Kiasmos - Kiasmos (2014)

6. Dragged (5:01)
  7. Bent (5:45)
  8. Burnt (9:22)
avatar van Motdattan
Het debuutalbum van Kiasmos! Ongelofelijk veel zin in. EP Thrown, plus het solowerk van Ólafur Arnalds, beloofd veel goeds.

avatar van willymeuf
Heb er ook absoluut zin in! Komen binnenkort ook op Todaysart in Scheveningen! Ben benieuwd of ze daar nieuw werk gaan laten horen!

avatar van alpeko
Thrown kennen we natuurlijk al van de EP. Burnt valt al te beluisteren en ook die bevalt me wel. Ben benieuwd.

avatar van shampos
Lit zat in aflevering 578 van Duyster:
als de link nog werkt:aflevering 578

avatar van Ducoz
Thrown klinkt best prima. Ik hoop alleen dat Arnalds meer aanzet kan komen, zijn arrangementen zijn in dit nummer duidelijk te horen, maar de synth overheerst mij net wat te veel.

avatar van Ducoz
Net 'live' gezien, wat een 13 in een dozijn troep met amper plek voor Arnalds die de gehele tijd met een Ipad in zijn handen aan het zwaaien was. Dat doet echt afbraak van de muzikant Olafur Arnalds, vind ik. Hopen dat dat op de plaat beter tot zijn recht komt.

avatar van jassn
hmm ik vond het juist heel goed, wel eergisteren gezien in de bozar en Arnalds leek met toch wel redelijk wat inbreng te hebben.

avatar van Ducoz
Ja je hoort zijn inbreng wel, maar dat is minimaal me wat hij op zijn eigen platen laat horen. Zo live met sampletjes e.d. kan ik ook wel, bij wijze van spreken. Kortom ik hoop in ieder geval dat het op plaat wat beter tot zijn recht gaat komen, want ik vond zijn collega wat overheersend in zijn performance en geluid.

avatar van -SprayIt-
Was geweldig, gisteren op Today's Art. Twee enthousiaste jonge gasten, met een heerlijke sound. Toptalenten. Kijk zeer naar dit album uit.

tuktak
Ducoz schreef:

Ging die het publiek weer opnemen met zijn ipad? Burnt klinkt als een gejatte Moderat.

avatar van -SprayIt-
Ze zijn 1 van de eerste namen die bekend zijn gemaakt van Eurosonic Noorderslag 2015, hier in Groningen. Ben ik zeker weer bij, al zit er wel wat in wat Ducoz zegt. Misschien net te weinig Arnalds en te veel Janus. Maar er moet wel gedanst kunnen worden in zo'n ruimte, zoals op TodaysArt Festival. Anders hadden ze in de main moeten staan, zodat je kunt zitten, dat past beter bij het solowerk van Ólafur. Dit is vooral dansbare (hele intelligente en goede trouwens) beats, met een melancholische, instrumentale onderstroom.

avatar van -SprayIt-
Dit kwam live toch echt een stuk beter tot z'n recht, zeg. Klinkt wat flauw en saai, most of the time. Burnt is favoriet, Thrown is ook sterk.

Ik vind het op het eerste gehoor plat en gezapig klinken... Ben benieuwd of het groeit. Voor zover jullie 't niet kennen, probeer Gidge - Autumn Bells (http://www.musicmeter.nl/album/452668) eens.

avatar van mauricez
Redelijk saai dit. Elk nummer bouwt op dezelfde manier op. Heeft soms wel een paar mooie momenten, maar wordt nergens spannend of echt mooi. 2,5 *

tuktak
Gewoon 8 ijzersterke songs. Er is erg goed geluisterd (maar zeker geen kopie) naar de laatste Moderat en dat is na wat vaker luisteren eigenlijk geen enkel probleem. Dat was immers een van de beste albums van 2013. Kiasmos blijft iets minder uitgesproken, maar is daarentegen wel iets verfijnder dan Moderat. Ólafur Arnalds verbaasd me uiteindelijk toch het meest, die was de afgelopen jaren toch een beetje op een dood spoor beland. Zeer goed idee om hem uit zijn gepingel met wat electronische effectjes te halen en echt even een stap voorwaarts te maken.

avatar van alpeko
Ik vind er ook niks saai aan. Prima album terwijl dit qua genre eigenlijk niet zo in mijn straatje past. Een soort minimal techno in mineur.

avatar van recyclement
Akelig mooi en turbulent.

avatar van perrospicados
Grappig dat dit ook Olafur is, had ik nooit gedacht.

avatar van Boris1
Zeer sfeervol, muziek die het vooralsnog het beste doet wanneer de regen op een zondagmorgen zachtjes tegen de ramen tikt... Opgenomen in het nachtprogramma van Best Kept Secret, erg benieuwd naar hoe zich dit live gaat houden op die geweldige locatie en op dat tijdstip..

avatar van Boris1
Thrown en Burnt

avatar van perrospicados
Dit album weet z'n weg naar de platenspeler toch redelijk vaak te vinden. Lekker voor de zaterdagavond. Mooi dat zo'n "klassiek" componist als Arnalds de elektronica weet te vinden op deze fijne wijze

avatar van orbit
Wel lekker electronic plaatje met wat piano als invulling. Maar het kabbelt me iets teveel en de composities lijken ook erg op elkaar in sfeer en opbouw, daardoor is het een plaat die relatief snel gaat vervelen, eigenlijk staan de 2 sterkste tracks als laatste en ik skip vaak naar die tracks merk ik.

avatar van Gyzzz
Goede producties, maar wel erg volgens het boekje allemaal. Voor een nummer hier en daar daarom geschikt door het chique geluid, maar voor een heel album juist een beetje plat.

avatar van Shelter
Looped is een vet nummer