgMetal schreef:
Staat om die reden al jaren te verstoffen.

Haha tja er zijn ook mensen die niets aan de Beatles vinden. Smaken verschillen zeer zeker, hoewel ik het me moeilijk kan voorstellen dat mensen OK Computer maar moeilijk trekken. Radiohead is voor mij The Beatles van de moderne tijd. Vernieuwend, verrassend en meeslepend! De beste band van nu zeg maar. En dit album, weliswaar al 23 jaar oud, is nog steeds ijzer- en ijzersterk. De zang van Yorke vind ik juist fenomenaal zo zuiver die me aan Jeff Buckley doet denken en de songs zijn allemaal indrukwekkend, je wordt van hot naar haar geslingerd tussen melancholie en waanzin, van zacht melodisch naar pakkende gitaarrifs. Absoluut in mijn top 5 van beste albums ever.

avatar van Noere
Nja kan me goed voorstellen dat mensen die stem niet trekken, daar moet je toch wel voor zijn.. De tijd dat ik hier nog echt enthousiast van werd ligt ook wel weer even achter me moet ik zeggen.

avatar van ProgMetal
1,5
Rosalita schreef:

Haha tja er zijn ook mensen die niets aan de Beatles vinden. ........ Absoluut in mijn top 5 van beste albums ever.

Radiohead staat hier in MuMe zelfs boven de Beatles op 1 en bij de albums ook met dit album (en "In Rainbows") op 1 boven de Beatles.

4.15 als gemiddelde met 4440 stemmen, dus dat ik hiermee geen vrienden zou maken ...

Als ik de nummers los hoor snap ik wat de aantrekkingskracht is en hoor ik de unieke sound en het vernieuwende aspect, maar na max. 3 nummers heb ik echt wat opbeurends nodig en haak ik af.