Antony and the Johnsons - Turning (2014)

Pop / Folk
Label: Secretly Canadian

1. Everything Is New (4:49)
  2. My Lord, My Love (3:17)
  3. Cripple and the Starfish (5:15)
  4. For Today I am a Boy (3:32)
  5. Where Is My Power? (5:30)
  6. Spiraling (3:57)
  7. Rhythm of Your Love (6:02)
  8. I Fell in Love with a Dead Boy (4:35)
  9. Bird Gerhl (3:15)
  10. Kiss My Name (4:09)
  11. Daylight and the Sun (5:43)
  12. One Dove (6:28)
  13. Hope There's Someone (4:42)
  14. Twilight (5:57)
  15. You Are My Sister (4:16)
  16. Who's Are These (2:48)
  17. Tears, Tears, Tears (2:31)
avatar van ekim
Live of verzamel...?

Die avatar bij de gestelde vraag.

avatar van Slowgaze
deric raven schreef:
Die avatar bij de gestelde vraag.

avatar van Mjuman

Gijlie, zijt klip en klaar geen culi's - de een herkent alleen dichters en Eefje of Roos, de ander herkent ... Alain Caron

Wel benieuwd naar deze dvd/cd - volg gewoon Aero's link - Antony blijft prachtig!

Swanlights is al weer 4 jaar oud en 2 jaar geleden werden we getrakteerd op een live album genaamd Cut the World.

Nu verschijnt een nieuwe cd inclusief dvd met daarop de film Turning en de bijbehorende soundtrack.
Nieuw werk? Helaas niet. Wel weer schitterende live opnames.
De man blijft emotioneren en zeker nu ik hem de laatste tijd wat minder vaak draai wegens gebrek aan nieuw materiaal, is het fijn om hem weer 'terug' te horen.

Jammer is alleen wel dat zijn vorige wapenfeit, ook al weer 2 jaar oud, dus ook live opnames kende.
Laten we het er maar op houden dat het eigenlijk om de dvd gaat en de muziek een extraatje is, maar wat voor extraatje: Antony weet zoals gezegd als geen ander te ontroeren en blijft dat doen, ook al kennen we de nummers tot in den treuren. Toch een knappe prestatie.

Minder bombastisch dan op Cut the World, soms haast sereen, en eigenlijk is dat wel weer eens heel erg aangenaam. De bombastische Antony met orkest van de laatste jaren ken ik onderhand wel weer. Even terug naar de basis is geweldig.
Het gaat hier overigens om een opname van een november 2006 set in The Barbican, Londen.

Nadeel? Het wachten op een nieuw album wordt nu alleen maar groter, want ook al zijn Whose Are These en Tears Tears Tears relatief wat onbekender, voor de grote liefhebbers als ikzelf zijn die nummers dat niet.

Hoogtepunt: de schitterende, kippenvel opwekkende versie van One Dove. Mooier dan de originele studioversie.

avatar van Mjuman
Eerlijk gezegd zie ik er - na wat promoclipjes her en der te hebben gezien - toch met een zekere verwachting naar uit.

Het is gewoon weer ouderwets mooi moet ik zeggen (vooral omdat het weer wat soberder klinkt). De bestelling is al gedaan: geen vinyl helaas dus dan maar weer een cd met dvd uiteraard

avatar van Oepsje
Wat een heerlijke setlist ook! Ik ben erg benieuwd naar dit live-album, zeker aangezien aERo aangeeft dat wat soberder klinkt. Daar houd ik meer van dan de bombastische Antony...
Komend weekend eens lekker voor gaan zitten dus

avatar van hidalgo
wat een mooie cd geen slecht nummer
wat een drama ik zeg de beste cd van 2014
alles klopt zijn stem met de muziek
een parel daar zeker 5*****

avatar van -SprayIt-
Doe mij de studioalbums maar. Ik mis hier en daar het bombast en de variatie, in productie en tracks. Live aanwezig zijn zou geweldig zijn, maar op plaat komt het in dit geval, voor mij, wat minder sterk uit de verf. Ik vond de opname van de Symphony Tour in Amsterdam een stuk aantrekkelijker.

-SprayIt- schreef:
Doe mij de studioalbums maar. Ik mis hier en daar het bombast en de variatie

Ik heb de symfonische versies nu wel weer even gehad (hoe goed ik die vind en hoe geweldig die 2 optredens waren in Carré en het Concertgebouw, hoogtepunten in mijn lange reeks live concerten die ik heb mogen meemaken).
Ik krijg elke keer weer torenhoog kippenvel bij het beluisteren van dit album waar ik wederom niet echt een live-album gevoel bij krijg zoals ik dat ook niet bij de vorige had.

De versies op dit album zijn hemeltergend mooi: puur en ontdaan van toeters en bellen. Zoals ik hem indertijd heb leren kennen.
Dit album raakt me zoals de eerste 3 albums me wisten te raken.

Dit moet gewoon de volle mep ontvangen!

Laten we hopen dat er snel weer eens een nieuw studio-album komt.

avatar van Mjuman
Vandaag de eerste draaibeurt - tja, wat moet ik zeggen? Krijg zin om een glas wijn in te schenken, de gordijnen dicht te doen en de boel de boel te laten om me mee te laten voeren naar een plaats waar triviale zaken zoals werk in een heel ander licht vallen, en je belandt in een another time, another dimension.

avatar van bikkel2
Mjuman schreef:

That's the spirit !!! Ga ik morgenavond doen met Spirit Of Eden en Laughing Stock. Moet ze alleen nog even ophalen bij mijn vrind de platenboer. Cheers.

avatar van Broem
Antony blijft ook met dit live album fier overeind. De vrij kale uitvoeringen van overbekende songs zijn mooi en fragiel om aan te horen. Een prachtige variatie waardoor ook dit pareltje iets extra's toevoegt aan zijn oeuvre. Heerlijke setlist en zelf iets meer 'publieksaanwezigheid' als op live voorganger Cut the World.

avatar van Broem
Wat is 'My Dove' toch een verschrikkelijk mooi nummer. Ken het uiteraard van zijn studioalbum maar komt nu pas echt goed binnen. Krijg het nummer niet uit mijn hoofd. Prachtig.

avatar van Broem
One Dove is toch wel My Dove (excuse voor de fout in bovenstaande post) Zit ik hIer in Zuid Italië een beetje weg te mijmeren met een flesje lokale rood komt dit nummer voorbij. Nou ja...erg bijzonder. Mooie muziek en het juiste moment

avatar van Johnny Marr
Na de eerste luisterbeurt vind ik Cut the World toch nog net ietsje sterker. Maar ik zal straks eens de DVD bekijken, misschien verander ik nog van mening...

avatar van IntoMusic
Wat een album! Totaal gemist en nu aan het luisteren. Ik was al dan van zijn stem en op dit album is hij op zijn best. Geweldig ingetogen. Deze wordt de komende weken regelmatig gedraaid. Nu al 4 sterren!

avatar van Johnny Marr
Johnny Marr schreef:

Ondertussen nog altijd niet gedaan...straks werd twee jaar...LOL