Genesis - Seconds Out (1977)

Label: Charisma

1. Squonk (6:39)
  2. Carpet Crawlers (5:28)
  3. Robbery, Assault & Battery (6:04)
  4. Afterglow (4:28)
  5. Firth of Fifth (8:56)
  6. I Know What I Like (In Your Wardrobe) (8:50)
  7. the Lamb Lies Down on Broadway (4:59)
  8. The Musical Box (Closing Section) (3:09)
  9. Supper's Ready (24:35)
  10. Cinema Show (11:00)
  11. Dance on a Volcano (4:21)
  12. Los Endos (7:14)
avatar van Running On Empty
late for the sky schreef:
beste nummer is m.i. i know what i like met op het einde de uitroep MERCIE PARIS

Suppers Ready.

Is het inmiddels niet mogelijk om met behulp van ai bij deze beste liveplaat aller tijden een fantastische beeldregistratie te maken?

Iemand hier echt verstand van?

Vandaag weer gedraaid. Wat een monument.

Volle score voor altijd.

avatar van vanwijk
[quote]Running On Empty schreef:

Suppers Ready.

Kan me vinden in ieder genoemd nummer, inderdaad een monument!

avatar van meneer
vanwijk schreef:
Afterglow…

Kan ik mij iets bij voorstellen maar ik vind de versie op Three Sides Live sterker, heftiger en indringender.

En ik zit echt te denken welk nummer er hier voor mij uitspringt maar ik vind het zo’n fantastisch geheel. Zelfs het ‘There’s no Business like Show Business’ vind ik erbij horen. Een fantastische afsluiter van een monumentaal album.

avatar van vanwijk
meneer schreef:

Inderdaad ook een prachtige uitvoering! Sowieso een fantastisch livealbum.
Van Seconds Out kan ik elk nummer op 1 zetten, Suppers Ready! Cinema Show! Enz.

avatar van Twinpeaks
Magistraal album dit. Iedere noot is erop. Zoals ik al aangaf bij het eerdere live album verbaas ik me hier ook hoe goed ze live waren. Groots uitwaaierend en intiem indien nodig. Uitstekende composities en een Collins die ik goed kan hebben hier , ook door het materiaal. Deze draait al bijna 3 dagen non stop dus mijn 5 sterren zijn wel gerechtvaardigd.

avatar van FrodoK
Je racet wel door die albums heen, Twinpeaks! Bij mij duurt het doorgaans een stuk langer voordat ik tot een beoordeling kom.

avatar van Twinpeaks
Nou nee, sommige had ik al in bezit .Drie van degene die ik onlangs heb beoordeeld heb ik vorige week binnen gekregen. En degene die ik nog niet heb beoordeeld moeten nog bezorgd worden. Ik beoordeel nooit na 1 maal luisteren. Ik trek mijn conclusie na een luisterbeurt of 5 per album.