Genesis - Seconds Out (1977)

Label: Charisma

1. Squonk (6:39)
  2. Carpet Crawlers (5:28)
  3. Robbery, Assault & Battery (6:04)
  4. Afterglow (4:28)
  5. Firth of Fifth (8:56)
  6. I Know What I Like (In Your Wardrobe) (8:50)
  7. the Lamb Lies Down on Broadway (4:59)
  8. The Musical Box (Closing Section) (3:09)
  9. Supper's Ready (24:35)
  10. Cinema Show (11:00)
  11. Dance on a Volcano (4:21)
  12. Los Endos (7:14)
avatar van FrodoK
ach ja, het levert wel een fantastisch album op.

avatar van rkdev
Hoe kan Peter G. dat weten? Hij zat toen al niet meer in de band.

rkdev schreef:
Hoe kan Peter G. dat weten? Hij zat toen al niet meer in de band.

Maar praat wel met ze hoor. Die gasten hebben gewoon nog contact. Meneer Gabriel mag ook wel weer eens wat nieuws uitbrengen ( we hebben nu lang genoeg geteerd op het orchestrale gebeuren).

WPE
Een erg goede live-registratie, maar...het klinkt helemaal niet live...voor die tijd een ongekende goede opname. Het minpuntje is dat ze exact de studio-uutvoeringen aanhielden, geen enkele vorm van improvisatie..
Maar toch een prachtig concert

WPE schreef:

Hadden ze eens moeten durven met al die purifisten... Waren ze met pek en veren onder de tonen van "There's no Business Like Show business" afgevoerd.

avatar van Bluebird
Die puristen waren dan ook allang de doelgroep niet meer met de potpureemedleys die ze er van maakten in de lucratieve achtiger jaren........

avatar van meesterdch
Exact de studio uitvoeringen? Volgens mij is bij minstens de helft van de nummers de zanger anders dan bij de studio versie

kippenhok
sqounk schreef:
Ik heb eens gelezen dat Peter G. opmerkte dat er later ( na de W & W tour) in de studio nog delen gespeeld zijn om ze later te gebruiken voor deze "live"album. Niet alle opnames waren even goed.

Volgens mij is het nadien in de studio inspelen gedaan voor de Archives #1 box.

avatar van Cor
Cor
Toch wel herkenbaar, het commentaar hierboven. Ook ik vind de live albums uit de jaren '70 allemaal braaf de studio versies naspelen (en die kende ik al). Zal idd wel bij de tijdsgeest van toen horen (genoemde pek en veren angst). Desalniettemin, een prachtige staalkaart van Genesis anno 1977.

buizen
Een heerlijk sfeervol live-album uit de jaren '70. Fijn voor een lange winteravond, op vinyl.
Symfonische rock toch?
De zang van Collins geeft de songs kleur.
Gaat hier binnenkort maar eens op de draaitafel.

avatar van ronald35
Laatste goed plaat van Genesis..

avatar van Running On Empty
Nieuwe vinylversie uit op 7 Juni a.s.

avatar van meneer
Ik heb hem nog op oud vinyl. Ook waardevol !

avatar van TEQUILA SUNRISE
Voor mij een van de mooiste live platen aller tijden. Zowel op vinyl als CD in huis. Dit niveau hebben ze nooit meer overtroffen.

avatar van vanwijk
Ik sluit me aan bij Tequila Sunrise, inderdaad een van de mooiste live albums aller tijden. Kocht deze op vinyl toen ik 16 was, inmiddels als cd nog geregeld in mijn speler te vinden.

avatar van FlyLo
FlyLo (moderator)
Bericht verplaatst naar Gisteren ... gezien!

meneer schreef:
Ik heb hem nog op oud vinyl. Ook waardevol !

Uiteraard ik eveneens, op CD ook alle 3 versies hier aanwezig van deze live plaat. Er was al eerder een nieuwe remaster op vinyl uitgebracht in 2012 op basis van de door Nick Davis gemaakte remixen voor de live box van Genesis. Deze nieuwe vinyl versie is dan kennelijk gemasterd speciaal met het oog op vinyl.

avatar van BenZet
Zullen ze ooit nog eens wat live materiaal uitbrengen uit de archieven? Zoals live at The lyceum 1980? Opgepoetst en legaal? Zou geweldig zijn

BenZet schreef:

‘Hear hear !’ Helemaal mee eens ! En graag dan gedaan door de heer Steven Wilson die dit volgens mij kwijlend zou doen ! Mag hij meteen ook ander werk oppoetsen van de band.

Ik stem voor...

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik deze live Genesis zal aanschaffen , omdat ik twijfel of het een meerwaarde is tov de studio versies .Maar hier niks anders dan lovende kritiek op deze Live dubbelaar ….

avatar van meesterdch
TONYLUNA schreef:

Niet twijfelen. Doen. Mijn favoriete live album ooit.

avatar van vanwijk
Beste Live album ooit gemaakt naar mijn mening, draai het eigenlijk al vanaf de release.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Eens met bovenstaande mening, beste live plaat ooit gemaakt. Firth Of Fifth, I Know What I Like, Cinema Show, ach, zo kan ik wel even doorgaan, grandioos!

Ondanks Peter Gabriel er niet op mee doet is dit voor mij een top album. Staat in mijn LIVE top 5 albums. Overigens is Genesis LIVE ( 1974??) ook een topper

meesterdch schreef:

Niet twijfelen. Doen. Mijn favoriete live album ooit.

Ok . Jullie hebben mij overtuigd ! ! Staat op mijn lijstje.

TONYLUNA schreef:
Ok . Jullie hebben mij overtuigd ! ! Staat op mijn lijstje.

Ten overvloede natuurlijk maar door dit album heb ik mijn ware geloof gevonden in Genesis.

avatar van liefkleinhertje
Ik jubel mee dit is een schitterend album zoals er wel meer werden gemaakt in de jaren 70.
Er schijnt ergens een ouwe vent met een stok Disneyliedjes te bazelen met de zelfde naam als de zanger van deze groep en volgens een hardnekkig gerucht schijnt het dezelfde persoon te zijn ,dit kan ik niet helemaal bevatten.

avatar van FrodoK
Dit album is een fantastische aanvulling op de studioalbums, grandioos tijdsdocument. De versie van Supper's Ready is zelfs beter dan de albumversie.

N0U dat waag ik te betwijfelen, Frodok

avatar van Running On Empty
Mijn kennismaking met Genesis. Een klasgenootje had deze plaat voor mij op een C90 cassette gezet, alleen Musical Box paste er niet helemaal op (en kende ik een tijdlang dus niet in zijn geheel). Het was eerst even wennen deze plaat, maar het muntje viel toch best snel. Briljante liveplaat die ik in vele versies heb staan. Voor mij de beste live dubbelaar die ik ken.

Neal Peart schreef:
N0U dat waag ik te betwijfelen, Frodok