The The - Soul Mining (1983)

Label: Epic

1. I've Been Waiting for Tomorrow All of My Life (5:46)
  2. This Is the Day (5:02)
  3. The Sinking Feeling (3:44)
  4. Uncertain Smile (6:55)
  5. The Twilight Hour (5:58)
  6. Soul Mining (4:50)
  7. GIANT (9:37)
  8. Perfect * (5:43)
avatar van Rudi S
bikkel2 schreef:

Het kalmere This Is The Day
GIANT is wat aan de lange kant, dat moge duidelijk zijn.

Ja die 2 heb ik als favoriet aangevinkt.
Hm ik zie dat ik hier maar een 4,5 heb staan , dat is wel een beetje aan de lage kant

avatar van EttaJamesBrown
Bij de baas staan 5 sterren.

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
EttaJamesBrown schreef:
Bij de baas staan 5 sterren.

Heeft Bruce Springsteen een account op musicmeter?

Heerlijk plaatje dit, vind elk nummer wel een hoogtepunt eigenlijk. Mijn sterretjes staan nipt bij Uncertain Smile (Matt Johnson's visie van een perfecte popsong) en GIANT (heerlijk, die Afrikaanse savanne-invloeden).

Met een iets minder cleane productie had dit zowaar 4.5 of zelfs 5 kunnen worden. Voor nu blijft dit album bij me staan op een hele dikke, welverdiende 4.

avatar van brandos
saxotoonzegt
Swingt als een trein, teksten lekker pakkend. Feestje. Is dit echt alweer 30 jaar geleden?
Grappig ik heb soortgelijke associaties, terwijl de teksten eigenlijk best wel depressief zijn. Maar met dat 'outen' van dit soort moeilijke gevoelens op zo'n onbevangen manier liep hij minimaal 3,5 decennia vooruit (..dj's en voetballers die het even niet meer zo zien zitten...). Maar inderdaad maakt hij daar toch een soort feestje (van herkenning?) van. Die onbevangenheid, fraaie arrangementen en goede melodien overtuigen nog steeds.