IQ - The Road of Bones (2014)

Label: Giant Electric Pea

1. From the Outside In (7:24)
  2. The Road of Bones (8:32)
  3. Without Walls (19:15)
  4. Ocean (5:55)
  5. Until the End (12:00)
  6. Knucklehead * (8:10)
  7. 1312 Overture * (4:17)
  8. Constellations * (12:24)
  9. Fall and Rise * (7:10)
  10. Ten Million Demons * (6:10)
  11. Hardcore * (10:52)
  12. From the Outside In [First Studio Run Through] * (7:25)
  13. The Road of Bones [First Studio Run Through] * (8:35)
  14. Ocean [Piano / Vocal Version] * (5:52)
  15. The Slender Sky * (13:56)
  16. Mcdozenstrings * (4:08)
  17. Without Walls [Live Medley] * (12:45)
  18. From the Outside In [Live] * (7:51)
avatar van Rockfan
Without walls is een steengoed nummer alleen heeft deze weer eens een fade-out. En dat in een gitaarsolo.

Het zou verboden moeten worden. Is het nu echt zo moelijk om er na 19 minuten er een fatsoenlijk eind aan te maken ?

Vond ik op Ever , IQ nog iets teveel Genesis & Marillion invloed had , heeft road of bones meer een eigen IQ sound. Knap werk .
Beoordeling nog even wachten, want ik de cd nog maar één keer kunnen beluisteren ……..

avatar van marathonman
Ben in 2019 begonnen de albums van IQ te waarderen, veel te laat natuurlijk maar er is zoveel goeds te beluisteren, gekke is eerst deze Road of Bones beoordelen hoewel Resistance al een paar luisterbeurten heeft gehad...prachtig album zonder zwakke momenten, heerlijk..

avatar van Scherprechter
Dit album moet naar 5 sterren. Ik blijf het draaien en het verveeld nooit. Beste IQ album, 1 van mijn favorieten aller tijden. Tijd om mijn top 10 aan te passen.

avatar van uffing
Scherprechter schreef:

Erg fraaie top 10, moet ik zeggen

Heerlijk donker album van IQ,ik hou er van.
En dan al helemaal lekkr in de herfst en winter te luisteren bij troosteloos weer dan komt het helemaal tot zijn recht.