Modern Talking - The 1st Album (1985)

West-Duitsland
Label: Hansa

1. You're My Heart, You're My Soul (5:36)
  2. You Can Win If You Want (3:55)
  3. There's Too Much Blue in Missing You (5:30)
  4. Diamonds Never Made a Lady (4:40)
  5. The Night Is Yours - The Night Is Mine (4:22)
  6. Do You Wanna (4:05)
  7. Lucky Guy (3:31)
  8. One in a Million (3:44)
  9. Bells of Paris (4:17)
Eigenlijk gewoon een Duits antwoord op de Italo disco sound.
Zeer succesvol, en heel gemakkelijk mee te zingen.
Eenvoudig refrein, vaak tweestemmig.
Ook geliefd bij de buurmeisjes.

avatar van liefkleinhertje
Nog maar een haiku voor Dieter

Dit is gruwelijk
Ben dit gelukkig al kwijt
Ik ging over mijn nek

avatar van Alicia
Modern Talking is typisch weer zo'n jaren 80 band, die ik helemaal was vergeten tot het moment dat de bandnaam in mijn updates opdook. Wie waren zij ook al weer en wat voor muziek maakten zij? Het gemiddelde alhier lijkt echter op een zekere, niet mis te verstane lage waardering te stoelen en dat maakt nieuwsgierig! Dus is het de hoogste tijd om mij weer wat meer te verdiepen in dit overigens fraaie tachtiger jaren geluid met z'n super cleane, diep emotionele zang, de retestrakke drums, dat puntige huppelorgeltje en niet te vergeten de overgevoelige, zoete melodieën uitermate geschikt voor kleffe slemppartijen of misschien wel een superspannende bal masque in het buurtcafé.

Soms mis ik mijn cheerleadingsmiley gifje weleens...

avatar van Superbitch
Doet modern praten
Jou afgaan als een gieter?
Och, arme Dieter.

avatar van adri1982
You're My Heart, You're My Soul bevat zowat een sample van Self Control van de Italo-discozanger RAF. Dat werd in 1982 een hitje waarna zangeres Laura Branigan (1952-2004) dit in 1984 vergrootte tot een wereldhit. Wel een leuk nummer ondanks dat, evenals You Can Win If You Want.

Modern Talking maakte er een kunst van om al hun hits hetzelfde te laten klinken, en er toch dikke hits mee te scoren.

Elk nummer heeft t zelfde idee, Thomas zingt wat (de man kan overigens echt wel zingen) en Dieter doet het refrein in kopstem nog even mee.

Het glazuur springt van je tanden als je de meeste songs hoort. Als je hoes kijkt ga je voelen dat je tanden los zitten, en als je de clips bekijkt en dan vooral die Colgate smile van Dieter, vallen je tanden er spontaan uit.

En toch... You can win if you want is inderdaad een heel lekker pop nummer... ik kan er niks aan doen....

Dit album is in zijn geheel echt een hele zit, en eigenlijk mooi van lelijkheid, want het is echt heel slecht, op de 2 nog goed te verteren hits na....elke keer als er een nieuw nummer start denk ik, was ie nog niet afgelopen? 2 sterren voor de 2 sterke hits... en dan ben ik loyaal.

0,5
Slimme formule voor zo lang het duurde.
Feitelijk werden de liefhebbers van deze kwelling in de maling genomen.
Werkelijk alles lijkt op elkaar.
Maar het werkte kennelijk. Smaken verschillen gaat hier niet op wat mij betreft

avatar van -SprayIt-
Ongepast bericht verwijderd

avatar van reptile71
Een 35th anniversary reissue op MOV van 2500 genummerde exemplaren op wit vinyl. Zeg nou eerlijk: daar zat je al lang op te wachten of niet soms?

avatar van BlauweVla
180 gram of niet?

avatar van reptile71
BlauweVla schreef:
180 gram of niet?
Ook dat ja. Dat wordt kopen zeker?

avatar van BlauweVla
reptile71 schreef:
Ook dat ja. Dat wordt kopen zeker?

Nee ik laat het maar bij mijn maxi-single van "You're My Heart, You're My Soul" en een verzamelaar Dan heb ik het idee van Modern Talking ook wel. Ze hadden veel navolgers die ik vaak net wat beter en diverser vond, ik noem bijvoorbeeld Bad Boys Blue. Wat meer diversiteit heeft Dieter Bohlen later met Blue System wel wat vaker laten horen trouwens.

avatar van Killeraapje
Erg leuke piano cover van Your my Heart Your my soul door Lord of the Lost