Paul McCartney - McCartney (1970)

Label: Apple

1. The Lovely Linda (0:42)
  2. That Would Be Something (2:38)
  3. Valentine Day (1:40)
  4. Every Night (2:33)
  5. Hot as Sun / Glasses (2:06)
  6. Junk (1:54)
  7. Man We Was Lonely (2:57)
  8. Oo You (2:49)
  9. Momma Miss America (4:05)
  10. Teddy Boy (2:23)
  11. Singalong Junk (2:35)
  12. Maybe I'm Amazed (3:48)
  13. Kreen-Akrore (4:10)
  14. Suicide [Out-take] * (2:46)
  15. Maybe I'm Amazed [From One Hand Clapping] * (4:51)
  16. Every Night [Live at Glasgow, 1979] * (4:30)
  17. Hot as Sun [Live at Glasgow, 1979] * (2:26)
  18. Maybe I'm Amazed [Live at Glasgow, 1979] * (5:10)
  19. Don't Cry Baby [Out-take] * (3:06)
  20. Women Kind [Demo] [Mono] * (2:05)
avatar van kaztor
Maartenn schreef:

Say whaaaat? Dit komt niet eens een beetje in de buurt van het beste wat hij ooit heeft gemaakt. Ik zeg: Ram, Flaming Pie, Chaos and Creations in the Backyard.

Dit is niet met z'n andere platen te vergelijken. Dit is een noodkreet om weer met beide benen terug op aarde te komen na de Beatles-achtbaan. Hij heeft echt niet liggen te futvogelen om maar snel iets op de markt te gooien, hier is meer aan de hand. Ik vind het z'n meest persoonlijke plaat, samen met McCartney II.
De kunst van het weglaten. Na alle ellende terug naar de basis en een gezond welzijn met vrouwlief en familie. Dat hoor ik.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik zal de plaat nog eens herbeluisteren met in acht neming van wat jij schrijft kaztor.

avatar van teus
kaztor schreef:

Dit is niet met z'n andere platen te vergelijken.
Ik vind het z'n meest persoonlijke plaat,

Mee eens ,de juiste omschrijving voor dit album

avatar van devel-hunt
teus schreef:

Mee eens ,de juiste omschrijving voor dit album

Mee eens, behalve met het gezonde welzijn met vrouwlief en familie, dat is schijn. McCartney lag de hele dag op bed, was alcoholist, blowde onophoudelijk en had last van depressies. Vrouwlief sleepte hem uit bed om in ieder geval iets te ondernemen, waaruit de plaat McCartney tevoorschijn kwam. Een stuk Schotse huisvlijt, je ruikt de highlands, de dieren en voelt de onophoudelijke motregen op deze bijzondere plaat.

avatar van kaztor
devel-hunt schreef:

De depressies zaten dus vóór de opnames!

Paul McCartney is een grootmeester in het bedenken en schrijven van catchy tunes, liedjes die in iemands geheugen blijven hangen. Was hij geen popmuzikant geworden, dan had hij mijn inziens een vermogen in de reclamewereld kunnen verdienen. Met McCartney I bewijst hij zijn klasse. Ook de hierop volgende cd’s : Ram en het werk wat hij afleverde met Wings vind ik erg goed.