Wu-Tang Clan - A Better Tomorrow (2014)

Label: Warner Bros.

1. Ruckus in B Minor (5:25)
  2. Felt (3:51)
  3. 40th Street Black / We Will Fight (4:26)
  4. Mistaken Identity (5:44)

met Streetlife

5. Hold the Heater (4:08)
  6. Crushed Egos (2:26)
  7. Keep Watch (4:25)

8. Miracle (5:03)

met Nathaniel

9. Preacher's Daughter (5:13)
  10. Pioneer the Frontier (3:59)
  11. Necklace (4:11)
  12. Ron O'Neal (4:28)

met Nathaniel

13. A Better Tomorrow (4:24)
  14. Never Let Go (5:22)
  15. Wu-Tang Reunion (3:34)
  16. Big Horn * (3:34)
totale tijdsduur: 1:06:39 (1:10:13)
avatar van TheLegacy
Wat? A Better Tommorow is gewoon Wake Up Everybody van John Legend x The Roots..

avatar van ThingMan
TheLegacy schreef:

Zelfde sampletje. Vind het een relaxt nummer. Nog niet zo goed als het eerste A Better Tomorrow!

avatar van Delars
Ja lekker nummertje!

avatar van TheLegacy
ThingMan schreef:

Sample'tje.. Ik vind dit wel heeeeel lazy sampling, dit is bijna de exact zelfde instrumental man!

avatar van Johnny Marr
Jup, dit gaat erover vind ik. Is totaal inspiratieloos, had niet gehoeven.

Kos
Is dit hele album door RZA geproduceerd? Zo klinkt het niet echt..

Kos
LOLOL @ intro Miracle. Is dat Wu-Disney?

Kos
Men name het middenstuk, 7-8-9-10 is dra-ma-tisch. Rest gaat wel. 3* is echt maximum haalbare.

Kos schreef:
Is dit hele album door RZA geproduceerd? Zo klinkt het niet echt..
RZA doet tien tracks (incl. eentje met Rick Rubin: de opener). Ook nog beats van Mathematics, Adrian Younge en 4th Disciple.

Kos
Teleurstellend hoe hij er een liveband klinkende sound van probeert te maken. Werkt niet echt.

avatar van thgryda
Oei is deze gelekt? Ik durf er bijna niet naar luisteren omdat ik vrees dat deze een schande zal zijn voor hun repertoire. Ah well misschien uitstellen tot na het weekend.

avatar van MJ_DA_MAN
Hij is al uit (in de zin van te koop). Digitaal tenminste.

MJ_DA_MAN schreef:
Hij is al uit (in de zin van te koop). Digitaal tenminste.

dit lijkt me niet echt iets dat ik ga kopen. De opener klinkt alvast matig, vrij rommelig...

avatar van ThingMan
Luister hem nu voor de 2e keer. Vind het wel een lekker album tot nu toe. Pioneer The Frontier en Ron O'Neal vind ik wat minder. Preacher's Daughter en 40th Street Black klinken erg relaxt.

avatar van Silky & Smooth
Ik had hier echt meer van verwacht en zeker van gehoopt. Deze reünie klinkt meer als een verplichting dan enthousiaste samenkomst van oude vrienden. Gezien de aanloop was dit ook wel te verwachten... A Better Tomorrow is hier en daar boven verwachting goed, maar grotendeels is het degelijk en weinig verrassend. De groep lijkt ergens een nieuwe weg in te willen slaan, maar ze houden zich ook weer krampachtig vast aan hun oude stijl. Ze blijven heel geforceerd zichzelf, wat de muziek niet ten goede komt.

Qua rap is het wel okee; soms goed, maar grotendeels lafjes en ongeïnteresseerd. De meeste leden lijken er geen zin in te hebben en ik mis het groepselement. Het opzwepende en triomfantelijke. Het gevoel dat ze met negen man in een studio staan en elkaar op lopen te fokken. Als dit ontbreekt blijft er al snel niks anders over dan wat 'gewoon goede' raps, waardoor de minder opvallende leden al helemaal verdrinken. Method Man, Ghostface, RZA en Capadonna vallen door hun kenmerkende stijl nog wat op, maar de anderen dringen niet echt door en ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om daar moeite voor te doen. RZA lijkt er nog het meeste zin in te hebben en ik vind hem ook het sterkst naar voren komen.

Productioneel vind ik hem echter weer tegenvallen. De meeste beats klinken als een slechte rip-off van Adrian Younge. Ik hoopte op innovatieve producties, maar helaas klinken ze nergens verrassend of indrukwekkend. De meeste samples zijn goedkoop en corny en daarbij zijn de oude Wu-Tang samples ook storend. Ik had juist gehoopt dat Wu-Tang zich min of meer opnieuw uit zou vinden, maar helaas is dat niet gelukt.

avatar van -marco-
zoals silky & Smooth al aangeeft is dit toch grotendeels een tegenvaller en ook ik had stiekem een beetje gehoopt op een resurrection. Het mocht niet zo zijn en de wu zal nooit meer hetzelfde zijn. Moet helaas concluderen dat dit album de minste is in de wu discografie

avatar van Rene1979
Ik weet nog niet of deze plaat een krappe voldoende krijgt, op zich vind ik het "nieuwe" geluid van Wu wel ok.. MC technisch klinkt het allemaal nog prima, het ontbreekt hier aan knallende beats.

avatar van Tyn
Tyn
thgryda schreef:
..Ik durf er bijna niet naar luisteren omdat ik vrees dat deze een schande zal zijn voor hun repertoire..

Same here..

avatar van discipline
Ik heb alleen nog maar Ruckus in B Minor gehoord, en die vind ik toch wel erg gaaf!
Maar ik ben dan ook een Wu-tang junkie.

avatar van thgryda
3 op 5 is naar Wu normen nu niet bepaald geweldig... Ik zelf twijfel tussen 2.5 en 3 omdat het niet zo slecht is als verwacht maar ook zelden de middenmoot weet te overstijgen, het varieert van "dit klinkt degelijk" tot "niet slecht maar ik kan er weinig mee". Een andere band zou ik met een 3tje het voordeel van de twijfel geven maar bij de Wu hanteer ik andere maatstaven... Ik vind dit samen met Iron Flag sowieso hun minste album.

Dat idee heb ik inderdaad: dat users de plaat naar 'Wu normen' beoordelen. Zo haal je vanzelf de score naar beneden. De norm lijkt mij is simpelweg hoe goed is deze hiphop plaat.

avatar van -marco-
west schreef:
De norm lijkt mij is simpelweg hoe goed is deze hiphop plaat

Idd en het antwoord is simpelweg NIET goed!

Wu-norm lijkt me enigszins logisch daar dit toch de Wu betreft en niet whatever group. De Wu heeft een rep en ik begrijp dat men ouder word en daardoor anders is in hen uitingen, lines ed. Maar het maken van aantrekkelijke tracks, beats & rhymes lijkt me toch wel vereist voor een fijne Wu ervaring, ongeacht levens tijdsperiode en daar ontbreekt nou net aan, de Wu feelings is er niet. Lauw slap en het voelt als een verplicht ding. RZA is de enige welke nog gretig overkomt.

Hoogtijdagen zijn voorbij en dat is logisch, maar je mag wel een bepaalde kwaliteit en feeling verwachten en die is er helaas nog steeds niet. Jammer want had wel hoop, bepaalde tracks zijn ook nog wel aardig, daarom ook een redelijke 2,5 *

Volgens mij vind je het NIET goed.

avatar van Silky & Smooth
west

Waarom zou je dit niet volgens een 'Wu-norm' mogen beoordelen? Dat ze opnieuw een classic als Enter the Wu-Tang gaan maken hoef je niet te verwachten, maar je mag van een groep als Wu-Tang toch wel verwachten dat ze minimaal een degelijk album uitbrengen? De kwaliteiten hebben ze allen in huis, dus daar hoeft het ook niet aan te liggen. En daarbij is de basis ook nog steeds hetzelfde (op ODB na dan).

Zonder de Wu-Norm is dit album nog steeds erg zwak...

avatar van MJ_DA_MAN
Als je extra puntenaftrek zou geven omdat het niet zo goed is als Enter the Wu o.i.d. geef ik hem wel gelijk. Dat gebeurt wel vaker (niet per se op MuMe). Je kan natuurlijk teleurgesteld zijn als een album tegenvalt maar beoordeel het wel gewoon ''normaal''. Gewoon via normale sterren, en niet Wu-sterren (of deze sterren). Andere krijg je natuurlijk vertekende gemiddeldes. Nogmaals: ik zeg niet dat dat hier nu gebeurt en een aantal users hier geven ook duidelijk aan dat het ongeacht de historie van de Wu een matig album is in hun ogen, maar ik snap het punt.

avatar van VforVictor
Kvind de plaat tegenvallen, de beats zijn het gewoon net niet, method man en u-god zijn wel lekker op dreef, maar het klinkt allemaal een beetje plichtmatig zoals hierboven al werd gemeld. kheb em nu pas 1 x geluisterd dus wellicht groeit ie nog...

avatar van mauricez
ha ha ha Miracle??!!! WTF

Simpelweg te pijnlijk, snel maar even Tical van MM opleggen om die vieze smaak weg te spoelen....

avatar van discipline
Oei! Wat valt dit album mij tegen. Het album begint nog goed met Ruckus In B minor, maar daarna wordt het wel pijnlijk slecht, het refrein van Miracle maakt me gewoon een beetje misselijk en zo zijn er wel meerdere dingen die me echt tegen staan. In het verleden heb ik wel is hoger gestemd omdat het Wu tang is maar dat lukt me nou niet.