Genesis - Seconds Out (1977)

Label: Charisma

1. Squonk (6:39)
  2. Carpet Crawlers (5:28)
  3. Robbery, Assault & Battery (6:04)
  4. Afterglow (4:28)
  5. Firth of Fifth (8:56)
  6. I Know What I Like (In Your Wardrobe) (8:50)
  7. the Lamb Lies Down on Broadway (4:59)
  8. The Musical Box (Closing Section) (3:09)
  9. Supper's Ready (24:35)
  10. Cinema Show (11:00)
  11. Dance on a Volcano (4:21)
  12. Los Endos (7:14)
avatar van FrodoK
ach ja, het levert wel een fantastisch album op.

avatar van rkdev
Hoe kan Peter G. dat weten? Hij zat toen al niet meer in de band.

rkdev schreef:
Hoe kan Peter G. dat weten? Hij zat toen al niet meer in de band.

Maar praat wel met ze hoor. Die gasten hebben gewoon nog contact. Meneer Gabriel mag ook wel weer eens wat nieuws uitbrengen ( we hebben nu lang genoeg geteerd op het orchestrale gebeuren).

WPE
Een erg goede live-registratie, maar...het klinkt helemaal niet live...voor die tijd een ongekende goede opname. Het minpuntje is dat ze exact de studio-uutvoeringen aanhielden, geen enkele vorm van improvisatie..
Maar toch een prachtig concert

avatar van meneer
WPE schreef:

Hadden ze eens moeten durven met al die purifisten... Waren ze met pek en veren onder de tonen van "There's no Business Like Show business" afgevoerd.

avatar van Bluebird
Die puristen waren dan ook allang de doelgroep niet meer met de potpureemedleys die ze er van maakten in de lucratieve achtiger jaren........

avatar van meesterdch
Exact de studio uitvoeringen? Volgens mij is bij minstens de helft van de nummers de zanger anders dan bij de studio versie

kippenhok
sqounk schreef:
Ik heb eens gelezen dat Peter G. opmerkte dat er later ( na de W & W tour) in de studio nog delen gespeeld zijn om ze later te gebruiken voor deze "live"album. Niet alle opnames waren even goed.

Volgens mij is het nadien in de studio inspelen gedaan voor de Archives #1 box.

avatar van Cor
Cor
Toch wel herkenbaar, het commentaar hierboven. Ook ik vind de live albums uit de jaren '70 allemaal braaf de studio versies naspelen (en die kende ik al). Zal idd wel bij de tijdsgeest van toen horen (genoemde pek en veren angst). Desalniettemin, een prachtige staalkaart van Genesis anno 1977.

buizen
Een heerlijk sfeervol live-album uit de jaren '70. Fijn voor een lange winteravond, op vinyl.
Symfonische rock toch?
De zang van Collins geeft de songs kleur.
Gaat hier binnenkort maar eens op de draaitafel.

avatar van ronald35
Laatste goed plaat van Genesis..