Massive Attack - Collected (2006)

Electronic / Pop

4. Teardrop (5:28)

5. Inertia Creeps (5:54)
  6. Protection (7:45)

met Tracey Thorn

7. Butterfly Caught [Edit] (5:08)
  8. Unfinished Sympathy (5:12)

met Shara Nelson

9. Risingson (4:57)
  10. What Your Soul Sings (6:37)

met Sinéad O'Connor

11. Future Proof (5:42)
  12. Five Man Army [Edit] (5:21)

13. Sly [Edit] (4:56)

met Nicolette

14. Live with Me (4:51)

met Terry Callier

15. False Flags * (5:40)
  16. Incantations * (3:19)

met Horace Andy

17. Silent Spring * (3:07)

18. Bullet Boy * (4:04)
  19. Black Melt * (5:12)

met Elizabeth Fraser

20. Joy Luck Club * (4:58)

met Debbie Clare

21. Small Time Shoot 'Em Up * (6:44)

met 2D

22. I Against I * (5:42)

met Mos Def

23. I Want You * (6:21)

met Madonna

24. Danny the Dog * (8:34)

met Lorna Marshall

totale tijdsduur: 1:18:38 (2:12:19)
Volgens mij heb ik er een bonuscd en een dvd bij. Staan in ieder geval 3 tracklistingen op het hoesje.

avatar van VanDeGriend
Het tweede schijfje is inderdaad een dual disc. Een cd en een dvd-kant. Dus drie tracklistst en twee schijfjes. Even opletten dus hoe die de speler ingaat

Ja, ik had nog nooit zo'n dik schijfje in mijn handen gehad. Was blij dat ie gewoon in de DVD-speler paste.

Kill_illuminati schreef:
I Against I Wat een beat, de opbouw, sfeer en vocals gewoonweg perfect!

Kwam ik vanmiddag in de auto achter. Heb hem meteen nog een keer gedraaid en het volume wat harder gezet

avatar van Darkzone
En False Flags is inderdaad ook een erg goed nummer.
Eigenlijk hoort dit gewoon alleen als dubbel-cd uitgebracht te worden.
Wel jammer dat Hymn Of The Big Wheel hier niet opstaat, ook niet als afsluiter van de 2e cd.
Handig dat er voor mensen als ik zoiets bestaat als mp3 en mp3-spelers.

avatar van pureshores
Angel is een kippevel track-zag ooit een live uitvoering op Glastonbury, spanningsopbouw is intens.
Live komt er een beuk gitaren bij.

Unfinished sympathy en Protection zijn nog steeds niet vervelend, mis hier Be thankful for what you got

avatar van lennon
Altijd interessante band gevonden, maar een heel album niet.

Deze verzamelaar past er dus wel mooi in bij mijn collectie! Heerlijk cdtje, wat me mooie herinneringen geeft aan de jaren 90!

avatar van pureshores
ook hier zit toch weer een gimmick track op-ik denk namelijk dat het nummer Teardrop voornamelijk door de prachtige clip bekend werd (a la Windowlicker -Aphex Twin), vind Teardrop op deze verzamelaar 1 van de mindere nummers

avatar van iggy
Pracht verzamelaar. Maar wat is safe from harm toch een lekkere swinger zeg. Ik zal hem niet iedere week draaien maar af en toe komt die zeker langs. Karmagona met dat heerlijk engels accent. Ik heb hem eigelijk gekocht omdat live with me erop staat. Ik hoorde dit nummer op de radio en het pakte me direct bij de strot. Heerlijke sfeer prachtig gezongen. Nee niks mis mee

avatar van pureshores
Live with me is inderdaad een hoogtepunt en een schitterende video

avatar van MB23

avatar van pureshores
zaken als Plato en specialisten zullen hem wel hebben

Ik zie Collected enkele cd ook nergens meer liggen

avatar van vigil
Die versie is niet meer leverbaar dus wellicht via de bekende 2dehands sites?

Allmusic
Heeft iemand een idee waar de collected met de bonus cd nog te koop is?

Hier is de 2cd/dvd gift pack te koop. Nieuw voor ongeveer acht euro (inclusief verzendkosten).

Heeft iemand een idee waar de collected met de bonus cd nog te koop is?

cdwow heeft m nog (betaalbaar )

avatar van pureshores
best wel eng dat Unfinished sympathy al 20 jaar oud is, voel me nu wel oud gelijk

avatar van RogerV
Gezien Massive Attack samen met The Prodigy de beste and ooit is geef ik hier natuurlijk vijf sterren aan. Een rijtje aan muzikale hoogtepunten bij elkaar. Zo divers en zo van kwaliteit dat het bizar is daat het allemaal door dezelfde mensen is gemaakt.

Alleen een gemiste kans dat ze de vergeten track Any love er niet op hebben gezet. Het was de mogelijkheid om die track meer bekendheid te geven.

avatar van Amicus
Via dit album Butterfly Caught weer aan het herontdekken, superheerlijk nummer

avatar van pureshores
de bonusdisc is toch wel heel erg sterk nu bij een paar herbeluisteringen de afgelopen week

I against I heeft een stevige beat en een hoop geluidseffecten in combinatie met een strakke Mos Def.

Danny the Dog is eng en zal vast wel bij een horrorfilm al gebruikt zijn, ook een nare spanningsopbouw.
Kwam er nu pas achter dat het nummer met Madonna hier ook opstaat, uit de periode dat ze in Nederland al tijden geen megahits meer scoorde na het Secret album, ook hier weer is de zompige produktie en sfeer erg aanwezig

halfje erbij

avatar van matthijs
Net bij de Plato in Leiden voor 4 eu ro gekocht

bas1966
voor mezzanine liefhebbers een must have vanwege diverse bonus tracks die zó op dat album hadden kunnen staan.

avatar van Poles Apart
"I Against I" met Mos Def is voor mij het prijsnummer op die bonus-CD.

bas1966
black Melt is ook een aanrader !!

avatar van Darkzone
Van mij had I Want You op de reguliere cd mogen staan ten faveure van dat nummer met Sinéad. En Be Thankful en Hymn o/'t Big Wheel ontbreken ook helaas. Wel staat de 18+ video van Be Thankful op mijn dvd met 11 promo videos (alle video' s van de eerste 3 albums, dus 100th Window promo's ontbreken).

avatar van lennon
Darkzone schreef:

Is i want you niet met Madonna?

lennon schreef:

Is i want you niet met Madonna?

Klopt. Was volgens mij ook een aardige hit. Zal ik thuis even nakijken een een hitdossier.

avatar van RogerV
Ik vind sowieso dat deze iets te weinig fantasierijk in elkaar gezet is.

Ook nummers als Any Love, I against I en Aftersun hadden hier prima op gekund. Leuke nummers die nu liggen te vergeteren en die ook de aanschaf van deze plaat waardevoller maken als je toch de albums al hebt.