Burial - Rival Dealer (2013)

Electronic
Label: Hyperdub

1. Rival Dealer (10:47)
  2. Hiders (4:44)
  3. Come Down to Us (13:08)
avatar van jrn
jrn
De synth melodie op Come Down to Us is imho één van de mooiste stukken muziek ooit. Bijna kitscherig en glad, maar door de krakende context zo treffend.

Wat een plaat. Rival Dealer FTW.

avatar van Bento
Come Down To Us is echt prachtig, die sitar, die synth, dat geweeklaag!

Arbeidsdeskundige
Come Down to Us is de indrukwekkendste track die ik ooit gehoord heb.

avatar van aerobag
Ik hou dus niet zo van Burial. Ik heb altijd zo’n idee dat als ik dat op MusicMeter uitspreek dat ik publiekelijk gestenigd ga worden. Ik probeer zeker om te waarderen en ik vind het zeker niet slecht, maar mijn hersenen zijn ook niet zo geprogrammeerd om deze herhalingen van iet wat weemoedige beats echt geweldig te vinden. Kan er niks aan doen, dus leg die stenen maar weer weg

avatar van AOVV
Heb je dat met deze EP dan ook, aerobag? Want die gaat toch een wat andere richting op dan eerder werk, vind ik. Iets wat kobe bryant fan destijds in zijn stuk ook al aanhaalde.

Voor mij klinkt de afsluiter wat te zoetsappig (jawel!), maar het titelnummer komt wel goed binnen, en Hiders maakt op fraaie wijze de brug.

3,5 sterren