Genesis - Invisible Touch (1986)

Label: Virgin

1. Invisible Touch (3:26)
  2. Tonight, Tonight, Tonight (8:50)
  3. Land of Confusion (4:44)
  4. In Too Deep (4:57)
  5. Anything She Does (4:06)
  6. Domino (Medley: In the Glow of the Night / The Last Domino) (10:41)
  7. Throwing It All Away (3:48)
  8. The Brazilian (4:49)
teutoon schreef:
Ik die grote moeite heb met de oude Genesis

Dat schijn je tegen een echte Genesis fan (Hill, Flipper etc) niet te kunnen zeggen, maar je hebt gelijk. Ik vind Genesis, zeg maar na "Then there were three", ook beter en meer toegankelijk. Maar ja, dat is persoonlijk hè!

avatar van the viking
Hans Brouwer schreef:
Vooral "Land of Confusion" is briljant, is het allerbeste Genesis nummer ooit gemaakt!

Kijk Hans zijn we het toch weer een keer met elkaar eens!Trouwens de Spitting Image video clip was natuurlijk ook helemaal te gek !

avatar van HiLL
Hahaha dat het beste Genesis nummer.

avatar van the viking
Inderdaad wel wat anders dan Selling England by the Pound ,maar wel een ongelooflijk goed nummer !
Off topic : Hill heb je nog naar Daniel Lanois- For the beauty of Wynona gehengeld ? Echt een pracht cd mijn inziens !

HiLL schreef:
Hahaha dat het beste Genesis nummer.

Nou Hill zeg het dan maar! Wat vindt JIJ het beste Genesis nummer??

Of Cinema Show of Supper's Ready of Firth of Fifth.

Nou Hill, hartstikke goede keuze............maar nèt niet de kwaliteit van Land of Confusion

Of Cinema Show of Supper's Ready of Firth of Fifth.

God Hill, maak me niet zo geil met die teksten hier zeg.

Hans Brouwer schreef:

Man ze overklassen het nummer.

Net niet????
Wereld van verschil hoor!
Enfin, smaken verschillen.

HiLL schreef:

Man ze overklassen het nummer.

Hill, jij zegt het! Btw waar bemoeit die Musicfreak zich mee?? Het ging toch tussen jou en mij Hill??

Hans Brouwer schreef:

Ik dacht dat dit een site voor iedereen was en niet alleen voor jou. Ik reageer op Hill en jou, zoiets heet geloof ik op elkaar reageren waar deze site voor gemaakt is. Get it?

avatar van HiLL
Ach Hans kom niet zo geirriteerd. Wat is dat tussen jou en hem?! Hij vind de band ook erg goed, lijkt me niks mis mee. En trouwens iedereen mag zich er mee 'bemoeien' toch?

avatar van Hans Brouwer
Ok. Ik ga Invisible Touch maar weer eens draaien. Of zal ik nou toch de Dots opzetten??

avatar van Flipper
Hans Brouwer schreef:

Je mag tegen mij alles zeggen hoor, maar soms luister ik even wat minder ha ha.

Wel blij te zien dat je Hill en mijzelf een echte Genesis-fan vindt. Waardeer ik!!

Flipper schreef:

Weet ik Flipper!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Nogmaals: Invisible touch. Succesvol popalbum waarop van de roots van de band hoegenaamd niks meer terug te vinden is. Alleen The Brazilian komt in de buurt.

Maar Casartelli: er staan toch twee epics op??

Oh ja, Tonight tonight tonight en Domino. Wel die eerste is duidelijk een opgerekt vierminutennummer. Niettemin hebben ze dat op zich wel knap gedaan. Als het dan al geen symfo is, is het toch onderhoudende popmuziek. Ik heb hem niet voor niets als een van mijn twee favoriete nummers aangevinkt.
Domino echter overtuigt een stuk minder. De eerste helft vormt een best aardig nummer, maar de aaneensmeding met de tweede helft verdient allerminst de schoonheidsprijs. Het dwingerige van de drumcomputer helpt al niet echt mee, maar de kunstmatigheid waarmee deze twee losse ideeën aan elkaar hangen, teneinde toch nog met één nummer boven de tien minuten op de proppen te komen is de ware doodsteek.

Jammer dat Do the neurotic alleen als extra nummer op een van de singles van dit album staat (invisible touch geloof ik). Dat nummer had er echt wel bij gemogen bij de originele tracklist. Maar goed...downloaden en genieten!

avatar van Flipper
Heb het weer geprobeerd met dit album.

Nadat ik het schijfje in de speler had gedaan, werd er met enige verbazing naar me gekeken. Of ik bekeerd was tot het luisteren van 'poppy' muziek.

"I rest my case"!!

Ik ga van 3* naar 2.5*

Enige positieve van dit album is het lekkere drumwerk in 'Tonight ............'

Flipper schreef:
Enige positieve van dit album is het lekkere drumwerk in 'Tonight ............'

.....en dan te bedenken dat het allerbeste nummer van Genesis juist op DEZE cd staat

avatar van Janz
Hans Brouwer schreef:

Hans, schei nou toch eens uit met jezelf steeds te herhalen. We weten nu wel dat jij Invisible Touch het beste album van Genesis vindt. Ik denk niet dat veel Genesis-fans dit jou zullen nazeggen. Maar dat geeft niet, iedereen heeft recht op zijn eigen voorkeuren. Dat jouw voorkeur emotioneel bepaald is vanwege dat ene concert van jaren geleden is ook prima. Maar pas op: de mensen gaan deze plaat nog uitkotsen vanwege jouw getoeter. Dat wil je vast niet op je geweten hebben.

@ Janz

De plaat is al uitgekotst dus dat doet er niet toe. Ik vind dat Hans gewoon echt oprecht is. Hij geeft Volumia veel sterren en Blof weinig.

avatar van HiLL
Nou ja of iemand dan niet oprecht is? Dat heeft met smaak te maken.

HiLL schreef:
Nou ja of iemand dan niet oprecht is? Dat heeft met smaak te maken.

ZO bedoel ik het niet. Hans heeft lak aan alles. Als het een taboe is om Volumia goed te vinden dan interesseert em dat niks. Ik heb wel sterk het vermoeden dat sommigen hier niet durven op te biechten dat ze sommige muziek die door de meerderheid wordt verafschuwd best leuk vinden.

avatar van HiLL
Maar als hem dat niet interesseert dan is dat op zich 'goed' toch? Of...begrijp ik even niet wat je bedoelt?

HiLL schreef:

Ja dat is ook goed, dat waardeer ik aan hem (nee dit is geen geslijm over Hans).

avatar van HiLL
Ach nee zo zie ik dat ook niet..geslijm. Ja ik waardeer dat ook zeker hoor.

HiLL schreef:
Ach nee zo zie ik dat ook niet..geslijm. Ja ik waardeer dat ook zeker hoor.

Oke .

Ach man ik NU pas
dat gewoon echt oprecht is
staat.... Ik moet echt eens beter lezen...pfffff ook niet de eerste keer namelijk

avatar van Yak
Yak
Gaat weer behoorlijk offtopic allemaal.