Wu-Tang Clan - A Better Tomorrow (2014)

Label: Warner Bros.

1. Ruckus in B Minor (5:25)
  2. Felt (3:51)
  3. 40th Street Black / We Will Fight (4:26)
  4. Mistaken Identity (5:44)

met Streetlife

5. Hold the Heater (4:08)
  6. Crushed Egos (2:26)
  7. Keep Watch (4:25)

8. Miracle (5:03)

met Nathaniel

9. Preacher's Daughter (5:13)
  10. Pioneer the Frontier (3:59)
  11. Necklace (4:11)
  12. Ron O'Neal (4:28)

met Nathaniel

13. A Better Tomorrow (4:24)
  14. Never Let Go (5:22)
  15. Wu-Tang Reunion (3:34)
  16. Big Horn * (3:34)
totale tijdsduur: 1:06:39 (1:10:13)
avatar van Delars
Laat maar komen.

avatar van ThingMan
Hier kijk ik echt naar uit!!!! Vind Keep Watch en Ron O'neal niet slecht maar het kan beter.

bennerd
Ik ben er ook klaar voor. Al ken ik geen Wu-plaat buiten het debuut echt goed.

avatar van Harderwiek
Keep Watch blijf ik een lekkere track vinden. Verwacht verder niet veel van dit album, maar de hoop is er uiteraard wel.

avatar van Johnny Marr
Wat een mooie hoes zeg. Dat kan al niet meer stuk.

avatar van ArthurDZ
Best benieuwd naar deze, al verwacht ik zeker geen wonderen van deze plaat. De hoes is alvast zeer mooi inderdaad!

avatar van MJ_DA_MAN
Hopelijk veel Method Man en U-God. De enige Wu-leden die nog echt meekunnen.

MJ_DA_MAN schreef:
Hopelijk veel Method Man en U-God. De enige Wu-leden die nog echt meekunnen.

Ghostface?

GZA kan denk ik trouwens ook nog wel voor genoeg aangename verses zorgen.

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, ook Ghostface niet meer helaas. Check deze recente verse bijvoorbeeld. Bijna pijnlijk. Op Twelve Reasons to Die deed hij het nog redelijk, maar wanneer je zeer puike producties tot je beschikking hebt valt je minder wordende flow natuurlijk al minder op. Wanneer de beats matig zijn zoals op Wu-Block valt het direct op. GZA komt al jaren redelijk lui en ongeïnspireerd over, al heeft ie af en toe nog wel een aardige verse.

bennerd
Deze mannen zijn intussen ook alweer een decennium overtijd. 'Overtijd' als in 'het klinkt niet meer als in '93'. Dus een Enter the Wu-Tang-kwaliteit valt niet meer te verwachten.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik vergelijk het dan ook niet met de jaren '90 (rondom de eeuwenwisseling vond ik de heren overigens ook nog zeer, zéér sterk rappen). Als ik dat zou doen kan ik deze plaat beter helemaal niet beluisteren vanwege het (extreem) grote verschil qua raps bij bepaalde leden (Rae, Deck, GZA, Ghostface).

avatar van He$$el_01
Tja, het project staat of valt sowieso met de producties die ze tot hun beschikking hebben denk ik. Geen enkele rapper van de groep heeft nog de echte energie die ze 20 jaar geleden hadden, en ondanks het feit dat het allemaal erg goede rappers zijn/waren, was hun energie toch wel een van de belangrijkste aspecten bij hun groepsprojecten. Dus dan moet je hopen dat de mensen die het produceren (Niet alleen RZA toch?) in ieder geval met hun beste werk komen er er op die manier voor kunnen zorgen dat het een lekker weg te luisteren geheel wordt. En dan de verses, tja, er zullen weinig verses komen van het niveau dat we af en toe op hun eerste twee albums hebben gehoord. Maar een voordeel kan zijn dat ze waarschijnlijk gemiddeld maar met een stuk of 10 verses moeten komen voor het album. Daar kunnen ze zich dus lekker op focussen. En hoewel ze allemaal een stuk minder zijn dan vroeger, laten ze af en toe nog horen dat ze wel degelijk nog wat kwaliteiten bezitten.

Maar ik ga er niet van uit dat dit heel erg indrukwekkend wordt.

He$$el_01 schreef:
Meth en U-God nog wel. Sterker nog: die vind ik zelfs beter dan 20 jaar geleden. Method Man heb ik altijd goed gevonden en lijkt alleen maar beter te worden en U-God heeft zich juist zeer sterk verbeterd ten opzichte van vroeger. Beide heren stralen ook nog echt het plezier om te mogen rappen uit. Het tweetal moet maar eens een samenwerkingsalbum gaan maken.

MJ_DA_MAN schreef:

Ik zeg niet dat je dat doet, hoor, was meer wat intern gewauwel van deze meneer hier. Een soort van note-to-self.

Ergens hoop ik ook dat het geen 'poging tot throwback' wordt, want ik moet zeggen dat ik Rae en Ghost nog erg goed vond als ze wat meer buiten de 90's-lijntjes kleuren. Ghostface blonk echt uit op zijn R&B-plaat, vind ik. Raekwon doet het dan weer goed op de moderne bangers die je hoort op bepaalde mixtapes en features.

Maar, zoals Hessel zegt, staat of valt het bij de Wu van de laatste jaren bij de producties. Als die goed zitten, wordt het weer vurig.

avatar van thgryda
Ik verwacht er niks van. Hun eerste twee albums en de solo's waren geniaal maar sinds The W is het bergaf gegaan. Niet dat die drie andere albums bagger zijn maar ze variëren van zeer pover tot maximaal degelijk en in vergelijking met Wu-Tang Forever en vooral 36 Chambers en Liquid Swords verbleken ze gewoon.

Ik ga het zeker checken "for all times sake" maar echt geniaal kan het haast nooit zijn.

avatar van ThingMan
Als ik puur kijk naar de Clan vind ik de eerste 3 albums super. Bij Iron Flag ging het gewoon niet goed en hebben ze het niveau niet meer kunnen halen. Nou hebben ze de gretigheid nooit meer kunnen herhalen van het eerste album maar ik vind de muziek van Forever en The W gewoon relaxt. Ik hoop dat dit ook zo'n album word. Ik koop hem gewoon en ga hem lekker luisteren als het zover is. Blijft mijn favoriete groep gewoon!

Ruckus in B Minor!!! Nice!!!! Met ODB

avatar van MJ_DA_MAN
Ruckus in B Minor dus. Met de gehele clan, incl. ODB dus. Geproduceerd door RZA en baas Rick Rubin.

avatar van Harderwiek
Wat een ontzettend overgeproduceerde beat zeg, pas na 3 minuten begint de beat pas een beetje fatsoenlijk te klinken. Maar goed, U-God bewijst weer eens ongelofelijk goed in vorm te zijn, wat een geweldige verse van hem! Capadonna en Raekwon verassen daarnaast met een erg fijne verse, de rest doet het eigenlijk gewoon slecht.

avatar van He$$el_01
Capadonna vind ik ook wel een sterk stukje. Raekwon niet echt overtuigend. Beste verse voor mij is die van GZA, of, zijn verse is vooral het beste stuk van het nummer. Hoe de beat daar op een gegeven moment versneld is ook wel vet gedaan.

Al met al best een prima nummertje.

avatar van Delars
De tracks die ik tot nu toe gehoord heb klinken lekker.

avatar van waxs
De Wu is wel erg commercieel geworden, het zal vast geen toeval zijn dat de CD om en nabij gelijk wordt uitgebracht met Sinterklaas. Dit was toch ooit een van mijn favoriete rap groepen, jammer dat het tegenwoordig alleen nog maar om geld draait in de hip-hop.

waxs schreef:

Ja, daar zullen ze vast mee bezig zijn. Zal er nog een nummer over (Zwarte) Piet op staan?

He$$el_01 schreef:

Mistaken Identity.

avatar van Kos
Kos
Die stond al op de eerste, Shame on a Nigga heette die.

avatar van thomzi50
Wat een gaar nummer.

avatar van Johnny Marr
Wat betekent 'gaar nummer' precies? Ik ben Belg...
Vind je het een goed nummer of niet?

avatar van -marco-
Johnny Marr schreef:
Wat betekent 'gaar nummer' precies? Ik ben Belg...
Vind je het een goed nummer of niet?

avatar van No Surrender
Waar ik Ruckus in the B Minor wel een vet nummer vond is Necklace een kut nummer, jammer.