Genesis - Seconds Out (1977)

Label: Charisma

1. Squonk (6:39)
  2. Carpet Crawlers (5:28)
  3. Robbery, Assault & Battery (6:04)
  4. Afterglow (4:28)
  5. Firth of Fifth (8:56)
  6. I Know What I Like (In Your Wardrobe) (8:50)
  7. the Lamb Lies Down on Broadway (4:59)
  8. The Musical Box (Closing Section) (3:09)
  9. Supper's Ready (24:35)
  10. Cinema Show (11:00)
  11. Dance on a Volcano (4:21)
  12. Los Endos (7:14)
avatar van Running On Empty
Mijn kennismaking met Genesis. Een klasgenootje had deze plaat voor mij op een C90 cassette gezet, alleen Musical Box paste er niet helemaal op (en kende ik een tijdlang dus niet in zijn geheel). Het was eerst even wennen deze plaat, maar het muntje viel toch best snel. Briljante liveplaat die ik in vele versies heb staan. Voor mij de beste live dubbelaar die ik ken.

avatar van FrodoK
Neal Peart schreef:
N0U dat waag ik te betwijfelen, Frodok
Dat is geen verrassing

avatar van jorro
Vreemd dat ik op dit album nog geen stem had uitgebracht. Zeker voor een fervent Genesis liefhebber.

Misschien omdat ik Genesis zelf nooit live heb zien en horen spelen. Wel ben ik een aantal maal bij de Musical Box geweest, Dat komt aardig dichtbij een optreden van de 'echte' Genesis. De Musical Box speelt bovendien wel het intro van Firth of Fifth.

Of zou het komen door doordat het album in de jaarlijst over 1977 van OOR op een bescheiden (gedeelde) één na laatste plaats staat met slechts 2 punten van Lion Keezer?

Hoe dan ook. Een album met veel toppers uit de beginjaren van Genesis. 4,5 * en net geen 5* want ik ken een paar nog betere live albums (o.a. van Ten Years After en Hawkwind), waarin ik nog wat meer bezieling proef.

The Watch heeft ook een hoog GENESIS gehalte!