Free - Heartbreaker (1973)

3,76

Label: Island

1. Wishing Well (3:43)
  2. Come Together in the Morning (4:43)
  3. Travellin' in Style (4:02)
  4. Heartbreaker (6:15)
  5. Muddy Water (4:18)
  6. Common Mortal Man (4:10)
  7. Easy on My Soul (3:47)
  8. Seven Angels (5:03)
13 BERICHTEN
avatar van 200384

Come Together in the Morning

avatar van titan57nl

Tjeetje.....zo weinig reacties op deze mooie cd?

avatar van beaster1256
ja, veel te weinig , waar zitten die ouwe rockers , dit is de laatste van ' free ' met misschien wel de beste zanger ever , paul rodgers , zeer goeie rock & blues , maar zeker niet hun beste cd , maar wishing well en come together in the morning zijn wel parels , daarna werd bad company opgericht .

avatar van Droombolus
Free is mijn no.1 fave band aller tijden. Echt alles klopte aan de orginele bezetting. Dit is een nadagen produkt zonder Andy Fraser en voor het grootste gedeelte ook zonder Paul Kossoff. Best wel een OK plaat hoewel ik nummers als Travellin' In Style en Easy On My Soul eigenlijk stiekum smetten op het blazoen vind. Maar ja, Rabbit zei het zelf al eens in een interview: deze versie van Free had eigenlijk geen bips meer met de band te maken waar hij ooit ademloos naar had staan kijken in Texas .......

avatar van heicro

beaster1256 schreef:
ja, veel te weinig , Waar zitten die ouwe rockers.

Hier dan een ouwe rocker, althans zo noemt mijn dochter mij soms.
Ja, de Free vind ik ook een fantastische band, maar ik ken deze plaat niet m.u.v. het nummer Heartbreaker, sorry.

avatar van Droombolus
Zelfs Wishing Well nog nooit gehoord ? Da's dan toch wel een serieus gebrek aan je opvoeding hoor ........

avatar van heicro

Ik ben opgevoed met Earl Bostic en Fats Domino. Het is nooit meer goed gekomen.

avatar van Sinner

De Cd draait dan ook vooral om Wishing Well. Heb hem al jaren in bezit maar om de een of andere reden blijft er niets van hangen. Het klinkt allemaal wel aangenaam als je hem op hebt staan maar kan de vergelijking met die magistrale eerste paar albums in mijn ogen toch niet echt doorstaan.

Buiten Wishing Well dus - wat niet alleen mijn favoriete Free song is maar tegelijk ook één van mijn favoriete rock nummers ooit. Het is 35 jaar na dato nog steeds een kippenvel nummer iedere keer als Rodgers het inzet.

avatar van Droombolus
Rodgers' Heartbreaker en Seven Angels zijn ook prima maar hebben de echte Free swing al niet meer en ook Rabbit's Common Mortal Man & Muddy Water mogen er beslist wezen IMO.

Ik heb Rabbit's eerste solo plaat Broken Arrows een tijdje geleden toegevoegd aan het MuMe gebeuren maar ben blijkbaar nog steeds de enige die daar in geïnteresseerd is.

Mark_Hijmans
Mooi album van The Free. Ik vind er overigens mooie (en ook veel) pianostukjes inzitten.

Mark_Hijmans schreef:

John "Rabbit" Bundrick was niet voor niks een veel gevraagde studiomuzikant ...

Zeker gezien het feit dat Free rond deze tijd definitief uit elkaar viel (Andy Fraser was al weg, Paul Kossoff had zware drugsproblemen) een zeer sterk album. De eerste kant (1-4) is uitzonderlijk goed. De nummers van Bundrick mogen er ook best zijn. Helaas misschien is het allemaal wat minder sober gespeeld dan de oudere Free-platen. Het wat steviger rockgeluid van Wishing well en Seven angels wijzen de richting voor Bad Company.

avatar van Brutus
Goede afsluiter van Free, al is kant a beter dan kant b.
Dit album is beter dan de vorige twee studioalbums