James Holden - At the Controls (2006)

Dance
Label: Resist

1. Apparat - Wooden (5:17)
  2. Plastikman - Cor Ten * (2:19)
  3. Massive Attack en Mad Professor - Trinity Dub (Three) * (2:20)
  4. Kate Wax - Angel Blues (2:18)
  5. Death in Vegas - Anita Berber (4:14)
  6. Petter - Some Polyphony (5:44)
  7. Vox Sola - Metro Pop (2:53)
  8. Issikadis - Hotter Now [Stripped Down Mix] (1:20)
  9. Holden - Lump (6:16)
  10. Midimiliz - Trace Function (4:58)
  11. Harmonia - Watussi * (0:52)
  12. Holden - 10101 (3:22)
  13. Skugge & Stavöstrand - Medean (3:07)
  14. Nathan Fake - Charlie's House [Apparat Remix] (6:34)
  15. Lucky Pierre - Angels on Your Body (3:39)
  16. Christ. - Perlandine Friday (3:13)
  17. Fennesz - Rivers of Sand (1:43)
  18. Meta.83 - Opening Titles (4:29)
  19. Paul Kalkbrenner - Gebrünn Gebrünn (4:23)
  20. Motilvi:Tuntematon - 1939 (4:15)
  21. Malcolm Middleton - Solemn Thirsty (4:27)
  22. Aphex Twin - Xtal (4:41)
  23. Milky Globe en Holden - Sun Spots (3:00)
  24. Kalabrese - Aufm Klo (4:25)
  25. Lazy Fat People - Big City [Original Mix] (1:55)
  26. Water Lilly - Lottotron Reboot (3:05)
  27. Trans Am - Cold War [War Is Stupid Mix] (4:13)
  28. Slag Boom Van Loon - Poppy Seed [Boards of Canada Reprise] (1:49)
  29. Egoexpress - Live at Sirius Prime (5:13)
  30. Black Strobe - Nazi Trance Fuck Off! [Holden Remix] (8:02)
  31. Plastikman - Cor Ten * (1:33)
  32. AFX - Every Day (4:14)
totale tijdsduur: 1:52:49 (1:59:53)
avatar van buffel2005
Zeker een 5! Nog steeds geniet ik hier heel erg van!

avatar van pim556
Soms hoor je een album, en word je erdoor weggeblazen.
Soms meteen, andere platen moeten wat langer bezinken.
Ik ben blij dat ik bijna elke maand wel zo'n wegblaasplaat mag horen.
Dit jaar waren een aantal voorbeelden The Dark Side of the Moon, Closer en In the Aeroplane and over the Sea.
Nu komt er nog eentje bij, en dat is deze.

Dit is denk ik mijn eerste electronicalbum die aan één stuk doorloopt. Tevens is het mijn eerste remixalbum. Het is me zeker bevallen, en wat ben ik blij dat ik besloten heb om me te verdiepen in de wereld van de electronic. Omdat ik nog nauwelijks electronic ken, was het enige nummer waarvan ik het origineel ken Xtal. Dit mag de pret echter niet drukken. Het is wel jammer dat ik nu niet weet in hoeverre Holden credit moet krijgen voor dit geniale album, maar daar kom ik nog wel achter.

Voorlopig krijgt dit album een dikke 5 sterren.

avatar van T.O.
Bonustracks? Hoe zit dat?

avatar van Ataloona
Zie wat Herman antwoord op mijn vraag hierboven.

Edt: Op de vorige pagina

avatar van Streup
pim556 schreef:

Veel credits voor de goede man zijn draaikunsten! Luister maar naar Balance 005 en DJ Kicks. Allemaal mix CD's met een ander sfeertje, maar allemaal even lekker.

Poa
Ze springen er wat mij betreft juist uit door een geweldige platenkeuze, niet zozeer door zijn bijzondere draaikunsten.

Lukk0
Nee, qua mix-techniek is dit niet zo uitzonderlijk, af en toe loopt het gewoon net niet helemaal lekker. De verzameling platen bij elkaar is dan wel weer van uitzonderlijk niveau, zeker hoe hij schijnbaar heel verschillende dingen toch tot een mooi geheel weet te breien.

En voor zijn eigen tracks krijgt hij natuurlijk zeker de credits, Lump en 10101 zijn misschien wel de twee beste nummers die hierop staan.

avatar van FlyLo
Hoezo is de tracklist weer gewijzigd naar de VS-versie? Me dunkt dat de UK-versie toch wel de oorspronkelijke moet zijn en de VS-tracks als bonus aangevinkt..

Het is toch nog steeds de vinyl-tracklist die hier staat?

avatar van FlyLo
Is er dan nog een vinyl-versie buiten die op Discogs? Want die tracklist lijkt al helemaal niet op deze

Dat dacht ik wel, maar bij Discogs zie ik hem niet meer staan.

avatar van Pepino
Dit album heeft zeer fijne dansnummers, I like!

Geweldige plaat, James Holden is voor mij in één keer een legende met deze mix!

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
En ik al die tijd maar denken dat techno niks voor mij is... Gelukkig stelt MuMe me in staat dit soort genretaboes te doorbreken - deze ken ik door deze post in een inmiddels helaas weer doodgebloed topic. Deze geweldige mix is niet alleen dansvloermateriaal, maar doet het ook prima tijdens schoolwerk of ergens buiten in de zon. Hij staat hier alweer een tijdje op 4,0*, maar ik sluit een verhoging zeker niet uit.

IJsbergsla

Lukk0
Jazeker, deze. Een stuk meer techno dan dit, en qua (dansvloer)sfeer en techniek onovertroffen.

IJsbergsla
Lukk0 schreef:
Bedankt voor de tip, ga er direct naar op zoek.

avatar van aap009
IJsbergsla schreef:

Deze?

avatar van -SprayIt-
Hij is onderweg uit Engeland. Ben benieuwd hoe deze op mijn set klinkt!

avatar van luc011190
IJsbergsla schreef:
Graag tips aan een niet-kenner, tot nu toe heb ik de gelijke niet gevonden.

Je zou bijvoorbeeld dit eens kunnen luisteren - komt qua niveau behoorlijk in de buurt, vind ik.

YouTube - James Holden 5 days off Netherlands 03.07.2008

Blijft prachtig dit. Fantastisch beginpunt om electronische muziek te leren kennen. Een ijzersterke verzameling tracks, subliem aan elkaar geassocieerd.

avatar van kobe bryant fan
CD 1 is hier net afgelopen en ik ben echt van m'n sokken geblazen!
Wat ene geniale mix, hij bouwt lekker op en af, Holden zorgt voor een paar mooie rustpunten maar ook voor heel wat momenten dat je amper kan blijven stilzitten.
Ik ben al benieuwd naar CD 2, ik ken daarvan alleen nog maar zijn mix van Xtal en die is schitterend.

Edit: CD 2 klinkt toch bij momenten erg anders, wat minder Dance bij momenten ook. Maar man, minstens even goed. At The Controls gaat hier nog veel gedraaid worden.

avatar van (Blacksad)
Inderdaad, een enorm indrukwekkend staaltje muziek. Ongelooflijk tot wat die man in staat is, wat een talent! Heeft hij nog maar eens bewezen met zijn nieuwste plaat, ook zo'n meesterwerk!

Mijn introductie van Holden. Ik weet nog goed dat ik dit album kreeg vlak voordat we naar Melt gingen 3 jaar geleden. Ik heb dit de 10 uur durende treinreis (regionaal vervoer ja) op repeat gehad en met volledige kippenvel op mijn lijf de rit uitgezeten. Vanaf toen is mijn Holden adoratie hard ingezet, waarbij ik sinds toen praktisch elke set in Nederland heb gezien en ook enkele keren bezoekjes heb gebracht bij zijn sets in het buitenland (vorig jaar Londen en drie weken terug Barcelona). Het is en blijft mijn grote held, dus.

is dit niet een verkeerde tracklist?

thanks

avatar van Frenz
Heerlijk en hoewel het wat oneerbiedig naar de maker is: ik vind het heerlijke muziek om bij te werken, wat lager volume dan normaal en ik kan me super concentreren. Zo nu en dan als de muziek het vereist gaat het volume omhoog en ontspan ik, echt fijne sfeer

avatar van Ernie
Deze begint mij steeds beter en beter te bevallen.

Heel mooie mixen en een prachtige constant doorlopende spanningsboog. Het bouwt erg lekker op en af.

James Holden heeft mij nog niet teleurgesteld tot nu toe. Ken enkel deze, The Animal Spirits en zijn Balancewerk. The Inheritors ga ik nu wat kansen geven want Blackpool Late Eighties van die schijf is een fantastisch nummer.

Arbeidsdeskundige
Briljante mixen die een onbeschrijflijk mooie sfeer creëren.

avatar van trebremmit
Nooit zoveel aangevonden, beetje saaie nummers, uitgezonderd Xtal dan. Echt lekker loopt het ook niet.
Dieptepunt is Malcolm Middleton - Solemn Thirsty.